Check engine Cooper S r56

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Angela
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2015, 15:05
Posiadane auto: Mini cooper s
Lokalizacja: Warszawa

Check engine Cooper S r56

Post autor: Angela »

Problem dotyczy turbiny. Kody błedów 28AA - zawór obejścia turbiny; 2885 - sterowanie cisnieniem doładowania. Pytanie gdzie szukać przyczyn by nie zostawić worka siana na pseudo regeneracje turbo. Miał ktoś problem z podcisnieniem, zaworem upustowym? Mini Cooper S 2007 R56 175KM
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: Kuner »

Przyczyn może być wiele ale jedno jest pewne - na 99% to nie turbo :)
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
Angela
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2015, 15:05
Posiadane auto: Mini cooper s
Lokalizacja: Warszawa

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: Angela »

No własnie stad moje pytanie, by nie robić zbednych kosztów na ingerencji w samą turbosprezarke. Konkretnie jakies pomysły?
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: bob.dsk »

Angela pisze:Problem dotyczy turbiny. Kody błedów 28AA - zawór obejścia turbiny; 2885 - sterowanie cisnieniem doładowania. Pytanie gdzie szukać przyczyn by nie zostawić worka siana na pseudo regeneracje turbo. Miał ktoś problem z podcisnieniem, zaworem upustowym? Mini Cooper S 2007 R56 175KM
Zdejmujesz rurę dolotu do turbo. Pod nią masz zawór przykręcony na 3 śrubki.
Zawór :
Obrazek
Miejsce :
Obrazek

Trzeba wyciągnąć i sprawdzić czy się nie rozleciał, częsta przyczyna.
Obrazek

Jeśli to nie to to sprawdź dwa czujniki czy nie są uszkodzone :
1. Część nr 5 - jak otworzysz maskę po lewej stronie na rurze
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1206
2.Część nr 10 - znajduje się pod filtrem powietrza w kolektorze
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3933

Powiedz jakie są objawy ?
R56 239km 342nm
Angela
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2015, 15:05
Posiadane auto: Mini cooper s
Lokalizacja: Warszawa

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: Angela »

Dziś montowalem adapter blow off'a i tam nie zauwazyłem zadnych uszkodzonych elementów. Oba czujniki też są ok (wizualnie przynajmniej). Samochód po wkreceniu na obroty przy puszczeniu gazu najczesciej wywala błąd. Czasem swieci sie na stałe, czasem gaśnie. Odcina turbo. Jestem bardzo wdzieczny za pomoc, ale to nie to. Masz inny trop?
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: bob.dsk »

Jaki adapter blow off montowałeś ? Otwierałeś ten czujnik bo w środku może być uszkodzony i może puszczać.

Tak mam jeszcze jeden pomysł odkręcona śrubka na aktuatorze i turbo może przeładowywać. To że czujnik z zewnątrz wygląda OK to nie znaczy że działa prawidłowo.
Podepnij pod kompa i sprawdź jakie masz ciśnienie doładowania.
R56 239km 342nm
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: alan »

Gdyby ktoś szukał to mam adapter forge na magazynie
Richie
Nowy
Nowy
Posty: 96
Rejestracja: 09 maja 2010, 09:43
Posiadane auto: Mini F56, Mini R60, Mini R53
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: Richie »

Mialem podobna sytuacje auto szarpało podczas dodawania gazu zapalała się kontrolka, czasem gasło ale u mnie okazała się uszkodzona cewka zapłonowa z nr.1 wymieniłem i wszystko gra.
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Check engine Cooper S r56

Post autor: lookee94 »

Mam podobny problem... Zawór wygląda ok, czujniki wizualnie też. Wg torque podpiętego przez obd pokazuje za zwyczaj 0,5 bar. Jakieś pomysły? Na dniach postaram się wywalić adapter który założyłem pod elektrozawór. Może coś pomoże aczkolwiek wątpię :/
ODPOWIEDZ