Strona 1 z 1

Problem z tylnym spryskiwaczem szyby

: 13 wrz 2015, 14:32
autor: minol
Witam wszystkich serdecznie wszystkich forumowiczów.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Mini ONE z 2004 roku. Samochodzik w super stanie, jednak mam jeden problem. Nie działa mi tylny spryskiwacz. Przednie działają znakomicie, tylna wycieraczka również działa, podobnie jak przednie. Silniczek pompuje płyn, bo próbowałem odłączyć go od tego mechanizmu w klapie bagażnika i rzeczywiście płyn leci, jednak po podpięciu pod mechanizm wycieraczki nie wydobywa się. Próbowałem już chyba wszystkiego, począwszy od igielłki od zewnątrz jak i od strony wężyka, próbowałem wstrzykiwać odkamieniacz, czy nawet WD40, a skończyłem na kompresorze przedmuchując mechanizm z obu stron. Niestety bez żadnych efektów.
Przeczesałem całe forum i niestety nie znalazłem żadnego rozwiązania, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.
Tu pojawiają się moje pytania - w jaki sposób rozebrać ten mechanizm tylnej wycieraczki (myślałem, że go całego rozebrać i po kolei wszystko przeczyścić), kolejne pytanie to jaki byłby koszt takiego ustrojstwa, gdybym zdecydował się na wymianę (rozumiem, że musiałbym wymieniać całość łącznie ze sprawnym silniczkiem poruszania wycieraczką)?

Re: Problem z tylnym spryskiwaczem szyby

: 10 cze 2018, 09:54
autor: Moreno
Mam identyczny problem. Silniczek brzęczy, a płynu na szybie brak. Jeszcze nic nie rozbierałem, więc nie wiem co i jak.
Taki mi przyszedł pomysł do głowy, aby wrzucić całe ramię w odkamieniacz.
Widzę, że w tej kwestii koledze nikt nie podpowiedział, więc uważam że to jednostkowy problem, czy nie ma domowego sposobu na naprawę tego elementu?

Re: Problem z tylnym spryskiwaczem szyby

: 10 cze 2018, 21:12
autor: satyr88
A czy czyściłeś tą dyszę z poniższego zdjęcia?

Obrazek

Re: Problem z tylnym spryskiwaczem szyby

: 20 sie 2018, 11:52
autor: pat_july
Miałem u siebie tą samą historię. Trzeba wyjąć cały moduł wycieraczki i go rozkręcić. U mnie skruszał kawałek metalowego trzpienia w środku w mechanizmie i zatkał wylot. Myślę że po tylu latach to standard. Oczyściłem, udrożniłem, nasmarowałem i działa. Ale myślę że to naprawa na góra rok, dwa (dalej będzie korodować). Najlepiej wymienić cały mechanizm. Szukałem samego elementu, zestawów reparacyjnych ale nic takiego nie znalazłem.