Strona 1 z 1
co to za silnik?
: 08 mar 2016, 15:42
autor: barkas01nw
Witam możecie pomóc w określeniu co to za silnik i jakiej jest pojemności?
Podejrzewam że to jakiś składak....
Re: co to za silnik?
: 08 mar 2016, 15:59
autor: flapjck1
pewnie ze skladak, jak chcesz wiedziec co to za diabel to go rozbierz i obejrzyj
na moje:
blok A+
glowica A i to w wersji na 11 srub ( podejrzewam ze tak jak stoi to od razu rzygnie plynem chlodzacym )
skrzynia A ze starym typem sprzegla
pompka paliwa kij wie z czego
poszukaj oznaczenia na korpusie skrzyni i wszystkie cechy z glowicy ( nadlewy i wybite numeratorem 12g940, 12g940b, 12g938, 12a185, aeg163, 12g1805)
jako ze jest plaska od gory ( flat top ) i od strony kolektorow to w gre wchodza raczej 12g940, 12g938, 12g1805
Re: co to za silnik?
: 08 mar 2016, 16:06
autor: barkas01nw
Plan jest taki, by zamontować go w w Mini Clubman Estate
Re: co to za silnik?
: 08 mar 2016, 16:30
autor: flapjck1
kopulka termostatu tak zgnila ze chop ja obcial zeby wstydu nie robila
co do glowicy: podwojne sprezyny chyba widze, ale za to brak jakichkolwiek innych cech - bez podniesienia jej ( co i tak musisz zrobic ) nie bedziesz wiedzial jakie masz zawory
sprawdzales czy w bloku sa dziury pod dodatkowe szpilki?
potrzebujesz do tego rozrusznika jeszcze - ale musisz policzyc zęby na wiencu kola zamachowego zeby wiedziec czy potrzebny jest ci rozrusznik z 8mioma czy 9cioma zebami
generalnie dobry material zeby rozebrac na pierwiastki i przejrzec wszystko
skad ty to wykopales?
Re: co to za silnik?
: 08 mar 2016, 16:57
autor: barkas01nw
Kupiłem Clubmana w częściach i dostałem do niego ten silnik.
Re: co to za silnik?
: 08 mar 2016, 19:45
autor: Minis
Zaprezentuj clubmana
Re: co to za silnik?
: 09 mar 2016, 21:07
autor: markfive
barkas01nw pisze:...co to za silnik i jakiej jest pojemności?...
Blok pochodzi z SPI 1,3 ( A plus) a wiec ma minimum 1275 cc. Reszta tak jak ustalili koledzy, najprawdopodobniej z zespołu 1275 starej A serii. Siłownik sprzęgła z A plusa, ale to raczej nie problem. Jest zamocowany wyżej więc długość przewodu może wystarczy. Rozrusznik prawdopodobnie spasuje tylko starego typu ( bezwładnościowy). Skłaniam się ku temu, że ta głowica ma "duże" zawory ssące. Fakt powinna być przykręcona na 11 "śrub".( 9 szpilek + 2 śruby). Ten blok nie miał w tym miejscu dodatkowych 2 gwintowanych otworów. Przy podwójnych sprężynach rozrząd powinien być dwurzędowy. Obawiam się, że jest zwykły jednorzędowy.
Dobrze było by dowiedzieć się od poprzedniego właściciela co konkretnie zostało zrobione / wymienione w trakcie remontu. Widać, że coś robione było. Elementy są oczyszczone, widać niedawno to było składane w całość i jeszcze nie uruchamiane. Na plus oceniam zastąpienie seryjnego zewnętrznego przewodu olejowego zmodyfikowanym. Pompka benzynowa nie oryginalna. W tym przypadku istotne jest tylko czy przewód ciśnieniowy nie będzie przebiegał zbyt blisko kolektora wydechowego.
Re: co to za silnik?
: 09 mar 2016, 21:23
autor: flapjck1
Co do bloku i dodatkowych dziur, ten silnik to taki kundel, ze mogl go juz ktos przygotowac (blok. Znaczy) pod dodatkowe sruby
Jesli poprzedni wlasciciel jest w stanie cos powiedziec o tym to by byl git, jesli nie - calosc do rozbiorki i weryfikacji
: 09 mar 2016, 21:28
autor: flapjck1
Tak patrze.....
Skrzynia tez moze byc A+, boczny dekiel jest z dziura pod czujnik polozenia walu korbowego (czyli Spi ), wiec jesli nie bylo jakiejs przerobki w tym to tylko sprzeglo moze byc z A
Z ciekawostek - krociec pod mechaniczny zegar cisnienia oleju - ulamany czy mi sie zdaje?
Re:
: 09 mar 2016, 21:55
autor: markfive
flapjck1 pisze:...Skrzynia też może być A+, boczny dekiel jest z dziurą pod czujnik położenia wału korbowego (czyli Spi )...
Być może tak jest (skrzynia z SPI), ale to akurat nie jest dobra wiadomość
Te skrzynie jak wiem z praktyki już nie są tak trwałe jak A seria i A plus z lat 80 tych.
Re: co to za silnik?
: 10 mar 2016, 06:52
autor: barkas01nw
tak króciec ułamany. Rozrusznik dostałem do niego starego typu .Dodatkowych dziur pod głowice brak.