Strona 1 z 2
Wymiana amortyzatorów
: 11 lut 2017, 20:45
autor: Gabi
Witam
Ostatnio, tłuczą mi sie amortyzatory, z tyłu w samochodzie i zastanawiam (musze) wyminic amortyzatory. Szperałam troszke po necie, ale nie za bardzo znam sie na odpowiednim doborze, tych oto amortyzatorów, a rzuciły mi sie, w oczy i po opinii amortyzatory firmy: "Zawieszenia sportowe Eibach B12 Pro-Kit". I teraz mam pytanie do Panów/Pań
czy polecacie coś tej firmy? i czy akurat coś takiego jak wyżej napisałam. Cenowo wychodzi dosyc drogo, a może polecicie coś tańszego dobrej firmy (tanio nie zawsze dobra jakośc)
, ale ale
stoje w kropce
jednym słowem potrzebuje porady
Re: Wymiana amortyzatorów
: 11 lut 2017, 21:10
autor: Zbigg
Jedź na przegląd do warsztatu, niech ocenią czy to amortyzatory czy coś innego... choćby tuleje na wahaczach.
Co do samych amorków, to bierz Bilsteiny albo Sachsy.
Tu masz w dobrej cenie.
Re: Wymiana amortyzatorów
: 11 lut 2017, 21:13
autor: Gabi
Pojadę na przegląd, ale będę chciała po wymieniac parę rzeczy nie mam pojęcia kiedy i co tam było wymieniane
Dziękuję
Re: Wymiana amortyzatorów
: 12 lut 2017, 12:16
autor: Canusee666
ja jezdze na eibachach zarowno amortyzatorach jak i sprezynach i złego słowa powiedzieć nie mogę.
Re: Wymiana amortyzatorów
: 12 lut 2017, 12:53
autor: Zbigg
Nie umiem powiedzieć ile są warte oryginały w ASO, ktoś się orientuje?
Edit:
Wydaje mi się, ze w oryginale wkładają tam amorki Sachsa, ale pewności nie mam. W zasadzie jakichś dramatycznych różnic w pracy i trwałości pomiędzy KYB, Bilsteinem, Sachsem a Eibachem nie ma, może jedynie Monroe są słabsze, przynajmniej ja mam z nimi złe doświadczenia.
Eibachy nie są czasem krótsze niż fabryczne?
Re: Wymiana amortyzatorów
: 12 lut 2017, 13:36
autor: STi77
Z fabryki mój R50 wyjechał na Delphi i jeździ na nich już 13 rok. Gdybym miał wybierać z proponowanych przez Zbigg'a to dla mnie nr 1 Bilstein.
Jeśli myślisz o zestawie B12 Bilsteina to faktycznie tanio nie jest. Można wybrać B6 z fabryczną sprężyną lub B8 z Pro Kitem Eibacha. Amortyzatory B8 ze sprężynami Eibach Pro Kit tworzą właśnie zestaw B12. Trzeba pamiętać, że ta sprężyna obniża samochód o ok 30 mm a amortyzator jest właśnie dedykowany do obniżonego zawieszenia. Seria amortyzatoróww B4 i B6 współpracuje najlepiej z fabryczną sprężyną.
Re: Wymiana amortyzatorów
: 12 lut 2017, 15:37
autor: Canusee666
Zbigg pisze:Nie umiem powiedzieć ile są warte oryginały w ASO, ktoś się orientuje?
Edit:
Wydaje mi się, ze w oryginale wkładają tam amorki Sachsa, ale pewności nie mam. W zasadzie jakichś dramatycznych różnic w pracy i trwałości pomiędzy KYB, Bilsteinem, Sachsem a Eibachem nie ma, może jedynie Monroe są słabsze, przynajmniej ja mam z nimi złe doświadczenia.
Eibachy nie są czasem krótsze niż fabryczne?
mozliwe ze sa ale ciezko mi powiedzieć
podczas skladania nie musialem uzywac sciagaczy ale to pewnie dlatego ze sprezyny sa 40 mm krotrze
Re: Wymiana amortyzatorów
: 12 lut 2017, 21:29
autor: Zbigg
Krótkie springi i fabryczne amorki to nie jest dobry pomysł, nie pracuje to jak trzeba a i szansa na awarię większa... miałem tak w innym aucie, co z tego że wygląd się poprawił a zawias usztywnił, jak amorki wylały przed upływem roku.
Ja bym na miejscu koleżanki kupił te B4 i cieszył się sprawnym autem... jeśli to amorki a nie coś innego w zawieszeniu.
Re: Wymiana amortyzatorów
: 12 lut 2017, 21:32
autor: Canusee666
Zbigg pisze:Krótkie springi i fabryczne amorki to nie jest dobry pomysł, nie pracuje to jak trzeba a i szansa na awarię większa... miałem tak w innym aucie, co z tego że wygląd się poprawił a zawias usztywnił, jak amorki wylały przed upływem roku.
Ja bym na miejscu koleżanki kupił te B4 i cieszył się sprawnym autem... jeśli to amorki a nie coś innego w zawieszeniu.
jak miales zuzyte amory to wylaly
ja latam na nowych i wszystko jak najbardziej wporzadku
i dlaczego to ma niby nie pracowac dobrze?
jezeli sprezyny sa progresywne i dedykowane do danego modelu auta.
nie sadze ze specjalisty z Eibacha nie wiedza co robia
Re: Wymiana amortyzatorów
: 12 lut 2017, 21:53
autor: Zbigg
Miałem założony nowy komplet, nie były zużyte. A może nie pracować dobrze, bo jak masz krótszą sprężynę to zmienia się zakres pracy amorka, który jest w zasadzie cały czas ściśnięty a już na wybojach dostaje ostro.
W każdym razie warto IMO w razie czego wymieniać komplet, a nie ma większego sensu ładować "lepszych" amorków do fabrycznych springów lub odwrotnie.
Re: Wymiana amortyzatorów
: 30 wrz 2017, 20:04
autor: Gabi
Odnawiam temat
pisałam, że muszę wymienić amortyzatory, ale czas, fundusz
Chce wymienić teraz przed zimą komplet, ale mam mały problem, a mianowicie amortyzatory Bilsteina B6. Teraz nie wiem jak dobrać sprężyny, a dokładniej jakiej firmy? Ja mam mini one z 2005 roku, jaka powinna być wymiarówka sprężyn? Czy idzie kupić w komplecie z amortyzatorami?
Z góry dziękuję za pomoc.
Re: Wymiana amortyzatorów
: 30 wrz 2017, 21:49
autor: Zbigg
Ale w jakim celu chcesz dobierać sprężyny, jeśli akurat B6 się doskonale dogadują z fabrycznymi?
Re: Wymiana amortyzatorów
: 01 paź 2017, 00:30
autor: flapjck1
Dopiero b8 jest skrocone
Re: Wymiana amortyzatorów
: 01 paź 2017, 02:26
autor: Gabi
Chce wymienić sprężyny dlatego, że jedna jest na wymarciu, czekam tylko, aż pęknie, dlatego szukam dobrej firmy, aby uniknąć tego.
Re: Wymiana amortyzatorów
: 01 paź 2017, 09:34
autor: Zbigg
A co rozumiesz przez "na wymarciu"? Nie spotkałem się dotąd z takim określeniem co do springów... bywają zardzewiałe, bywają klapnięte, ale na wymarciu? Zwłaszcza jedna z czterech?