Maksymalny skręt i gumowe hałasy?

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Maksymalny skręt i gumowe hałasy?

Post autor: treash »

Witam, mam taki problem że przy maksymalnym skręcaniu kierownicą czy to w lewo czy w prawo słychać takie gumowe dźwięki strzały/brzdęki, zwał jak zwał czy to mogą być zużyte końcówki drążków kierowniczych czy coś innego? Czy samemu trudno to zrobić?
Awatar użytkownika
Harnaś
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:52
Posiadane auto: JCW R56
Lokalizacja: Kraków

Re: Maksymalny skręt i gumowe hałasy?

Post autor: Harnaś »

Obstawiłbym, że to zużyte górne mocowane amortyzatorów (poduszki). One lubią sobie głośno postrzelać przy skręcaniu kołami.
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maksymalny skręt i gumowe hałasy?

Post autor: Inferno »

treash pisze:Witam, mam taki problem że przy maksymalnym skręcaniu kierownicą czy to w lewo czy w prawo słychać takie gumowe dźwięki strzały/brzdęki, zwał jak zwał czy to mogą być zużyte końcówki drążków kierowniczych czy coś innego? Czy samemu trudno to zrobić?
Popatrzyłem na Real OEM i jest tam sporo różnych połączeń gumowych. Końcówki drążków, mocowania stabilizatorów , gumy na półosiach, mocowania amortyzatorow. Jeszcze się spotkałem z takim elementem gumowym który zapewniał utrzymanie kół na wprost. Przy maksymalnym skręcie się naciągał i dopowiadał za odbicie kierownicy. Tu tego nie widzę.
Najlepszy byłby kanał, albo najazd i łom :D żeby zobaczyć co jest luźne. Drążki kiedyś robiłem sam, obliczyłem ilość zwojów śruby itd.. wydawało mi się ze wszystko zrobiłem tak jak było przedtem, wymierzone, wyliczone. I tak sciągał w lewo i pojechałem na zbieżność. Było i tak taniej ale co do zbieżności to nie miałem pomysłu jak to zrobić w garażu.
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Maksymalny skręt i gumowe hałasy?

Post autor: treash »

No to chyba nie będę kombinować i wybiorę się do moich mechaniorów;(
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Maksymalny skręt i gumowe hałasy?

Post autor: treash »

Sprawa rozwiązana wymienione górne poduszki amortyzatorów.
bartedllb
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2017, 06:19
Posiadane auto: Cooper S r53 2006 GB
Lokalizacja: LLB

Re: Maksymalny skręt i gumowe hałasy?

Post autor: bartedllb »

A u mnie nie ustało, wymienione łożyska amortyzatorów i nadal coś trze, zgrzyta, ocieranie kół wykluczone, macie jakąś koncepcję? Skrzypi przy skręcie w obie strony. Irytująca usterka i dlatego podłączam się do tematu.
ODPOWIEDZ