Strona 1 z 1
N14b16 vs n18b16
: 17 maja 2017, 00:12
autor: Sojtek
Witajcie!! Trafiłem na Wasze forum gdyż zbliżam się (wielkimi krokami) do zakupu Minika
Czy możecie podpowiedzieć czym różnią się wymienione w tytule silniki? (Tzn 174km od 186km)
Konstrukcja (mocniejsza) została w jakiś sposób poprawiona? Różni się blok? (elementy takie jak wał, korba, tłok, głowacica, kanały olejowe) czy chodzi o osprzęt...? (Turbo, cooler, wydech, wtryski)
Czy jednostki różnią się awaryjnością? (Nie mówię tu o tym czy ktoś zmieniał olej czy nie) tylko bardziej o "słabych punktach konstrukcyjnych"
Re: N14b16 vs n18b16
: 17 maja 2017, 10:30
autor: orangina
Sojtek pisze:Witajcie!! Trafiłem na Wasze forum gdyż zbliżam się (wielkimi krokami) do zakupu Minika
Czy możecie podpowiedzieć czym różnią się wymienione w tytule silniki? (Tzn 174km od 186km)
Konstrukcja (mocniejsza) została w jakiś sposób poprawiona? Różni się blok? (elementy takie jak wał, korba, tłok, głowacica, kanały olejowe) czy chodzi o osprzęt...? (Turbo, cooler, wydech, wtryski)
Czy jednostki różnią się awaryjnością? (Nie mówię tu o tym czy ktoś zmieniał olej czy nie) tylko bardziej o "słabych punktach konstrukcyjnych"
Tak na szybko to
- jeden vanos odpowiedzialny za wdech powietrza vs dwa vanos wdech i wydech,
- zmieniony łańcuch rozrządu i jego napinacz,
- zmieniona konstrukcja głowicy i odmy,
- inna pompa paliwa wysokiego ciśnienia.
Problem który na pewno pozostał to gromadzenie się nagaru na trzonkach zaworów dolotowych. Związane to jest raczej z zastosowaniem bezpośredniego wtrysku paliwa niżeli wadą konstrukcyjną.
Spotkałem się z opinią że jeśli kupować MCS to tylko po 2010 roku z silnikiem n18b16.
Re: N14b16 vs n18b16
: 17 maja 2017, 12:19
autor: Sojtek
Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
Re: N14b16 vs n18b16
: 18 maja 2017, 11:18
autor: Inferno
Sojtek pisze:Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
Ale bez osprzętu sam "słupek" znaczy bez kolektora wydechowego, turba, dolotu itd...?
No bo jak tak to mi się wydaje ze może być problem chociaż lepiej żeby ktoś kto robil napisał
Ale według mnie tego osprzętu jest całkiem sporo i mogą być różnice w montażu, to dwie różne generacje tego silnika
Re: N14b16 vs n18b16
: 19 maja 2017, 14:42
autor: orangina
Sojtek pisze:Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
Zmiana samego słupka pozbawiona jest sensu gdyż zmiany dotyczyły góry i osprzętu.
Sensowny remont silnika n14b16 to koszt ok. 7000 zł.
Re: N14b16 vs n18b16
: 21 maja 2017, 18:52
autor: Inferno
orangina pisze:Sojtek pisze:Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
Zmiana samego słupka pozbawiona jest sensu gdyż zmiany dotyczyły góry i osprzętu.
Sensowny remont silnika n14b16 to koszt ok. 7000 zł.
Dokładnie o to mi chodziło. Wystarczą jakieś różnice otworów, mocowań i dupa - zaczyna się rzeźbiarstwo a nie mechanika