Zakup Coopera S

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

acconcord
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 29 wrz 2015, 00:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nidzica

Zakup Coopera S

Post autor: acconcord »

Witam,
przymierzam się d zakupu Coopera S pierwszej generacji, generalnie szukam auta krajowego, z niedużym przebiegiem i przede wszystkim dobrym stanie, który trochę pojeździ bez większych awarii. Mam już nawet na oku jedną sztukę z początku 2004 roku czyli przedlifta. Tu nasuwa mi się kilka pytań:
1. Na co zwrócić uwagę przy zakupie auta przedliftowego, jakie będą niepokojące oznaki bliskich awarii skrzyni biegów, sprzęgła, pompy wspomagania czy innych trapiących ten model przypadłości?
2. Przy jakim przebiegu można się spodziewać jakich awarii?
3. Proszę o praktyczne porady, jestem całkiem świeży w temacie tych samochodów, dlatego proszę o porady na co mam zwrócić uwagę, aby nie wtopić się w trefny egzemplarz.
Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
ScorpioPL
Nowy
Nowy
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zakup Coopera S

Post autor: ScorpioPL »

Przed lift i bezawaryjnie nie pasują do siebie.
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup Coopera S

Post autor: Kuner »

ScorpioPL pisze:Przed lift i bezawaryjnie nie pasują do siebie.
Mylisz się :)
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
ScorpioPL
Nowy
Nowy
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zakup Coopera S

Post autor: ScorpioPL »

Cytat z tego forum:
Poliftowy Cooper S – z zewnątrz zmiana świateł... i to tyle. Ważniejsze są: zmienione przełożenia skrzyni biegów, nowa rewizja kompresora (model taki, jak w pakiecie JCW, Eaton M45 rev. 5. Uzyskano wyższą odporność na wysokie temperatury dzięki pokryciu rotorów warstwą teflonu), zmiany w ECU, wydechu. Moc wzrosła ze 163 KM do 170.
Ogólnie warto szukać modelu jak najmłodszego (poliftowego) – z czasem eliminowano pewne wady – padającą pompę wspomagania, problemy z uszczelkami drzwi (świszczenie, zalegająca woda), spasowanie elementów wnętrza, wycieki płynu chłodzącego, szybko zużywające się zawieszenie silnika (szczególnie model Cooper S). Lifting zmienił wiele drobnych, ale irytujących mankamentów. Dotyczy to w szczególności modeli Cooper i One, gdzie różnice są b. niewielkie, moc można bez problemu odblokować, a koszt zakupu Coopera zawsze będzie wyższy.
Sam się do tego zastosowałem i jeżdżę poliftowym R53 i nie miałem do tej pory żadnej awarii.
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
acconcord
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 29 wrz 2015, 00:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nidzica

Re: Zakup Coopera S

Post autor: acconcord »

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Co do ewentualnej usterkowości jestem świadomy.
Pytanie to przy jakim przebiegu te usterki mogą się pojawić? I jak je wychwycić przy zakupie?
ODPOWIEDZ