Strona 1 z 1

r53 niepewny w zakrętach

: 04 cze 2015, 15:54
autor: maxi king
Cześć,
miniak ogarnięty i doinwestowany, zero jakichkolwiek luzów w zawieszeniu z przodu i z tyłu, zrobiona geometria - opony 205x45r17.
Przy ostrej jeździe prowadzi się niepewnie, przy szybkim wchodzeniu w zakręt mam wrażenie, że tył ''ucieka'' - trzeba kontrować i ostro dohamować ponieważ robi się niebezpiecznie.
Zapala się przeważnie wtedy kontrolka od DSC choć chyba nie zawsze.
Ktoś wie co może być przyczyną ?

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 04 cze 2015, 18:10
autor: flapjck1
zla zbieznosc z tylu

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 04 cze 2015, 18:11
autor: flapjck1
ogolnie tez smietnikowe opony nie pomagaja :) twoje w jakim stanie? stare?

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 04 cze 2015, 22:06
autor: STi77
maxi king pisze:Cześć,
miniak ogarnięty i doinwestowany, zero jakichkolwiek luzów w zawieszeniu z przodu i z tyłu, zrobiona geometria - opony 205x45r17.
Przy ostrej jeździe prowadzi się niepewnie, przy szybkim wchodzeniu w zakręt mam wrażenie, że tył ''ucieka'' - trzeba kontrować i ostro dohamować ponieważ robi się niebezpiecznie.
Zapala się przeważnie wtedy kontrolka od DSC choć chyba nie zawsze.
Ktoś wie co może być przyczyną ?
Ostra jazda z włączonym DSC to znikoma przyjemność. Jeździłem na starych Pirelli Euforia i miałem to samo. Od niedawna jeźdzę na nowych Bridgestone Potenza i co ciekawe parę razy wyjechał mi przód. Może kwestia dogrznia opony, piasku na zakręcie.

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 00:40
autor: lookee94
No i zakręt na gazie, w innym przypadku stawia bokiem ;) dużo też zależy od samych opon i ciśnienia!!!

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 07:09
autor: maxi king
Samochód kupiłem na zimówkach, mięsa dużo, rok produkcji - końcówka 2013.
Nie zmieniłem ich jeszcze ale bywało już, że jeździłem latem na zimówkach i nigdy tak się nie zachowywały.
Opony oczywiście zmienię na dniach.
Obstawiam zbieżność tył + ponowne ustawienie przodu,
ponieważ ponownie sprawdzając luzy w zawieszeniu zauważyłem, że jeden tylny wahacz jest lekko zgięty/bananowy.
Może pociągnął za sobą koło, a geometria przodu ustawiana była względem tyłu.

Uciekanie sprawdzone na różnych zakrętach, ponadto na prostej powyżej 160/170km/h mini delikatnie ''myszkuje'' lewo - prawo.
Zakręt z gazem, ciśnienie jak dobrze pamiętam po 2.3 bara.

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 07:14
autor: STi77
Jestem przekonany, że po zmianie opon na letnie wszystko będzie OK. Ten wysoki bieżnik (w zimówkach jak piszesz) w zimie i na deszczu robi dobrą robotę ale latem wręcz przeciwnie.

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 09:11
autor: flapjck1
maxi king pisze: ponieważ ponownie sprawdzając luzy w zawieszeniu zauważyłem, że jeden tylny wahacz jest lekko zgięty/bananowy.
Może pociągnął za sobą koło, a geometria przodu ustawiana była względem tyłu.

Uciekanie sprawdzone na różnych zakrętach, ponadto na prostej powyżej 160/170km/h mini delikatnie ''myszkuje'' lewo - prawo.
Zakręt z gazem, ciśnienie jak dobrze pamiętam po 2.3 bara.

opony nie pomagaja
a myszkowanie o jakim piszesz to ewidentnie zbieznosc z tylu za bardzo na +

pogiety wahacz tez na pewno nie trzyma geometrii

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 11:19
autor: maxi king
Jutro bede robil geometrie ponownie, takze dam znac czy pomoglo.
Tyl ma plynna regulacje tak jak przod?
Czy wymiana wahacza na prosty ja ustali?

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 12:50
autor: lookee94
Ciśnienie na takich oponach powinno chyba 2.6 być o ile się nie mylę

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 12:56
autor: satyr88
Ja bym zaczął od wymiany opon na nowe i wymiany wahacza,a później geometrię, sam niedawno w swoim robiłem kompletną geometrię i auto mi ściągało na lewo bo stare opony były już zjechane. Po wymianie opon na nówki autko jedzie idealnie prosto.

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 14:15
autor: maniujr
+30 za oknem, a Ty się dziwisz, że zimówka "pływa"...

Re: r53 niepewny w zakrętach

: 05 cze 2015, 17:58
autor: maxi king
Tak jak pisałem, wymiana wahacza - ponowna geometria tył + przód - i oczywiście zmiana opon.
Dam znać czy pomogło.
Dzięki za wszystkie rady!