Strona 1 z 2

Numer silnika

: 10 lut 2016, 18:41
autor: markus gażnikus
Czy ktoś, mógł by rozszyfrować nr. silnika 285H141899....co to za typ silnika, stopień sprężania, pojemność.

Z góry dziękuję.

Re: Numer silnika

: 10 lut 2016, 19:06
autor: Sadam
Może być ciężko, bo mi ten numer nic miniakowego nie przypomina.

Tu masz typową numerację:
http://www.minimania.com/Engine___Ident ... ta_UPDATED

Re: Numer silnika

: 10 lut 2016, 19:12
autor: markus gażnikus
Podejrzewam, że ktoś nabił coś z sufitu. Brak jest blaszki na silniku numer nabity jest bezpośrednio na bloku.

Dzięki.

Re: Numer silnika

: 10 lut 2016, 19:23
autor: Sadam
To akurat nie jest nienormalne, zależy jaki rocznik. Późne SPI i MPI numer mają bity już bezpośrednio na bloku (tam gdzie wcześniej była blaszka).

Re: Numer silnika

: 10 lut 2016, 20:30
autor: se7ven
85H to 850.
I tylko to pasuje do wzorca. Rozbierz to będziesz wiedział więcej bo wg. kalkulatora to nic nie pasuje oprócz 85H

Re: Numer silnika

: 11 lut 2016, 08:53
autor: markus gażnikus
No właśnie nie chcę rozbierać . Na razie mam drugi idealną tysiączkę na płaskich tłokach, sam ją robiłem. Ale chciałbym wypróbować ten i nie wiem czego się po nim spodziewać.

Re: Numer silnika

: 11 lut 2016, 09:36
autor: flapjck1
Na bloku nie ma zadnych innych cech? 850tki mialy zwykle tabliczke z wybitym 850 przynitowana z tylu

Re: Numer silnika

: 11 lut 2016, 10:04
autor: Sadam
Możesz jeszcze zdjąć pokrywę zaworów i poszukać numeru odlewu głowicy.

Re: Numer silnika

: 11 lut 2016, 10:17
autor: markfive
markus gażnikus pisze:...nr. silnika 285H141899....co to za typ silnika, stopień sprężania, pojemność...
Tak jak koledzy już napisali, numer jest niewiarygodny. Najprawdopodobniej został on nabity w/g danych w dokumentach samochodu. W przeszłości dość często się to zdarzało. "2" na początku to efekt jakiejś pomyłki na etapie odczytywania danych do rejestracji.
Tak czy owak ten numer nie ma decydującego znaczenia przy identyfikacji silnika.
Chcesz wiedzieć więcej bez demontażu silnika to zrób zdjęcia silnika z przodu z tyłu, oraz od strony pompy wody i od strony sprzęgła. Zdejmij pokrywę zaworów i zrób zdjęcie od góry głowicy. Na głowicy powinien być widoczny nr identyfikacyjny ( przykładowo 2A628, 12A1456, CAM4180 lub inny).
Po umieszczeniu tych zdjęć na forum łatwiej będzie coś więcej ustalić :)

Re: Numer silnika

: 12 lut 2016, 13:28
autor: markus gażnikus
Szkoda zachodu, przegonię go porządnie to się okaże. Dzięki za informacje.

Re: Numer silnika

: 12 lut 2016, 19:32
autor: se7ven
To jesteś Mistrz jak będziesz wiedział co jest w środku

Re: Numer silnika

: 13 lut 2016, 11:10
autor: markus gażnikus
Jeżeli silnik jest w oryginalnym stanie i kondycji, to chyba każdy odróżni 850.....1000......1300. Nieco inaczej się "zbierają"

Re: Numer silnika

: 13 lut 2016, 13:38
autor: hillman

Re: Numer silnika

: 17 lut 2016, 20:07
autor: Arafat
12A2EF77 a u mnie takie cyferki, ktos cos wiecej mi
powie. Dzieki :)

Re: Numer silnika

: 17 lut 2016, 20:48
autor: markfive
Cooper SPI (1991), CR 10.1:1, 63 KM