Strona 1 z 1

Mini One 2001 1,6 90KM

: 16 maja 2016, 22:49
autor: Adi
witam.

Mam kilka pytań poniewaz chce kupić MIni jak w temacie. Jak te auto spisuje sie w trasie np. 500km ? jak wygląda spalanie i na co mam zwrócić szczególną uwagę przy kupnie i czy ten model jest w porzadku(awaryjnośc)?

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 08:21
autor: Kuner
Ogólnie dobry model ale szukaj po wrzesniu 2002. Pierwszy rocznik miał parę rzeczy innych przez co koszty zakupu tych części tylko w oryginale powalają.

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 09:46
autor: Adi
ok dzięki. tak zrobie

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 09:52
autor: Zbigg
Powiem szczerze, że mocno bym się zastanawiał nad takim wyborem... bardzo niekorzystny stosunek ceny do wieku takiego 15latka, praktycznie pewność co do tego że za pakiet startowy zabulisz jak za woły, do tego oczywiste wady modelu przedliftowego. Pewnie, że zależy od egzemplarza ale wiek robi swoje.

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 09:54
autor: Adi
lift był po 2002?

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 09:58
autor: Adi
oczywiście auto bedzie sprowadzane z niemiec.

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 10:20
autor: Zbigg
Adi pisze:lift był po 2002?
Najlepiej zacznij stąd => http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=4900

A jeszcze taka moja ściąga z czasu kiedy szukałem auta, wady, zalety, słabe punkty, może Ci się przyda.
Benzynowe:
R4 1,6 (90-115 KM) One, Cooper
R4 1,6 z kompresorem (163-170 KM) Cooper S
Diesel:
R4 1,4 (75-90 KM) One D – brać 90KM

Słabe punkty:
- przednie zawieszenie (sworznie wahaczy oraz ich tuleje, czyli elementy metalowo-gumowe).
- wspomagania kierownicy (pompa) -> przyczyny takiego problemu należy szukać w zabrudzonym wentylatorze.
- sprzęgło, zwłaszcza w wersjach benzynowych.
- w Mini I zaczyna już być widać pierwsze ślady korozji na tylnej klapie i w okolicach spoilera.
- problemy z elektryką: niedziałający centralny zamek, nieregularnie chodzący zegarek, szwankujące czujniki ABS oraz migające kontrolki to normalność.

Eksploatacja. Silniki
Benzynowce w Mini nie sprawiają większych kłopotów. Jeśli słabną lub dławią się to zazwyczaj winę za to ponosi elektronikam układ zapłonowy (przebicia, konieczna wymiana przewodów wysokiego napięcia) albo zatkane sitko w zbiorniku paliwa. Bardzo istotne w przypadku silników benzynowych jest częste i regularne sprawdzanie poziomu oleju. Wskutek wycieków w okolicach miski olejowej środka smarnego ubywa i przy braku reakcji ze strony użytkownika silnik zaczyna pracować albo przy mnimalnym poziomie oleju, albo poniżej minimalnego poziomu. Stąd już krok do poważnych uszkodzeń i kosztownej wizyty w warsztacie. Turbodiesle są mało kłopotliwe i są uznawane za wyjątkowo niezawodne.
Eksploatacja. Przeniesienie napędu
Mini słynie z szybko zużywającego się sprzęgła i nietrwałych poduszek w punktach mocowania silnika. Jeśli te elementy nie zostaną wymienione na czas dochodzi do uszkodzeń skrzyni biegów.
Szczególnie podatna na awarie jest przekładnia Midland Gears, montowana w egzemplarzach z lat 2001-2004. Od 2004 r. zastąpiono ją solidniejszą skrzynią biegów firmy Getrag. Ten przykład pokazuje, jak ważna w przypadku Mini jest stała i fachowa opieka serwisowa, pozwalająca uniknąć kosztownych napraw.
Eksploatacja. Podwozie
- tuleje i sworznie wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych.
- pompa systemu wspomagania, a właściwie jej elektryczny sektor. Dochodzi w nim do zwarcia i pompa zaczyna pracować bez przerwy. Nie wytrzymuje tego i po pewnym czasie ulega awarii. Problemy z pompą sygnalizowane są zazwyczaj rozmaitymi dźwiękami, pojawiającymi się przy skręcaniu kół.

