Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
: 25 cze 2016, 18:48
Witajcie !
Mam problem którego pomału już nie ogarniam
Przewertowałem forum i ... wielka dupa
Mianowicie od 3 miesięcy posiadam MINI Cooper S R53 w pakiecie WORKS
Tak po ok miesiącu zaczęło mnie irytować dość słaba moc auta na pierwszych biegach . 1,2 auto strasznie muli .
Powiedzmy zaczyna dobrze jeździć tak po wyżej 3-4 tyś obrotów ...
Z ciekawości podjechałem na hamownie wynik 1 bar kompresora co dało lekko 200 kuniów . Nie jest źle jak na 10 letnie auto ...
Problem niestety zaczyna narastać .... Auto muli już na wszystkich biegach , od kilku dni zaczynają falować obroty na luzie tak między 700 do 1100 potrafi prze kilka minut utrzymywać 1000 . Nie wkręca się płynnie na obroty , przy ok 3 tyś lekko się dusi - jak by się zapychał Szarpie przy puszczeniu gazu , ogólnie chodzi jakoś dziwnie , potrafi puścić czarny dym rury , strzela w tłumik jak z karabinu lepiej niż nie jedno STI
Spalanie miał w mieście ok 14 /15 litrów teraz spadło do 10/11 litrów i muli .
Auto odpala normalnie ( choć czasem przy odpaleniu - nie kręci długo rozrusznikiem tylko od razu kop )
A teraz najlepsze - są dni gdzie MINI chodzi prawie idealnie - po paru dniach znów KICHA !
Po ostatniej trasie 300KM czasami chodził jak by mu 50% koników odjąć
Byłem już na 3 stacjach diagnostycznych 0 błędów NIC !!! komp milczy !!!
Wymieniłem profilaktycznie świece - DENSON IRYDOWE + Kable NGK dobrane katalogowo , filtr powietrza .
Jedyne co stwierdzone :
- troszkę za uboga mieszanka paliwowa ??? ( a strzela jak z karabinu w tłumik jak by mieszanka była za bogata albo nie przepalał paliwa )
- słabe ładowanie tak od 12,5 do 13 ??? powinno być 14,2 -> tu mam pytanie poniżej ...
- brak pierwszego biegu wentylatora
Reasumując moje wypociny :
- brak mocy na 1-2-3 biegu zamulony
- nie wkręca się równo , chwilowe szarpania
- skaczą obroty na jałowym biegu między 700-1100
- czasem zakopci na czarno - jakby nie przepalał paliwa
- strzela w tłumik jak oszalały
- słabe ładowanie
Na początku tygodnia oddaje auto do mechanika .
Przychodzi wam coś do głowy ?
Pytanko :
- czy za słabe ładowanie może mieć wpływ na pracę silnika -sterowników itp. czy możliwe jest że auto nie dostaje odpowiedniej ilości prądu np. na cewkę ?
Mam problem którego pomału już nie ogarniam
Przewertowałem forum i ... wielka dupa
Mianowicie od 3 miesięcy posiadam MINI Cooper S R53 w pakiecie WORKS
Tak po ok miesiącu zaczęło mnie irytować dość słaba moc auta na pierwszych biegach . 1,2 auto strasznie muli .
Powiedzmy zaczyna dobrze jeździć tak po wyżej 3-4 tyś obrotów ...
Z ciekawości podjechałem na hamownie wynik 1 bar kompresora co dało lekko 200 kuniów . Nie jest źle jak na 10 letnie auto ...
Problem niestety zaczyna narastać .... Auto muli już na wszystkich biegach , od kilku dni zaczynają falować obroty na luzie tak między 700 do 1100 potrafi prze kilka minut utrzymywać 1000 . Nie wkręca się płynnie na obroty , przy ok 3 tyś lekko się dusi - jak by się zapychał Szarpie przy puszczeniu gazu , ogólnie chodzi jakoś dziwnie , potrafi puścić czarny dym rury , strzela w tłumik jak z karabinu lepiej niż nie jedno STI
Spalanie miał w mieście ok 14 /15 litrów teraz spadło do 10/11 litrów i muli .
Auto odpala normalnie ( choć czasem przy odpaleniu - nie kręci długo rozrusznikiem tylko od razu kop )
A teraz najlepsze - są dni gdzie MINI chodzi prawie idealnie - po paru dniach znów KICHA !
Po ostatniej trasie 300KM czasami chodził jak by mu 50% koników odjąć
Byłem już na 3 stacjach diagnostycznych 0 błędów NIC !!! komp milczy !!!
Wymieniłem profilaktycznie świece - DENSON IRYDOWE + Kable NGK dobrane katalogowo , filtr powietrza .
Jedyne co stwierdzone :
- troszkę za uboga mieszanka paliwowa ??? ( a strzela jak z karabinu w tłumik jak by mieszanka była za bogata albo nie przepalał paliwa )
- słabe ładowanie tak od 12,5 do 13 ??? powinno być 14,2 -> tu mam pytanie poniżej ...
- brak pierwszego biegu wentylatora
Reasumując moje wypociny :
- brak mocy na 1-2-3 biegu zamulony
- nie wkręca się równo , chwilowe szarpania
- skaczą obroty na jałowym biegu między 700-1100
- czasem zakopci na czarno - jakby nie przepalał paliwa
- strzela w tłumik jak oszalały
- słabe ładowanie
Na początku tygodnia oddaje auto do mechanika .
Przychodzi wam coś do głowy ?
Pytanko :
- czy za słabe ładowanie może mieć wpływ na pracę silnika -sterowników itp. czy możliwe jest że auto nie dostaje odpowiedniej ilości prądu np. na cewkę ?