stukot w silniku
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
stukot w silniku
Wczoraj odpalam miniaka a tu z pod maski słychać dziwny delikatny stukot. Po głębszym obsłuchaniu wydaje mi sie jakby gdzieś z dolnej części silnika.
Po wciśnięciu pedału sprzęgła stukot ustaje. Miał ktoś taki przypadek bądź wie co może być przyczyną stukania?
Po wciśnięciu pedału sprzęgła stukot ustaje. Miał ktoś taki przypadek bądź wie co może być przyczyną stukania?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stukot w silniku
Lozysko sprzegla? Cos w skrzyni? Ciezko orzec...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 307
- Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
- Posiadane auto: Mini 1300
- Lokalizacja: Nadarzyn
Re: stukot w silniku
Lepiej rozbierz i sprawdź- możliwości jest kilka ( jak flap napisał łożysko w skrzyni )
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
Re: stukot w silniku
Czyli czeka mnie wyciąganie silnika i rozbiórka skrzyni. Chyba że jest opcja sprawdzenia skrzyni jakoś bez wyciągania silnika?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 307
- Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
- Posiadane auto: Mini 1300
- Lokalizacja: Nadarzyn
Re: stukot w silniku
Niestety, nie ma . Możesz dalej jeździć i czekać ,aż coś wybuchnie .Pamiętaj, że możesz silnik zniszczyć przez awarie skrzyni .
Re: stukot w silniku
Witam,
Mam podobny problem, 1.3 spi 94r. (prawdopodobnie Verto) na puszczonym sprzęgle słychać delikatne pukanie od strony sprzęgła, gdy się wciśnie to cisza. Na puszczonym sprzęgle jest luz góra dół na tym wałku z nakrętkami, na wciśniętym nie miałem na razie jak sprawdzić. Poza tym nakrętki są na końcu gwintu (ok), ale jest to około 4-5cm od obudowy sprzęgła, a gdzieś tutaj na forum widziałem jakieś mniejsze wartości tylko nie mogę teraz tego znaleźć, czyżby ten wałek się jakoś wykręcił ? Próbuje namierzyć jak to wygląda na jakimś rysunku, niestety nie mogę znaleźć.
PS: przyznaję się że dopiero próbuje zrozumieć mini.
Mam podobny problem, 1.3 spi 94r. (prawdopodobnie Verto) na puszczonym sprzęgle słychać delikatne pukanie od strony sprzęgła, gdy się wciśnie to cisza. Na puszczonym sprzęgle jest luz góra dół na tym wałku z nakrętkami, na wciśniętym nie miałem na razie jak sprawdzić. Poza tym nakrętki są na końcu gwintu (ok), ale jest to około 4-5cm od obudowy sprzęgła, a gdzieś tutaj na forum widziałem jakieś mniejsze wartości tylko nie mogę teraz tego znaleźć, czyżby ten wałek się jakoś wykręcił ? Próbuje namierzyć jak to wygląda na jakimś rysunku, niestety nie mogę znaleźć.
PS: przyznaję się że dopiero próbuje zrozumieć mini.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stukot w silniku
Mini dlugo stalo?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: stukot w silniku
Mniej więcej co tydzień jest jeżdżone, jedynie w zimie stało nieruszane, ale wydaje mi się że to ostatnio się stało.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stukot w silniku
Moze byc ze tylko lozysko sprzegla
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stukot w silniku
Ale gwarancji nie dam
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: stukot w silniku
A czy ten luz na tym wałku może na coś negatywnie wpłynąć ? Też myślałem że może jakieś łożysko, bo co innego by mogło mieć taki luz ale ja się nie znam
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 cze 2018, 22:05
- Posiadane auto: Mini Cooper 1.3 SPI
- Lokalizacja: Kraków
Re: stukot w silniku
Podpinam się, mam dokładnie takie same objawy. Sprzęgło wymienione niedawno, ale bez wymiany łożyska o.O.
@flapjck dlaczego pytałeś czy długo stało? Moje akurat będę probowal przywrócić do życia po długim postoju.
@barkas01nw rozwiązałeś problem?
@flapjck dlaczego pytałeś czy długo stało? Moje akurat będę probowal przywrócić do życia po długim postoju.
@barkas01nw rozwiązałeś problem?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stukot w silniku
Bo lozysko nieuzywane zaczyna korodowac miejscowo i sie robia wzery - stad halasy - oraz ku..a jak mozna wymienic sprzeglo za 1000 i nie wymienic lozyska za circa 100 zl?
