Ostatnio naszła mnie ochota na modyfikację mojego mini.
Narazie jest to seryjne 90KM, w FAQ czytałem, że bez problemu można go podnieść na 115.
Czy znacie jakieś fajne i w miarę tanie firmy które by się tego podjęły?
Jakiego rzędu kwotę musiałbym przygotować (w świat minie czy jakoś tak zawołali mi 900zł)
Przedzwoń, zapytaj co oferują i za ile...jak mnie robili DRL to padło niezobowiązująco, że do +20KM można wyciągnąć bez ingerencji mechanicznych, jedynie odpowiednim zmapowaniem komputera. Nie byłem zainteresowany więc nie dopytywałem.
A to już zależy od zakresu prac... w moim przypadku koder siedział w Jeleniej i zdalnie operował na samochodzie co stał w garażu pod Wieliczką. Wiem, że organizują też cykliczne meetingi w okolicach Warszawy.
Powiem wam, że bardzo duży przyrost mocy oferują jak na jednostkę wolnossącą. Rzadko kiedy takie przyrosty się osiąga przy samym programie nawet w większych silnikach. Wygląda to na dobrą opcję.
Ubezpieczenia komunikacyjne i inne. Korzystne ceny. Wiele Towarzystw Ubezpieczeniowych. 794411003
Miałem podniesionego Rover 75 z seryjnych 115 do 137, sam program. Później wywalony EGR, poprawiony dolot i wylądowało 150 km. Co do przedmówców +20 Km spokojnie, podniesie się również moment. Takową operację zareklamuję może wykonać mój brat- zajmuje się tym w Lubawie. Czasem jest w Gdańsku .
szpynior w Roverze miałeś silnik 1.8?
A czy po wyrzuceniu EGR trzeba było wstawić jakiś symulator? No i po takiej operacji nowe strojenie?
A jak to jest w Cooperze? Bo ten sam silnik jest w One i tam z 90KM robi się te 120-130KM, natomiast w Cooperze przyrost byłby ok. 15KM. Może inaczej zadam pytanie - jaka wartość jest bezpieczna i od czego zależy ile można wystroić?
To są stosunkowe proste silniki. Można w sofcie wyłączyć EGR albo go zaślepić. Wszystko zależy od kondycji silnika. Bezpiecznie zawsze +15-20% samym programem. Wiadomo dochodzą kwestie związane z posiadanym sprzęgłem, ile jest w stanie przenieść mocy jak i również kondycja wtryskiwaczy (tu zapewne INPA się przyda aby sprawdzić jak się zachowują obecnie i czy nie leją. +15 czy 20 KM już zrobi swoje bo i tak całość rozchodzi się o zmianę momentu obrotowego. U siebie mam benzynę. Lecz w drugim C4 picasso od razu soft +30km, Rover był nie do zdarcia. Można zawsze zrobić dwie mapy - i sprawdzać do momentu kiedy to zacznie kopcić.
Ostatnio naszła mnie ochota na modyfikację mojego mini.
Narazie jest to seryjne 90KM, w FAQ czytałem, że bez problemu można go podnieść na 115.
Czy znacie jakieś fajne i w miarę tanie firmy które by się tego podjęły?
Jakiego rzędu kwotę musiałbym przygotować (w świat minie czy jakoś tak zawołali mi 900zł)
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
W temacie MINI One i podnoszenia mocy wyczytałem kiedyś, że zdławiony jest nie tylko elektroniką ale ma inną przepustnicę niż Cooper. Nie wnikałem ale może ktoś zna głębiej temat. Poniżej fragment tego artykułu :
Ponieważ silnik wolnossący napełnia się pod ciśnieniem atmosferycznym, to dla dużych obrotów jego zdolność do napełniania spada, gdyż wraz ze wzrostem prędkości przepływu powietrza, rosną jego opory w układzie dolotowym. Oczywiście pomocne może być instalowanie sportowych układów dolotowych, wkładek filtra wykonanych z bawełny, czy zmiana przepustnicy na większą lub przeróbka istniejącej na „thinblade”, ale w przypadku kiedy nie mamy takich możliwości i rozpatrujemy tylko chip tuning silnika – to należy spodziewać się, że dla dużych obrotów przyrost nie będzie znaczny (poza przypadkami, gdzie producent ograniczył osiągi silnika np. dławiąc go przepustnicą, jak chociażby w Mini One, albo Volvo 2.4).