Pęknięta śruba

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Pęknięta śruba

Post autor: Bochen »

Dzien dobry,

Mam maly problem z Mini (nowosc :D )

Mianowicie stabilizator ściął mi srube mocujaca. Zalaczam zdjecie.

Poratujecie jakims pomyslem? 20 czerwca chce nim do slubu jechac :x

Help!
Załączniki
image.jpg
image.jpg (750.33 KiB) Przejrzano 480 razy
barkas01nw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 147
Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi
Lokalizacja: Stojowice

Re: Pęknięta śruba

Post autor: barkas01nw »

Ciasno trochę ale nawierć na środku otwór i wykrętakiem spróbuj powinno się udać.
A jak nie to można nakrętkę przyspawać do tej śruby i próbować wykręcić.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pęknięta śruba

Post autor: flapjck1 »

zasadniczo powiem: "pszeiebane"
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Pęknięta śruba

Post autor: hillman »

Ee.. tam .. przesadzacie nakrętka i przyspawać tigiem a nie migomatem. A jak nie ma miejsca to zaszlifować by urwane wystawało i pręt i oczywiście tigiem , bo przetop będzie ładny.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pęknięta śruba

Post autor: se7ven »

Wymontować głowicę i do warsztatu, który ma odpowiednie narzędzia. Na aucie też da się zrobić ale można zepsuć nawiert a wtedy to już jest poważny problem.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pęknięta śruba

Post autor: flapjck1 »

to jest na bloku urwane a nie na glowicy :D

z duza doza ostroznosci i odpowiednimi narzedziami da sie to wydlubac, ale jak sobie przypomnie jak kiedys to robilem pierwszy raz....
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pęknięta śruba

Post autor: flapjck1 »

najprosciej na poczatek:

dremelem z tarcza zrobic naciecia jak pod krzyzakowy srubokret i udarowym srubokretem to wykrecic ( i oby poszlo :D )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pęknięta śruba

Post autor: se7ven »

Czasami człowiek coś napisze głupiego (myślałem o głowicy do mojego auta) - tak wyszło PRZEPRASZAM. Niemniej jednak podejście jest fatalne szczególnie w autach z serwem.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pęknięta śruba

Post autor: markfive »

Tymczasowo wyjściem jest zamocowanie wspornika (odpowiednio wygiętego z blachy stalowej o grubości 3-4 mm mocowanego na dwu śrubach znajdujących się poniżej, które łączą obudowę koła zamachowego z blokiem i trzeciej tej z przodu z dobrym gwintem w bloku. Drążek mocowany jest wtedy śrubą do wspornika na wprost miejsca oryginalnego (urwanego) mocowania.

Moim zdaniem by naprawić to co widać na foto nie obejdzie się bez wyjęcia silnika z samochodu. Urwane za głęboko by coś dospawać. Blok ma w tym miejscu ograniczona grubość (głębokość gwintu) więc jakiekolwiek zeszlifowywanie czy nacinanie pogorszy sprawę. By zrobić to jak najmniej inwazyjnie trzeba nawiercić urwany kawałek i go wykręcić a po tym poprawić ewentualnie gwint. Na samochodzie jest zbyt mało miejsca na precyzyjne wykonanie zadania.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pęknięta śruba

Post autor: markfive »

Engine Steady Repair Bracket BJEB --- Mini Sport
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Pęknięta śruba

Post autor: Bochen »

Dzięki za rady.

Pierwotnie zakładałem spawanie (nadal się nad tym zastanawiam). Jako, że śruba to mniej więcej rozmiar m8 (wiem że to calówka, ale mówię że zbliżony), myślałem o spawaniu nakrętki m6, żeby zminimalizować ryzyko zespawania z blokiem.

Powiem szczerze, że wyjmowanie silnika mi się na maksa nie uśmiecha w tym momencie, jako że zakładam że pojadę nim do ślubu. Sami wiecie ile przy ślubie jest załatwiania i ogarniania, a jeszcze jakbym miał teraz silnik wyjmować to bym chyba wolał z mostu skoczyć.

Markfive dzięki za propozycję, nie wiedziałem w ogóle, że coś takiego istnieje. W ogóle sam fakt, że jest dedykowane rozwiązanie tego problemu, świadczy o tym na ile to powszechny problem.

Seven, podejście faktycznie fatalne. Myślałem nawet o rozwiertakach i przejściówce kątowej do wiertarki, ale tam nawet nie ma jak z punktakiem podejść żeby walnąć.

Wobec powyższego, chyba zdecyduje się na spawanie, a jak się nie uda to po prostu kupię rozwiązanie zaproponowane przez Markfive.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pęknięta śruba

Post autor: flapjck1 »

przyjrzalem sie dokladniej:

za gleboko urwane, spawanie odpada, tylko sobie narobisz dodatkowej roboty
dremelem z tarcza nie podejdziesz bez pociecia bloku, pozostaje ci frezikiem mozolnie jechac srube pod srubokret,

jesli nie masz czasu to kup set wskazany przez marka i nie dokladaj sobie teraz roboty

co do urywania: notorycznie sie to zdarza ale w zapuszczonych pazdzierzach z powyrywanymi i wybitymi gumami stabilizatora i poduszkami pod silnikiem :D

jest jest ogarniete to sie nic nie dzieje :D inna kwestia ze ludzie czesto gubia podkladke pod tuleja i widzac ze jest jakos taki luz duzy dokrecaja az urwa :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Pęknięta śruba

Post autor: Bochen »

widzisz problem polega na tym, że jestem po remoncie całkowitym, poduchy wymienione na nowe, a nowe gumy stabilizatora (pomaranczowe) zalozylem chyba we wrześniu jak tylko zaczelo cos lekko pukać. o ktorej podkladce mowisz?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pęknięta śruba

Post autor: flapjck1 »

powinna byc opdkladka - duza- pomiedzy tuleja w drazku a blokiem - zeby tuleja nie opierala sie o brok w bloku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
jagoda
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2015, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Pęknięta śruba

Post autor: jagoda »

dzięki
ODPOWIEDZ