Strona 1 z 1

Mini R53 i parę pytań

: 23 lip 2015, 22:31
autor: GrzesLca
Witam
Od niedawna jestem nowym posiadaczem Mini R53 i mam kilka pytań. Proszę o wyrozumiałość :)

1. Gdzie w r53 120kW jest zamontowane turbo?
2. Jaki jest rodzaj pompy od wspomagania, elektryczny czy hydrauliczny? Czy dużo jest zabawy w wymianę takiej pompy?
3. Czy w zbiorniczku wyrównawczym jest czujnik poziomu? Czy jest możliwość przy wysokich temperaturach na gubienie płynu chłodzącego?
Ostatnio dolewałem ok 200ml do poziomu max i płyn powrócił poniżej min. w ok tydzień czasu, jedyne miejsce jakie zauważyłem że może uciekać płyn to wąż pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
4. Kiedy powinno się wymieniać pompę wody i czy jest ona umiejscowiona na łańcuchu rozrządu czy po drugiej stronie silnika?
5. Jak sprawdzić na krótko czy działa wentylator od chłodnicy?
6. Czy po wypaleniu płyty z mapami do Navi Eastern Europe 2014, będzie chodzić bez żądnych zastrzeżeń?

Dziękuje za wypowiedzi i wyrozumiałość
Pozdrawiam

Re: Mini R53 i parę pytań

: 23 lip 2015, 23:25
autor: maxi king
1. Nigdzie, jest kompresor
2. Elektryczno-hydrauliczna
3. Nie ma, rozszczelnia się zbiorniczek wyrównawczy
4. Pompa nie jest na łańcuchu
5. Podać mu 12V?
6. Będzie.

Re: Mini R53 i parę pytań

: 24 lip 2015, 10:42
autor: beamish
4. wymienia się jak padnie lub przy okazji np. wymiany oleju w kompresorze. Pompa jest napędzana przez kompresor i zamontowana na jego tylnej pokrywie.
5. zewrzeć manualnie styki przekaźnika I biegu wentylatora (jest w skrzynce bezpieczników pod maską, opis na pokrywie).

Re: Mini R53 i parę pytań

: 17 sie 2015, 19:07
autor: GrzesLca
Witam
Chciałbym uzyskać odpowiedź na temat klocków hamulcowych i tarcz. Dziś po kilkunastominutowej szybkiej jeździe z mocnym hamowaniem pedał zrobił się twardy i mocno zagrzały się klocki i tarcze. Czy w mini jest to normalne że tak szybko grzeją się tarcze, z tego co widziałem tarcze i klocki do cooper s są te same co do zwykłego mini. Pozdrawiam

Re: Mini R53 i parę pytań

: 18 sie 2015, 09:52
autor: maniujr
W każdym aucie się grzeją, ale do świecących na czerwono pewnie im było daleko. Twardy pedał to nic dziwnego. Jak by Ci się płyn zagotował, to by wpadał w podłogę.

Re: Mini R53 i parę pytań

: 20 sie 2015, 10:13
autor: Sebastian_O
:) dokładnie... Lepszy twardy niż miękki :) (pedał oczywiście)