Instalacja elektryczna
Obwody elektryczne i elektroniczne w Mini lubią kaprysić, czego przykładem jest nie tylko pompa wspomagania w układzie kierowniczym czy przerywanie i słabnięcie silnika.
- bezzasadne włączanie się kontrolek na desce rozdzielczej
- niedomagania sterowników szyb w drzwiach
- wrażliwe na wstrząsy ksenonowe reflektory, a właściwie system odpowiadający za samopoziomowanie świateł.
Nadwozie
Fabryczne zabezpieczenie przed korozją nie budzi zastrzeżeń. Nawet w najstarszych egzemplarzach rdza nie stanowi problemu, co najwyżej zaczyna się dopiero pojawiać (najszybciej na tylnym pasie).
- notorycznie psujący się zamek pokrywy bagażnika
- zacinający się mechanizm składania oparć przednich foteli


standardowe ogumienie w rozmiarze 195/55 R16

Na co najczęściej narzekają użytkownicy pojazdu?
problemy z elektrycznie sterowanymi szybami, centralnym zamkiem czy systemem ABS.
cięgna w drzwiach.
tuleje, sworznie i łączniki stabilizatorów
dobrze zabezpieczony przed korozją, niewielkie ogniska rdzy można znaleźć na elementach układu wydechowego i śrubach podwozia
wycieki oleju z silnika
nieszczelności w układzie chłodzenia
termostaty, rozruszniki, cewki zapłonowe i czujniki silnika.
Benzynowe silniki mają problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz awaryjnym napinaczem łańcucha.

Turbodiesle nie są wolne od wad. Mankamentem jednostki 1.6 D jest przewód doprowadzający olej do turbosprężarki. Dość łatwo traci drożność – problemy ze smarowaniem prowadzą do uszkodzenia turbiny. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów, warto wymieniać olej najdalej co 15 tysięcy kilometrów. Niektórzy mechanicy twierdzą, że przewód powinien być profilaktycznie zastępowany nowym przy co drugim przeglądzie olejowym.
Polecane wersje silnikowe
Benzynowa 1.6
Wysokoprężna 1.6 D: Silniki 1.6, bez względu na wersję, zapewniają dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Wysokoprężne Coopery przyspieszają do "setki" w niecałe 10 sekund, co wystarcza, by cieszyć się jazdą. Duże pokłady momentu obrotowego w lekkim samochodzie zapewniają więcej niż dobrą elastyczność. Motor ma kilka przypadłości, ale wszystkie są znane mechanikom. Mogą zawieść koła pasowe, czujniki i zawory EGR. Istnieje jednak spora szansa, że przez pierwsze 200 tysięcy kilometrów silnik nie będzie wymagał większych inwestycji.

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 11:10
autor: Adi
Przeczytałem. I wniskuje ze najlepiej jest kupować Mini jak najmodsze. Tylko że mam ograniczoną iośc gotówki. I stac mnie na te starsze. Więc pozostaje mi dobrze sprawdzić auto przed zakupem.

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 11:33
autor: Zbigg
Jasna sprawa. A ile kosztuje taki 15 latek? Bo się może okazać, że to co "zaoszczędzisz" szybko wydasz. Czego Ci oczywiście nie życzę. Poczytaj forum. Znasz ceny części i serwisu? Wiesz już gdzie będziesz swoje auto naprawiał? Nie pytam dlatego, że Mini są jakoś szalenie awaryjne, ale dlatego że jak każde auta psują się i wymagają serwisowania. A to jest grupa BMW...

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 12:01
autor: Adi
w granicach 11-13tys zł. pogladowo patrzyłem na częsci. nad serwisem sie nie zastanawiałem. jaki i gdzie. najdroższe do naprawy bedzie chyba dwumas

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 12:52
autor: Zbigg

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 13:19
autor: Adi
Dzięki. przeczytałem. ciekawa rozkmina na temat wymiany łańcuszka rozrządu. znalazłem ciekay artykuł ry okazji: http://autokult.pl/3101,naped-rozrzadu- ... -problemow . Licze ze 2 tys. bed emusiał włozyc na start. taki standard przy zakupie samochodu uzywanego jesli nie ma głbszycg wad.

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 13:25
autor: Zbigg
Wydaje mi się, że dobrze to oceniasz. Mogę tylko życzyć udanych łowów, no i to co stale powtarzam... idź po auto z kimś kto ma chłodną głowę i jakie takie pojęcie, bo Ty będziesz ślepy na oczywiste wady. :mrgreen:

Re: Mini One 2001 1,6 90KM

: 17 maja 2016, 13:33
autor: Adi
Masz racje, sam nie pojade napewno.