Strona 1 z 1
AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 02 mar 2016, 13:56
autor: laloom
Witam
Coś Mi zaczęło głucho stukać podczas jazdy, może wjechałem w dziurę. Jak się dostać do amortyzatora od góry aby wszystko posprawdzać?
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 02 mar 2016, 17:48
autor: alan
najszybciej najtaniej jest podjechać na szarpaki
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 03 mar 2016, 09:42
autor: laloom
hej Alan
właśnie na szarpakach nic nie wyszło
jedyne do czego mogliby się przyczepić to sparciałe lekko gumy stabilizatora. Faktem jest, że głuche stuki dochodzą dopiero po rozbujaniu auta trzymając za dach, na boki, i będąc pod autem to hałas dochodzi jakby z okolic baku paliwa / środka stabilizatora... wewnątrz natomiast głuche pukanie z lewego tylnego koła ...
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 03 mar 2016, 10:18
autor: Damianosl
hej
też mam podobne stuki i to winne są według mechaników własnie gumy stabilizatora z tyłu
Szarpaki nic nie wykazały, dopiero bujanie na boki autem usłyszeli ten dzwięk i po przyjrzeniu się im wyszło, że to to
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 03 mar 2016, 13:29
autor: laloom
Damiano
jak wymienie u Siebie to napiszę czy pomogło... ale dopiero będę to robił w połowie przyszłego tygodnia...
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 07 mar 2016, 19:35
autor: laloom
dobra, pojutrze zabieram się za wymianę gum stabilizatora. Czy głuche stukanie przeważnie na dużych dziurach, nierównościach bądź skręcaniu może być przyczyną zużytej gumy stabilizatora?
Damiano
Pomogła u Ciebie wymiana gum stabilizatora?
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 07 mar 2016, 20:29
autor: Damianosl
laloom pisze:dobra, pojutrze zabieram się za wymianę gum stabilizatora. Czy głuche stukanie przeważnie na dużych dziurach, nierównościach bądź skręcaniu może być przyczyną zużytej gumy stabilizatora?
Damiano
Pomogła u Ciebie wymiana gum stabilizatora?
u mnie stuka na nierównościach drogi , czy np. podczas zjeżdżania tyłem i skręcania z krawężnika
jeszcze nie wymieniałem, kupiłem gumy, musze się umówić.
z tyłu stukać może jeszcze łacznik stabilizatora, ale to proste do diagnozy.
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 08 mar 2016, 11:25
autor: flapjck1
i amortyzator moze stukac
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 09 mar 2016, 08:36
autor: laloom
a na szarpakach by nie stukał?
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 09 mar 2016, 09:45
autor: flapjck1
w zaden sposob, moze na testerze ale tez nie zawsze - bo zwykle przy wiekszej czestotliwosci skokow amora halas sie ucisza
generalnie zdarza sie ze stuka tloczysko amora ( albo sie odkreca sam tlok, albo jakas czesc dostaje luzu )
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 09 mar 2016, 13:53
autor: laloom
ostatnie pytanie, nie ma tego stukania na mniejszych dziurach, stuka dopiero na nierównościach lub przy bujaniu autem na boki
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 09 mar 2016, 14:30
autor: flapjck1
ogarnietego pomocnika i bujac autem i szukac przyczyny
w pierwszej kolejnosci laczniki stabilizatora, potem tulejki, potem amory
generalnie w lacznikach trzeba wziac w palce przy bujaniu "jablko" lacnzika i sprawdzac czy nie puka nic/ nie ma luzu
tulejki: stabilizator nie powinien sie przesuwac w obejmach
amorki: jedynie nasluchiwac mozna
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 09 mar 2016, 18:18
autor: laloom
dobra, gumy stabilizatora chyba wymienię sam, nie ma znaczenia czy zrobię to na podnośniku czy na lewarku?
chodzi Mi o to czy stabilizator nie musi być odkręcony z dwóch stron w tym samym czasie
Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?
: 10 mar 2016, 07:09
autor: bodek1
Powiem Ci tak - lewarek , kobyłka, klucze i trochę pracy . Bez problemu odkręcasz śrubę , któr trzyma amor ze sprężyną + górne nakretki + łącznik stabilizatora . Trzeba trochę pokombinować lewarkiem zeby ustawić napięcie sprężyny na "0" wtedy dolna sruba wykręca się spoko. Druga strona to samo . Masz dostep do gum mocowania drążka stab. i do łączników. Następnie ściągacz do sprężyn - ściskasz sprężynę i msz dostep do łożyska górnego elementu mocowania. Jak je całkiem odkręcisz ściagasz sprężynę i masz teleskop w całej krasie
Warsztat Cię skasuje , a tu masz maks. 2 godziny pracy