Strona 1 z 1

AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 02 mar 2016, 13:56
autor: laloom
Witam
Coś Mi zaczęło głucho stukać podczas jazdy, może wjechałem w dziurę. Jak się dostać do amortyzatora od góry aby wszystko posprawdzać?

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 02 mar 2016, 17:48
autor: alan
najszybciej najtaniej jest podjechać na szarpaki

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 03 mar 2016, 09:42
autor: laloom
hej Alan
właśnie na szarpakach nic nie wyszło :P jedyne do czego mogliby się przyczepić to sparciałe lekko gumy stabilizatora. Faktem jest, że głuche stuki dochodzą dopiero po rozbujaniu auta trzymając za dach, na boki, i będąc pod autem to hałas dochodzi jakby z okolic baku paliwa / środka stabilizatora... wewnątrz natomiast głuche pukanie z lewego tylnego koła ...

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 03 mar 2016, 10:18
autor: Damianosl
hej

też mam podobne stuki i to winne są według mechaników własnie gumy stabilizatora z tyłu

Szarpaki nic nie wykazały, dopiero bujanie na boki autem usłyszeli ten dzwięk i po przyjrzeniu się im wyszło, że to to

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 03 mar 2016, 13:29
autor: laloom
Damiano
jak wymienie u Siebie to napiszę czy pomogło... ale dopiero będę to robił w połowie przyszłego tygodnia...

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 07 mar 2016, 19:35
autor: laloom
dobra, pojutrze zabieram się za wymianę gum stabilizatora. Czy głuche stukanie przeważnie na dużych dziurach, nierównościach bądź skręcaniu może być przyczyną zużytej gumy stabilizatora?

Damiano
Pomogła u Ciebie wymiana gum stabilizatora?

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 07 mar 2016, 20:29
autor: Damianosl
laloom pisze:dobra, pojutrze zabieram się za wymianę gum stabilizatora. Czy głuche stukanie przeważnie na dużych dziurach, nierównościach bądź skręcaniu może być przyczyną zużytej gumy stabilizatora?

Damiano
Pomogła u Ciebie wymiana gum stabilizatora?

u mnie stuka na nierównościach drogi , czy np. podczas zjeżdżania tyłem i skręcania z krawężnika

jeszcze nie wymieniałem, kupiłem gumy, musze się umówić.

z tyłu stukać może jeszcze łacznik stabilizatora, ale to proste do diagnozy.

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 08 mar 2016, 11:25
autor: flapjck1
i amortyzator moze stukac

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 09 mar 2016, 08:36
autor: laloom
a na szarpakach by nie stukał?

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 09 mar 2016, 09:45
autor: flapjck1
w zaden sposob, moze na testerze ale tez nie zawsze - bo zwykle przy wiekszej czestotliwosci skokow amora halas sie ucisza

generalnie zdarza sie ze stuka tloczysko amora ( albo sie odkreca sam tlok, albo jakas czesc dostaje luzu )

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 09 mar 2016, 13:53
autor: laloom
ostatnie pytanie, nie ma tego stukania na mniejszych dziurach, stuka dopiero na nierównościach lub przy bujaniu autem na boki

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 09 mar 2016, 14:30
autor: flapjck1
ogarnietego pomocnika i bujac autem i szukac przyczyny

w pierwszej kolejnosci laczniki stabilizatora, potem tulejki, potem amory

generalnie w lacznikach trzeba wziac w palce przy bujaniu "jablko" lacnzika i sprawdzac czy nie puka nic/ nie ma luzu

tulejki: stabilizator nie powinien sie przesuwac w obejmach
amorki: jedynie nasluchiwac mozna

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 09 mar 2016, 18:18
autor: laloom
dobra, gumy stabilizatora chyba wymienię sam, nie ma znaczenia czy zrobię to na podnośniku czy na lewarku?

chodzi Mi o to czy stabilizator nie musi być odkręcony z dwóch stron w tym samym czasie

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

: 10 mar 2016, 07:09
autor: bodek1
Powiem Ci tak - lewarek , kobyłka, klucze i trochę pracy . Bez problemu odkręcasz śrubę , któr trzyma amor ze sprężyną + górne nakretki + łącznik stabilizatora . Trzeba trochę pokombinować lewarkiem zeby ustawić napięcie sprężyny na "0" wtedy dolna sruba wykręca się spoko. Druga strona to samo . Masz dostep do gum mocowania drążka stab. i do łączników. Następnie ściągacz do sprężyn - ściskasz sprężynę i msz dostep do łożyska górnego elementu mocowania. Jak je całkiem odkręcisz ściagasz sprężynę i masz teleskop w całej krasie :mrgreen: Warsztat Cię skasuje , a tu masz maks. 2 godziny pracy 8)