Strona 1 z 1

Wibrowanie na niskich obrotach.

: 11 maja 2016, 01:56
autor: Killah
Przede wszystkim na wstępie chciałbym Was wszystkich powitać :)

A teraz do rzeczy, forum przeglądałem jako gość od jakiegoś czasu i nie ukrywam, że Wasze porady już mi pomogły rozwiać parę wątpliwości, lecz przyszedł moment, że jest kilka pytań, które mimo wszystko chciałbym zadać.
Otóż swoje Mini R50 zakupiłem 1,5 miesiąca temu. Standardowo po zakupie auto zostało wstawione do mechanika, gdzie została dokonana wymiana płynów, filtrów, klocków, tarcz, przegląd stanu zawieszenia, itp. Pompa wspomagania pomrukiwała, teraz już regularnie "buczy", wspomaganie działa, raz czy dwa tylko się nie załączyło od chwili starty silnika, stąd moje pytanie - czy jeżeli pompa jest sprawna a wydaje tylko nieprzyjemne dźwięki to jest sens ją wymieniać/regenerować czy może lepiej poczekać aż po prostu zdechnie i wtedy się tym przejmować?
"Docierając" się z moim Mini zauważyłem jakiś czas temu dość niepokojące objawy, mianowicie obroty minimalnie skaczą w górę i dół, niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Auto wstawiłem do mechanika, gdzie zostały wymienione świecie i przewody zapłonowe, które były w nie najlepszym stanie, jednakże problem nie zniknął. Stojąc na światłach auto wpada chwilami w rezonans, który jest słyszalny w kabinie a wibracje czuć wyraźnie na kierownicy, stąd moje drugie pytanie - czym one mogą według Was być spowodowane?
I pytanie ostatnie - skierowane przede wszystkim do posiadaczy Mini z województwa łódzkiego (a najlepiej samej Łodzi) - czy nie znacie może jakiegoś dobrego mechanika, który ma pojęcie na temat przypadłości dręczących Miniacze?

Z góry dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi :D

Re: Wibrowanie na niskich obrotach.

: 11 maja 2016, 10:10
autor: Zbigg
Pompa wspomagania pomrukiwała, teraz już regularnie "buczy", wspomaganie działa, raz czy dwa tylko się nie załączyło od chwili starty silnika, stąd moje pytanie - czy jeżeli pompa jest sprawna a wydaje tylko nieprzyjemne dźwięki to jest sens ją wymieniać/regenerować czy może lepiej poczekać aż po prostu zdechnie i wtedy się tym przejmować?
Ja mam R50 z 2005 roku kupione we wrześniu 2015... pompa mruczała w chwili zakupu, zimą i przy słabym akumulatorze nie załączała się często, po wymianie akumulatora na nowy działa do dziś, pomrukując i nie uruchamiając się może raz na 10-20 jazd. Generalnie zarówno mój mechanik jak i użytkownicy których się radziłem polecają jeździć, aż się to stanie dokuczliwe. Przy spokojnej jeździe na bezpieczeństwo to nie wpływa, jak nie jesteś w dalekiej trasie to nawet jak całkiem padnie da się autem kierować, z tym że manewrowanie jest utrudnione.
Koszt wymiany pompy jest znany... ~700-800 za regenerowaną, ~1700 za dobry zamiennik, +3000 nowy oryginał BMW. Plus robocizna.
Wybór zależy od grubości portfela, ja będę jeździł aż padnie.

Re: Wibrowanie na niskich obrotach.

: 11 maja 2016, 10:36
autor: flapjck1
wibracje to moze byc rozrzad wyciagniety

Re: Wibrowanie na niskich obrotach.

: 11 maja 2016, 16:27
autor: Killah
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. W takim razie pompa tymczasowo zostaje na swoim miejscu. Co do rozrządu, czy da się to jakoś samodzielnie bezinwazyjnie sprawdzić? I czy ktoś ewentualnie się może orientuje jak cenowo wygląda kompletny rozrząd?