Mini R53 JCW Borówa
: 01 lut 2017, 20:24
Witam wszystkich odwiedzających moją galerię.
Na początek kilka słów o aucie. Jest to samochód z 2002 roku oryginalnie Cooper S. Według historii serwisowej w 2004 roku dostał pełen pakiet John Cooper Works. Mini kupione w Polsce od znajomego ponad 2 lata temu. Pełna historia serwisowa, do tego znalazłem pierwszego właściciela z Niemiec poprzez http://www.mini2.info aby potwierdzić historię samochodu (siła internetu)
Dlaczego Mini? Nie mam pojęcia. Do tej pory jeździłem głównie BMW. Uwielbiam starsze samochody. Jako, że potrzebowałem drugiego auta w rodzinie wklepałem w wyszukiwarkę Allegro, dwu drzwiowy, benzyna, od 200KM, do 25000PLN i się pojawił Miniak lub jak mówi moja lepsza połówka "Gokart" Auto głównie do zabawy i na dojazdy na lotnisko.
Dwa razy odwiedziło Tor Poznań. Zżyliśmy się ze sobą i na razie nie planujemy rozstać.
Rozkodowany VIN:
Numer podwozia WMWRE310X0TD01463
Kod typu RE31
Typ COOPER S (EUR)
Typoszereg E R53 ()
Seria M
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 3
Silnik W11
Pojemność skokowa 1.60
Moc 125
Napęd FRONT
Skrzynia biegów MECH
Kolor DARK SILVER METALLIC (871)
Tapicerka LEDER GRAVITY/LAPIS BLAU (T6LP)
Data prod. 2002-04-30
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S262A KOPFAIRBAG Czołowa poduszka pow. ITS
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S369A LM RAEDER/S-SPEICHE Obr. MINI st. le. S-Spoke 85
S382A DACH U. SPIEGELKAPPEN IN WEISS Lusterko zewn./góra biała
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S450A BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG Regulacja wysokości fotela pasaż.
S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S564A INNENLICHTPAKET Pakiet oświetlenia wnętrza
S657A RADIO BOOST Radio BMW Business/MINI Boost
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S872A CHILI Wyposażenie "Chili"
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S895A ZUSATZLUEFTER Wentylator dodatkowy
S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Zarządzanie zleceniami HEA
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S228A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG PLUS Sportowe dostosowanie podwozia Plus
S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
S434A INTERIEURLEISTEN Wyp. wn., powierzchnia aluminium
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S546A DREHZAHLMESSER Obrotomierz
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S823A HEISSLAND-AUSFUEHRUNG Wersja dla ciepłych krajów
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Od czasu zakupu skupiłem się głównie na mechanice zostawiając wygląd zewnętrzy i wewnętrzny na lepsze dni.
Naprawy:
- regeneracja pompy wspomagania
- regeneracja rozrusznika
- regeneracja alternatora
- wymiana zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego OEM
- poduszki silnika OEM (żałuje, że nie Powerflex)
- wymiana pokrywy zaworów (uszkodzony gwint korka wlewu paliwa)
- wymiana różnych uszczelek i uszczelnień
- wymiana listwy z zamkiem tylnej klapy (sparciałe uszczelki=woda w bagażniku)
- wymiana pompy hamulcowej
- naprawa klaksonu (i znowu jest do naprawy :/)
- wymiana oleju w kompresorze
- wszystkie pozostałe płyny Millers (polecam!)
Ulepszenia (część z nich była już w aucie):
- większy intercooler z wersji GP
- kółko kompresora KAVS 17% (+nowy pasek)
- zimniejsze świece
- zaciski czterotłoczkowe z R56 JCW
- tarcze 316mm EBC "Turbo Groove" + klocki "Yellow Stuff"
- brak kata, 2" do tylnych puszek
- przednie lampy poliftowe
- mała kierownica OMP
- gałka zmiany biegów MOMO
- short shifter
- przyciemnione tylnie szyby
- zmienione głośniki w przednich drzwiach na HERTZ (tylko dlatego, że stare harczały)
- tylne lampy zmienione z ledowego chińczyka na OEM
- przednie postojówki zamienione na OEM (były fajne ringi ale kiepskiej jakości i się rozpadły)
- rozpórka kielichów przód góra i dół
- felgi MOMO CORSE 17"
Plany:
- ostry wałek Schrick (zdjęcie)
- wtryski 550cc (czekają)
- uszczelnienie silnika (wał korbowy od strony skrzyni biegów)
- wycięcie paczki na akumulator i zaspawanie podłogi w bagażniku na płasko = puszczenie wydechu na jednej rurze (wydech r56 JCW)
- gwint z pełną regulacją (skłaniam się ku D2)
- czarne obwódki świateł przednich
- czarny dach
- czarne lusterka (są ale trzeba zrobić porządnie)
- czarny wlew paliwa (był i chcę do tego wrócić)
- czarny dywan
- czarny sufit
- kubełki
- roll bar z mocowaniem na pasy szelkowe
- usunięcie tylnej kanapy
- wyprowadzenie przycisków do tempomatu gdzieś na deskę lub tunel
- flok deski
- czarne obwódki zegarów + czarne tarcze (GP)
- doprowadzenie lakieru do porządku
- itd. itp.
