Strona 1 z 2
Gaznik co to za typ
: 27 lip 2016, 17:20
autor: damianhel1987
Czy to jest gaznik typu SU HS2 ,i czy cos można w nim regulować (dawke paliwa,obroty)??
Re: Gaznik co to za typ
: 27 lip 2016, 18:05
autor: se7ven
Mnie to wygląda na HIF-4. HS'y mają boczne komory pływakowe. Jak masz blaszkę z oznaczeniem to podaj, będzie wiadomo dokładnie jaki to jest prawdopodobnie typ.
W każdym gaźniku masz regulacje składu mieszanki i wolnych obrotów.
Tak przy okazji jak wklejasz zdjęcia to ich nie obcinaj.
Re: Gaznik co to za typ
: 27 lip 2016, 20:58
autor: flapjck1
Jak piotr pisze, hif, ale model nie dedykowany do mini, mij wyglada on na rozparowany split z hakiegos silnika gdzie pracowaly w tandemie
Mozliwe ze w mini bedzie dzialal ale to po blizszych ogledzinach bedzie wiadome, musisz dac wiecej fot gaznika - druga strona i od przepustnicy
Regulacja obrotow jest zawsze, mieszanki tez, ale musisz pamietac ze w podcisnieniowych gaznikach od SU sklad reguluje sie raczej odpowiednia iglica a nie po prostu srubka
Re: Gaznik co to za typ
: 27 lip 2016, 21:27
autor: Sadam
jak wyżej + z tej strony co pokazałeś brak jest odpowietrzenia komory pływakowej (chyba, że jest kanał idący do kolanka od filtra odślepiony)
jeśli auto odpala na chwilę i gaśnie to tu będzie leżał problem
Re: Gaznik co to za typ
: 29 lip 2016, 19:24
autor: damianhel1987
Mam jeszcze jedno zdjecie tego gaźnika może cos więcej da się o nim powiedzieć .
Re: Gaznik co to za typ
: 29 lip 2016, 22:37
autor: flapjck1
Srezyna ta dlufga do wywalenia, sprawdz lepiej linke gazu czy sie nie zacina
Wyjmij igle z gaznika i podaj jej oznaczenie - powienien byc 3literowy kod typu AAB, BFY
Re: Gaznik co to za typ
: 30 lip 2016, 09:46
autor: markfive
flapjck1 pisze:Srezyna ta dlufga do wywalenia
Tomek. Ta sprężyna może być w tym przypadku potrzebna. Fotki są mało "czytelne", ale domyślam się, ze ten gaźnik nie ma dwu sprężyn na osi jak 38 czy 44. Poza tym kiedyś taki podobny spotkałem, gdzie przepustnica otwierała się "w odwrotna stronę" i też była kombinacja z dźwigienkami, linka i sprężyną. Fakt, jest to gaźnik z zestawu podwójnego. Przy tym silniku (na zewnątrz - seria 998) to jest jakiś "tuning", trudno powiedzieć czy udany czy nie
Re: Gaznik co to za typ
: 30 lip 2016, 10:04
autor: damianhel1987
Ta sprezyna dluga zamontowana aby pedal gazu odbijał . Markfive chodzi Ci o sprężyny na ośce przepustnicy i ssania ? Bo sa dwie tylko ta na osce przepustnicy cos właśnie nie odbija i ktos zastosował sprężynę.Wiec będę musial cos pokombinować z tym gaznikiem
Re: Gaznik co to za typ
: 30 lip 2016, 10:39
autor: markfive
damianhel1987 pisze:Ta sprezyna dluga zamontowana aby pedal gazu odbijał . Markfive chodzi Ci o sprężyny na ośce przepustnicy i ssania ? Bo sa dwie tylko ta na osce przepustnicy cos właśnie nie odbija i ktos zastosował sprężynę.Wiec będę musial cos pokombinować z tym gaznikiem
Wiem po co zamontowana jest ta dodatkowa sprężyna. Chodzi mi o dwie sprężyny na jednej osi przepustnicy. Nie mówimy w ogóle o sprężynie (trzeciej) na osi ssania. Tak możemy dyskutować tydzień w te i we wte
Znajdę może później ilustrację jak to wygląda w HIF 38/44 a jak w podobnym jak Twój gaźniku.
