Strona 1 z 2
Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 28 paź 2015, 23:38
autor: kamil_0793
Witam. W ramach pracy inżynierskiej chcę zrealizować projekt przerobienia silnika z mojego Mini 1000 cm na elektroniczne sterowanie zapłonem. Poszukuję jakiejś literatury opisującej właśnie tą jednostkę napędową, gdyż muszę umieścić krótki opis obiektu badań w pracy. Ktoś może coś polecić? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 29 paź 2015, 13:35
autor: hillman
Tylko to na forum....... Poszukaj na angolskich stronach. A jest bo czytałem.
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=14030
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 29 paź 2015, 16:14
autor: Sadam
Elektronicznie sterowany TYLKO zapłon jak rozumiem? Bo podany link do tematu dotyczy już wtryskowca.
Jakich info potrzebujesz na temat silnika? co nieco masz w Haynesie, albo żółta biblia Vizard'a.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 29 paź 2015, 17:21
autor: hillman
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 29 paź 2015, 17:33
autor: dziesio
Nie ważne, że zostało wymyślone. Kolega pisze prace inżynierską a ta z założenia ma nie być niczym innowacyjnym.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 29 paź 2015, 20:08
autor: profesorr
podbij do Marka..
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 29 paź 2015, 21:12
autor: kamil_0793
Dzięki za link. Generalnie wiem, że to żadna innowacja, ale temat pracy brzmi: wpływ zmiany układu zapłonowego na parametry pracy silnika ZI. Całość ma się opierać na pomiarach na hamowni silnika z oryginalnym układem zapłonowym, a następnie montaż czegoś podobnego, jak w linku od kolegi hillman. Co do obiektu poszukiwań: jak to w każdej tego typu pracy należy zamieścić kilka stron informacji na temat obiektu badań, tzn. przykładowo opis działania, coś o powstaniu jednostki napędowej, czy też jakieś innowacyjne rozwiązania w danym silniku (o ile w ogóle takie są). Głównie chodzi chyba o opis konstrukcji całego silnika.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 00:12
autor: kamil_0793
A tak swoją drogą, jest może gdzieś na forum realizacja takiej modyfikacji? No i czy faktycznie te zestawy z e-baya nadadzą się do tego?
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 08:24
autor: hillman
Witam.
Szukałem i znalazłem. Sprzedający jest z Krakowa, można przedzwonić do faceta. Jeśli komuś z grupy krakowskiej chce się pobawić i opisać wyniki na forum. Trzeba trochę pokombinować z instalacją, podstawowa znajomość elektroniki mile widziana........
http://olx.pl/oferta/progcdi-r3-1-2015- ... 5FRAl.html
Darek
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 09:03
autor: Sadam
ALE KOLEGA NIE PYTA O ROZWIĄZANIA TYLKO LITERATURĘ BY OPISAĆ SILNIK! A przynajmniej na razie!
Też mogę mnożyć przykłady- Megajolt nawet mam dostęp do auta w którym sam montowałem, NoDiz - to prawdopodobnie będę testował niedługo, Amethyst - patent od Aldona jak dobrze pamiętam, podany powyżej patent od Accuspark - wszystko do dostania konkretnie pod A-serię. Ale nie o to chodzi. Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!
Kamil, jakbyś był w okolicach Wrocławia to daj znać, udostępnię Ci to co mam. Kilka głównych informacji będziesz mógł przytoczyć. Niestety wszystko po angielsku. Oprócz tego wiki i internety i tez raczej bazowałbym na angielskich stronach.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 09:56
autor: hillman
@sadam ALE KOLEGA NIE PYTA O ROZWIĄZANIA TYLKO LITERATURĘ BY OPISAĆ SILNIK! A przynajmniej na razie!
( starem się tylko pomóc, zrobiony moduł 195 zł. cena dla studenta )
@sadam Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!
