Strona 1 z 1

FALUJĄCE OBROTY + ZAPACH SPALENIZNY W KABINIE

: 24 wrz 2016, 20:59
autor: mini-mal
Witam

Zakładam post dotyczący kilku wątków licząc na wsparcie znawców modelu i marki

Posiadam Mini Coopera S R56 silnik N14B16A

Zakochałem się w mini jakiś czas temu i przy zakupie mimo, iż byłem na stacji kontroli pojazdów polecono mi zakup samochodu, jednakże po zakupie wyszło kilka problemów:

1. Z nawiewu czuć zapach spalenizny, po włączeniu klimatyzacji - zapach nie jest odczuwalny. Zapach jest intensywny, daje się we znaki podczas jazdy, aż robi się niedobrze.
2. Falujące obroty na wolnych obrotach, silnik nie gaśnie, na wysokich obrotach wszystko jest w porządku
3. Koło dmumasowe - słychać huk po szybkim puszczeniu sprzęgła

W samochodzie wymieniono doraźnie napinacz rozrządu - początkowo błędy zniknęły, jednakże problem ponownie wrócił po przejechaniu 1500km. Wymieniłem również wszystkie 4 cewki zapłonowe + świece

Proszę o poradę co powoduje wyżej opisane problemy. Problem nr 3 to bardziej pytanie: wymienić koło dmumasowe + sprzęgło czy sam dwumas? regeneracja ?

Z góry dziękuję za pomoc

Re: FALUJĄCE OBROTY + ZAPACH SPALENIZNY W KABINIE

: 26 wrz 2016, 18:35
autor: treash
U mnie są podobne problemy, więc co wiem to podpowiem:

1. Mi powiedziano że to normalne bo te silniki uzyskują bardzo wysokie temperatury i jak plastiki się grzeją i aluminiowa osłona turbo to wszystko razem daje taki zapach - poradzili wymienić filtr na węglowy (dobrze chłonie zapach).
3. Polecam dobrze wyczuć sprzęgło i tyle, to nie jest sprzęgło zero-jedynkowe:) po 3 miesiącach jazdy autem już nie mam tego problemu co Ty ze sprzęgłem:) Dwumas wymienisz razem ze sprzęgłem jak będzie już padnięte i będzie się ślizgało lub szarpało. Wymiana sprzęgła to 2tyś (z częściami, poza ASO), dwumas 4 tyś też poza ASO.
Regeneracji nie polecam bo starcza na krótko i sumarycznie wyjdzie Cię tyle samo co założenie nowego, tylko przy regeneracji będziesz auto rozbierał kilka razy, więc bezsens.

Co do do napinacza wymiana pomaga tylko na trochę trzeba cały komplet rozrządu wymienić i będzie dobrze (wymień wszystko oprócz Vanosa, no chyba że nie działa poprawnie).

Re: FALUJĄCE OBROTY + ZAPACH SPALENIZNY W KABINIE

: 27 wrz 2016, 00:25
autor: Jaśnie Panicz
mini-mal pisze:Witam

Zakładam post dotyczący kilku wątków licząc na wsparcie znawców modelu i marki

Posiadam Mini Coopera S R56 silnik N14B16A

Zakochałem się w mini jakiś czas temu i przy zakupie mimo, iż byłem na stacji kontroli pojazdów polecono mi zakup samochodu, jednakże po zakupie wyszło kilka problemów:

1. Z nawiewu czuć zapach spalenizny, po włączeniu klimatyzacji - zapach nie jest odczuwalny. Zapach jest intensywny, daje się we znaki podczas jazdy, aż robi się niedobrze.
2. Falujące obroty na wolnych obrotach, silnik nie gaśnie, na wysokich obrotach wszystko jest w porządku
3. Koło dmumasowe - słychać huk po szybkim puszczeniu sprzęgła

W samochodzie wymieniono doraźnie napinacz rozrządu - początkowo błędy zniknęły, jednakże problem ponownie wrócił po przejechaniu 1500km. Wymieniłem również wszystkie 4 cewki zapłonowe + świece

Proszę o poradę co powoduje wyżej opisane problemy. Problem nr 3 to bardziej pytanie: wymienić koło dmumasowe + sprzęgło czy sam dwumas? regeneracja ?

Z góry dziękuję za pomoc

Zapach spalenizny z nawiewu, a nie masz czasem na pokrywie silnika wycieku oleju? np. rozwalona odma i cieknie olej podgrzewa się od ciepła oleju i wpada w nawiewy?