Na początek kilka słów o aucie. Jest to samochód z 2002 roku oryginalnie Cooper S. Według historii serwisowej w 2004 roku dostał pełen pakiet John Cooper Works. Mini kupione w Polsce od znajomego ponad 2 lata temu. Pełna historia serwisowa, do tego znalazłem pierwszego właściciela z Niemiec poprzez http://www.mini2.info aby potwierdzić historię samochodu (siła internetu)
Dlaczego Mini? Nie mam pojęcia. Do tej pory jeździłem głównie BMW. Uwielbiam starsze samochody. Jako, że potrzebowałem drugiego auta w rodzinie wklepałem w wyszukiwarkę Allegro, dwu drzwiowy, benzyna, od 200KM, do 25000PLN i się pojawił Miniak lub jak mówi moja lepsza połówka "Gokart" Auto głównie do zabawy i na dojazdy na lotnisko.
Dwa razy odwiedziło Tor Poznań. Zżyliśmy się ze sobą i na razie nie planujemy rozstać.
Rozkodowany VIN:
Numer podwozia WMWRE310X0TD01463
Kod typu RE31
Typ COOPER S (EUR)
Typoszereg E R53 ()
Seria M
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 3
Silnik W11
Pojemność skokowa 1.60
Moc 125
Napęd FRONT
Skrzynia biegów MECH
Kolor DARK SILVER METALLIC (871)
Tapicerka LEDER GRAVITY/LAPIS BLAU (T6LP)
Data prod. 2002-04-30
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S262A KOPFAIRBAG Czołowa poduszka pow. ITS
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S369A LM RAEDER/S-SPEICHE Obr. MINI st. le. S-Spoke 85
S382A DACH U. SPIEGELKAPPEN IN WEISS Lusterko zewn./góra biała
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S450A BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG Regulacja wysokości fotela pasaż.
S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S564A INNENLICHTPAKET Pakiet oświetlenia wnętrza
S657A RADIO BOOST Radio BMW Business/MINI Boost
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S872A CHILI Wyposażenie "Chili"
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S895A ZUSATZLUEFTER Wentylator dodatkowy
S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Zarządzanie zleceniami HEA
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S228A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG PLUS Sportowe dostosowanie podwozia Plus
S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
S434A INTERIEURLEISTEN Wyp. wn., powierzchnia aluminium
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S546A DREHZAHLMESSER Obrotomierz
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S823A HEISSLAND-AUSFUEHRUNG Wersja dla ciepłych krajów
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Od czasu zakupu skupiłem się głównie na mechanice zostawiając wygląd zewnętrzy i wewnętrzny na lepsze dni.
Naprawy:
- regeneracja pompy wspomagania
- regeneracja rozrusznika
- regeneracja alternatora
- wymiana zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego OEM
- poduszki silnika OEM (żałuje, że nie Powerflex)
- wymiana pokrywy zaworów (uszkodzony gwint korka wlewu paliwa)
- wymiana różnych uszczelek i uszczelnień
- wymiana listwy z zamkiem tylnej klapy (sparciałe uszczelki=woda w bagażniku)
- wymiana pompy hamulcowej
- naprawa klaksonu (i znowu jest do naprawy :/)
- wymiana oleju w kompresorze
- wszystkie pozostałe płyny Millers (polecam!)
Ulepszenia (część z nich była już w aucie):
- większy intercooler z wersji GP
- kółko kompresora KAVS 17% (+nowy pasek)
- zimniejsze świece
- zaciski czterotłoczkowe z R56 JCW
- tarcze 316mm EBC "Turbo Groove" + klocki "Yellow Stuff"
- brak kata, 2" do tylnych puszek
- przednie lampy poliftowe
- mała kierownica OMP
- gałka zmiany biegów MOMO
- short shifter
- przyciemnione tylnie szyby
- zmienione głośniki w przednich drzwiach na HERTZ (tylko dlatego, że stare harczały)
- tylne lampy zmienione z ledowego chińczyka na OEM
- przednie postojówki zamienione na OEM (były fajne ringi ale kiepskiej jakości i się rozpadły)
- rozpórka kielichów przód góra i dół
- felgi MOMO CORSE 17"
Plany:
- ostry wałek Schrick (zdjęcie)
- wtryski 550cc (czekają)
- uszczelnienie silnika (wał korbowy od strony skrzyni biegów)
- wycięcie paczki na akumulator i zaspawanie podłogi w bagażniku na płasko = puszczenie wydechu na jednej rurze (wydech r56 JCW)
- gwint z pełną regulacją (skłaniam się ku D2)
- czarne obwódki świateł przednich
- czarny dach
- czarne lusterka (są ale trzeba zrobić porządnie)
- czarny wlew paliwa (był i chcę do tego wrócić)
- czarny dywan
- czarny sufit
- kubełki
- roll bar z mocowaniem na pasy szelkowe
- usunięcie tylnej kanapy
- wyprowadzenie przycisków do tempomatu gdzieś na deskę lub tunel
- flok deski
- czarne obwódki zegarów + czarne tarcze (GP)
- doprowadzenie lakieru do porządku
- itd. itp.