Czy uruchamiałeś wcześniej ten silnik ?, jeździłeś z tym gaźnikiem ?. Czy jest to jakaś niedokończona historia i kupiłeś auto nie na chodzie. Jeżeli ktoś zrobił coś co działało to może nie trzeba niczego kombinować.
Re: Gaznik co to za typ
: 30 lip 2016, 11:55
autor: damianhel1987
Wcześniej silnik byl odpalany na gazniku hif 38 podeślę zdjęcia w wolnej chwili ale on byl juz kilka razy raczej naprawiany cieklo z tego wężyka od komory plywakowej .Wiec szukałem w necie gaźnika i wydaje mi sie ze kupiłem od kogoś z forum mini.org ale teraz nie pamiętam od kogo i to właśnie ten gaźnik ze zdjęcia ,Na tym gazniku silnik odpalił lecz gdy się za bardzo przepustnicę otworzyło to zaczynam się jakby dławić i gasł
Re: Gaznik co to za typ
: 30 lip 2016, 23:32
autor: markfive
Do tego silnika i kolektora, który tam jest, najprostszym rozwiązaniem jest gaźnik SU HS4 w dobrym stanie, sprawdzony i wyregulowany wstępnie na innym seryjnym silniku 998. Będzie działał bez problemów.
W przypadku gdy sam doprowadzasz samochód do porządku nie mając praktyki ani doświadczenia, żadne nie seryjne, nietypowe modyfikacje i zamiany gaźników nie wchodzą w grę. Ten gaźnik jest nietypowy, nie stosowany wogółe w miniakach i dostosowanie go czy dostrojenie teoretycznie jest możliwe ale kłopotliwe a końcowy efekt nieprzewidywalny . Kiedyś miałem do czynienia z podobnym gaźnikiem który pomimo regeneracji osi przepustnicy i przeglądu podstawowych elementów niestety nie pracował prawidłowo. Dopiero zastąpienie go sprawną 38 -ką rozwiązało problem.
Re: Gaznik co to za typ
: 31 lip 2016, 11:40
autor: markfive
markfive pisze:...Chodzi mi o dwie sprężyny na jednej osi przepustnicy. ...Znajdę ... ilustrację jak to wygląda w HIF 38/44 a jak w podobnym jak Twój gaźniku.
Na fot 2062 SU HIF 38 widoczna oś przepustnicy z dwoma sprężynami powrotnymi. W tym przypadku żadna dodatkowa sprężyna zewnętrzna nie jest potrzebna. W klasyku Mini jest jeszcze problem samej linki, która często ciężko chodzi i zacina się w pancerzu, szczególnie gdy jest to zamiennik. Nie ma żadnej sprężyny powrotnej przy pedale gazu. W Austinie Metro taka sprężyna (zwinięta na osi pedału) jest, co wspomaga powrotny ruch linki. Jest to podpowiedź, że można taką modyfikację zastosować.
Na fot 3387 inny nietypowy dla Mini gaźnik SU o przelocie 44, podobny do Twojego. Jak widać sprężyna na osi przepustnicy jest tyko jedna , od strony dźwigienki, nie widocznej na tym ujęciu.
Re: Gaznik co to za typ
: 02 sie 2016, 18:50
autor: damianhel1987
flapjck1 pisze:Srezyna ta dlufga do wywalenia, sprawdz lepiej linke gazu czy sie nie zacina
Wyjmij igle z gaznika i podaj jej oznaczenie - powienien byc 3literowy kod typu AAB, BFY
Iglica ma oznaczenie ACD
Re: Gaznik co to za typ
: 02 sie 2016, 22:28
autor: flapjck1
Czyli gaznik to hif38
Re: Gaznik co to za typ
: 02 sie 2016, 23:52
autor: damianhel1987
To pewne ?