@dexter - luz na walku na nic nie wplywa - nakretki sa tylko do regulacji skoku sprzegla
@dexter - luz na walku na nic nie wplywa - nakretki sa tylko do regulacji skoku sprzegla
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: stukot w silniku
1.Po zamontowaniu kompletnego nowego sprzęgła, czy wymianie samej tarczy odpowietrzamy układ hydrauliczny sterowania sprzęgła, po to by jednorazowe naciśnięcie pedału powodowało całkowite wysprzęglenie. Gdy w układzie jest powietrze, dopiero kilkakrotne nacisnięcie powoduje rozłączenie sprzęgła i wtedy biegi wchodzą bez zgrzytania. To jest zasadniczy powód niszczenia elementów synchronizacji i kół zębatych.
2.Jedna osoba wciska pedał sprzęgła do oporu i trzyma. W tej pozycji druga osoba obserwuje jaki jest luz między kołnierzem pierwszej nakrętki a obudową sprzęgła. Przy wciśniętym pedale nakrętka dotyka obudowy (opiera się o nią). Jest tak po to by po nie pchać dalej całego wału korbowego silnika razem z kołem zamachowym gdy sprzęgło jest już rozłączone. Wał "trzymają" półpierścienie oporowe środkowej podpory. Gdy luz nakrętki jest zbyt duży, półpierścienie od strony sprzęgła są mocno naciskane i szybko się zużywają. W skrajnych przypadkach wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje wyraźny spadek "wolnych obrotów" silnika.
3. Druga wąska nakrętka jest po to by "skontrować" tą z kołnierzem tak by się nie odkręcała i była w ustalonej pozycji. Na unieruchomionym silniku gdy dosuniemy wałek ręką w kierunku obudowy (bez naciskania pedału sprzęgła), luz miedzy kołnierzem pierwszej nakrętki a obudową powinien mieć około 6 mm. Jest to wymiar kontrolny po zamontowaniu nowego kompletnego sprzęgła. W miarę zużywania się tarczy luz ten się powiększa ale nie stanowi to problemu. Najważniejsza jest pierwsza wstępna regulacja. Powiększanie się luzu jest efektem rozchylania się "listków" sprężyny tarczowej docisku sprzęgła typu Verto & Valeo.
Nie wiem co jest przyczyną stuków opisanych w postach. Na pewno nie da się usunąć usterki w jakiś prosty sposób bez demontażu chociażby samej pokrywy obudowy sprzęgła. Uzyskujemy wtedy dostęp do mechanizmu wysprzęglania i łożyska oporowego.
2.Jedna osoba wciska pedał sprzęgła do oporu i trzyma. W tej pozycji druga osoba obserwuje jaki jest luz między kołnierzem pierwszej nakrętki a obudową sprzęgła. Przy wciśniętym pedale nakrętka dotyka obudowy (opiera się o nią). Jest tak po to by po nie pchać dalej całego wału korbowego silnika razem z kołem zamachowym gdy sprzęgło jest już rozłączone. Wał "trzymają" półpierścienie oporowe środkowej podpory. Gdy luz nakrętki jest zbyt duży, półpierścienie od strony sprzęgła są mocno naciskane i szybko się zużywają. W skrajnych przypadkach wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje wyraźny spadek "wolnych obrotów" silnika.
3. Druga wąska nakrętka jest po to by "skontrować" tą z kołnierzem tak by się nie odkręcała i była w ustalonej pozycji. Na unieruchomionym silniku gdy dosuniemy wałek ręką w kierunku obudowy (bez naciskania pedału sprzęgła), luz miedzy kołnierzem pierwszej nakrętki a obudową powinien mieć około 6 mm. Jest to wymiar kontrolny po zamontowaniu nowego kompletnego sprzęgła. W miarę zużywania się tarczy luz ten się powiększa ale nie stanowi to problemu. Najważniejsza jest pierwsza wstępna regulacja. Powiększanie się luzu jest efektem rozchylania się "listków" sprężyny tarczowej docisku sprzęgła typu Verto & Valeo.
Nie wiem co jest przyczyną stuków opisanych w postach. Na pewno nie da się usunąć usterki w jakiś prosty sposób bez demontażu chociażby samej pokrywy obudowy sprzęgła. Uzyskujemy wtedy dostęp do mechanizmu wysprzęglania i łożyska oporowego.
Re: stukot w silniku
Marku , bo sam nie wiem. A taka ,, uszczelka ,, zrobiona z wojłoku to stosować ? . Między śrubkami ? główna do kontry .. To co jest w mk1..... pre. verto ?
darek
darek
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad