Witam,
Mini R56, 2008, 120km.
Komputer wywala mi błąd P0012 Camshaft Position Actuator A - Bank 1 Timing Over-Retard.
Zgodnie z tym co wyczytałem na zagranicznych forach odpowiada za to elektrozawór/czujnik zmiennych faz rozrządu-vanosa. U nich mówią na to solenoid. Podobno na jego pracę wpływ może mieć ciśnienie oleju. Lub praca rozrządu. Olej, jest ok, był wymieniany.
W moim autku są 2 te elektrozawory jeden z przodu obok bagnetu, drugi od strony podszybia pod filtrem powietrza.
Kombinuję, żeby je na razie wyczyścić zamienić miejscami i jeśli błąd będzie ten sam to trzeba szukać gdzie indziej(obawiam sie, ze rozrzad) a jeśli inny to znaczy, że do wymiany solenoid.
Tylko pytanie którego solenoidu aktualnie dotyczy błąd, tego z tyłu czy przy bagnecie?
Tutaj jest filmik gdzie gosciowi pomogła wymiana przy tym samym błędzie tyle, że w tamtym silniku jest podobno tylko jeden:
https://www.youtube.com/watch?v=zcEswcTuARM
Podobno warto do tego profilaktycznie wymienić napinacz łańcucha, podobno przed 2010 były wadliwe. Czy ten zabieg w czymś pomoże?
Dzięki za odpowiedzi
Fazy rozrządu P0012
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 paź 2017, 07:22
- Posiadane auto: R56 + Volvo v50
- Lokalizacja: Białystok
Re: Fazy rozrządu P0012
Odgrzeję kotleta.
Mam podobny problem wywala błąd P0013 no i max prędkość 190 4-5tyś obrotów i dalej na 5 i 6 biegu nie chce się wkręcać. Jakieś pomysły? Auto ma przebieg 70kkm trochę szybko żeby elektro zawory padły. Widziałem filmiki że myją zawory ktoś to robił pomogło?
Mam podobny problem wywala błąd P0013 no i max prędkość 190 4-5tyś obrotów i dalej na 5 i 6 biegu nie chce się wkręcać. Jakieś pomysły? Auto ma przebieg 70kkm trochę szybko żeby elektro zawory padły. Widziałem filmiki że myją zawory ktoś to robił pomogło?
Re: Fazy rozrządu P0012
Ja wymylem i przedmuchem obydwa solenoidy. Po zabiegu zamieniłem je miejscami, od tego czasu błąd nie występuje.
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 paź 2017, 07:22
- Posiadane auto: R56 + Volvo v50
- Lokalizacja: Białystok
Re: Fazy rozrządu P0012
I ja chyba doszedłem co było problemem. Okazało się że kostka się rozsypała i prawdopodobnie piny nie miały styku. Elektrozawór na wydechu jest blisko osłony termicznej kolektora wydechowego prawdopodobnie temperatura zrobiła swoje kostka się pokruszyła. Zamówiona ory. nowa niestety nie znalazłem w zamienniku ani w żadnym elektrycznym takiej.