Ahoy!
Zamierzam kupić w ramach prezentu dla żony MINI, w kwocie do max. 20k.
Mam kilka egzemplarzy na oku i zaraz rozpoczynam krążenie. Będę wyposażony w czujnik lakieru i komputer. Auto klejone z trzech wyłapię, mam już za sobą napalanie się na auto w ciągu sekundy, ale wolałbym się przygotować.
Przejrzałem forum i konkretnego poradnika nie znalazłem, więc pozwalam sobie tutaj zadać pytanie:
1. Na co, w kontekście MINI, zwracać szczególną uwagę (objawy wieszczące usterkę/nadchodzącą drogą naprawę/miejsca, gdzie ruda będzie chciała wychodzić itp.)? Jak kupowałem kilka lat temu A6 C6 w 3.0TDI wiedziałem, iż metaliczny podźwięk przy odpalaniu silnika wieszczył konieczność naprawy rozrządu na podwójnym łańcuchu, kosztującej prawie 10k i z uporem maniaka tego wysłuchiwałem i unikałem.
2. Jak sprawują się automaty? (nie chodzi o parametry, to auto do jazdy z dzieckiem, do sklepu itp, więc osiągi są na drugim miejscu) - co może wieszczyć problemy, czy są mocno awaryjne itp.?
3. Czy unikać jakiejś konkretnej konfiguracji, rocznika itp.?
Z góry dziękuję za wszelkie porady i mam nadzieję, iż niebawem będę, jak Wy, dumnym posiadaczem tego małego popylacza (znaczy żona, jakby co )
Porady przy zakupie MINI
- pionajelen
- Swój Człowiek
- Posty: 130
- Rejestracja: 20 lut 2015, 13:27
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Porady przy zakupie MINI
Chyba najgorszą bolączką miniaka r50-r53 jest pompa wspomagania. Pokręć kierownicą na zapalonym silniku. Normalnie jak skrecasz kola slychac delikatny odglos elektrycznego urzadzenia ( mi sie kojarzy z odglosem melexa ) ale jak bedzie jakos strasznie glosno chodzic albo zauwazysz inne niepokajace objawy to moze oznaczac koncowke zycia pompy. Co do rudej to bym sprawdzil ranty dzwi od dolu i okolice listwy nad tablicą rejestracyjną na klapie bagażnika
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 sty 2017, 22:52
- Posiadane auto: MINI ONE R56 2011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Porady przy zakupie MINI
Podziękowałpionajelen pisze:Chyba najgorszą bolączką miniaka r50-r53 jest pompa wspomagania. Pokręć kierownicą na zapalonym silniku. Normalnie jak skrecasz kola slychac delikatny odglos elektrycznego urzadzenia ( mi sie kojarzy z odglosem melexa ) ale jak bedzie jakos strasznie glosno chodzic albo zauwazysz inne niepokajace objawy to moze oznaczac koncowke zycia pompy. Co do rudej to bym sprawdzil ranty dzwi od dolu i okolice listwy nad tablicą rejestracyjną na klapie bagażnika
- pszemax
- Klubowicz
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 23:16
- Posiadane auto: Rover Mini 1990 'Szary'
R 53 'eSka' - sprzedana :)
F 60
i pare innych - Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Re: Porady przy zakupie MINI
Wpisz do Googla raporty awaryjnosci, to Ci sie jeszcze troche rozswietli.
U mnie najwiecej rudej jest w tylnych nadkolach, w przedniej ich czesci.
Pzdr
U mnie najwiecej rudej jest w tylnych nadkolach, w przedniej ich czesci.
Pzdr
pszemax
-
- Nowy
- Posty: 43
- Rejestracja: 17 lut 2017, 15:26
- Posiadane auto: Mini Cooper R50
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Porady przy zakupie MINI
Jako iż jestem po zakupie
1. Pompa wspomagania
2. Woda w bagażniku - czasem leci spod lampy
3. Uszczelki drzwi od kierowcy i pasażera w dolnej części - zobacz ile rudej
4. Sprawdź klapki maskujące w bagażniku - czy nie ma niczego niepokojącego
5. Silnik zimny - odkręć korek od oleju - zobacz czy nie ma masła, również sprawdź poziom płynu chłodniczego - czy jest w miarę klarowny, jakiekolwiek pływające gluty bądź białe masło pod korkiem - objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą
6. Mocowania przedniego zderzaka i lamp
7. Co do lakieru zawsze dopuszczam iż w takim roczniku mogło coś być zrobione - byle tylko dobrze
8. Ja zawsze mam przy sobie BMW Scanner bądź auto coma .
9. Dobrze też wpaść każdym kołem w dziurę - czujniki ABS lubią wariować
I pamiętaj - nie jest to nowe auto - cudów nie ma się co spodziewać chyba że zaczynasz od kwoty 16k za 2002 rok
W dwóch miniakach które oglądałem coś lekko tarło z przodu podczas jazdy - dotąd nie wiem co to było
1. Pompa wspomagania
2. Woda w bagażniku - czasem leci spod lampy
3. Uszczelki drzwi od kierowcy i pasażera w dolnej części - zobacz ile rudej
4. Sprawdź klapki maskujące w bagażniku - czy nie ma niczego niepokojącego
5. Silnik zimny - odkręć korek od oleju - zobacz czy nie ma masła, również sprawdź poziom płynu chłodniczego - czy jest w miarę klarowny, jakiekolwiek pływające gluty bądź białe masło pod korkiem - objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą
6. Mocowania przedniego zderzaka i lamp
7. Co do lakieru zawsze dopuszczam iż w takim roczniku mogło coś być zrobione - byle tylko dobrze
8. Ja zawsze mam przy sobie BMW Scanner bądź auto coma .
9. Dobrze też wpaść każdym kołem w dziurę - czujniki ABS lubią wariować
I pamiętaj - nie jest to nowe auto - cudów nie ma się co spodziewać chyba że zaczynasz od kwoty 16k za 2002 rok
W dwóch miniakach które oglądałem coś lekko tarło z przodu podczas jazdy - dotąd nie wiem co to było