( silnik został dokładnie opisany na stronach netu. Wystarczy wpisać - a series mini engine -. Tylko ze wszystko po angielsku. Po polsku nic nie ma i nie będzie. A jakoś się nikt nie kwapi do wysłanie kilku książek. Jeśli zaśmiecam wątek to przepraszam. )
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 11:46
autor: Sadam
Jedyna pozycja w bibliografii, która brzmi "Internet" to niestety słaba pozycja. Poszukać info w necie to większość potrafi. w pracy warto podeprzeć się jednak czymś bardziej fachowym.
A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny paten może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 14:16
autor: hillman
Witam.
Miałem nie pisać ale mnie ruszyło.......
--- Jedyna pozycja w bibliografii, która brzmi "Internet" to niestety słaba pozycja. Poszukać info w necie to większość potrafi. w pracy warto podeprzeć się jednak czymś bardziej fachowym. ---
W necie jest wszystko, jeśli oczywiście potrafi się czytać. Po angielsku i z zrozumieniem.
--- A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny patent może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych. ---
Każdy elektronik z doświadczenia rozumie o czym piszę ale dalej może zrozumiesz.
Student piszą pracę. Konsultowałem się z kolegą co wykładał na Lubelskim.......( nie płytki ). Pierwsze co pozwiedzał. Po co się pchać w mini. Silnik niewdzięczny do badań. A same zabudowanie i przerobienie do stanowiska jest problematyczne ......... Stanowisko badań jest na uczelni jest w budynku. Zainstalowanie silnika mini jest takie sobie. Ale student niech się wypowie. Standardowo jest to silnik z fiata 1600. Jest gotowiec...... W badaniach nie ma mowy o standardowych danych na rolkach. Promotor pracy chyba potwierdzi. Stanowisko badań jest gotowiec do pomiaru na uczelni.
A co literatury to na temat tego silnika fiat 1600, wystarczy odwiedzić bibliotekę. A i wszystkie prace są do wglądu. Na papierze i do poczytania. Byle nie popełnić plagiatu. Bo teraz komputer wychwytuje.
Na temat sterownika.
To co przedstawiłem jest idealny do pomiarów. Po pierwsza tani, jeśli spalimy to nie płaczemy. EPROM robimy w podstawce i mamy możliwość programowania na stole, z poziomu kompa. Zdejmujemy charakterystykę oryginału mechanicznego. A potem bawimy się z programowaniem sterownika. By badanie były porównywalne.
A cha zastosowanie NoDiz, Amethyst, Accuspark, i innych , po pierwsze drogie. Ma montaż części co nie dają możliwości naprawy i programowania z poziomu kompa. Brak interfejsu, i trzeba orać by się podpiąć.
Ale niech student myśli. Zostanie inżynierem to nie w kij dmuchać
I to na tyle..........
Darek.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 15:17
autor: Sadam
Brawo!
Konkluzja pierwsza, student niech zmieni temat pracy, bo Mini to zły pomysł
Konkluzja druga - trzeba kupić urządzenie tanie, mimo, że na razie nikt nie planował nic kupować
Konkluzja trzecia - inne urządzenia są be- mimo, że wbrew temu co piszesz jednak DAJĄ się programować z kompa, mają gotowe interfejsy, mają interfejsy nawet na komórki i łączność bezprzewodową i możliwość sterowania również innymi parametrami, a co najmniej ich odczyt, można je nawet samemu zbudować (w jednym przypadku), owszem są droższe, ale ponownie nikt nic nie kupuje na razie tylko szuka literatury na temat cech i historii danego SILNIKA
wszystko jest w necie, wystarczy poszukać i poczytać
A od początku chodziło tylko o to:
kamil_0793 pisze:Poszukuję jakiejś literatury opisującej właśnie tą jednostkę napędową, gdyż muszę umieścić krótki opis obiektu badań w pracy. Ktoś może coś polecić? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
FIN
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
: 30 paź 2015, 19:10
autor: kamil_0793
Z waszej dyskusji ciężko mi cokolwiek wywnioskować... No ale Sadama znam i z forum i ze współpracy, dlatego też, jeżeli Twoja propozycja jest nadal aktualna, chętnie podskoczę do Ciebie i poznam kilka drobnych szczegółów
Zmiana tematu pracy na dwa miesiące przed jej oddaniem, hmm... raczej nie wchodzi w rachubę