Strona 1 z 1
R55 błąd 2885
: 23 lip 2017, 17:06
autor: lookee94
Taka sytuacja, wywala błąd 2885. Ska po czyszczeniu zaworów, sprawdzałem zawór turbo i jest cały. Brakuje mocy przy wyższych obrotach a błąd wywala przy przyśpieszaniu. Ponoć błąd może wywalać od uszkodzonego czujnika ciśnienia tylko problem w tym, że są dwa.. dodam jeszcze, że przez OBD2 na telefonie pokazuje mi za zwyczaj 0,5 bar no chyba, że miniak ma lepszy dzień i faktycznie ciągnie w całym zakresie obrotów to wtedy dobija nawet do 0,9bar. Jakieś sugestie od czego zacząć?
Re: R55 błąd 2885
: 24 lip 2017, 11:08
autor: Saguaro
lookee94 pisze:Taka sytuacja, wywala błąd 2885. Ska po czyszczeniu zaworów, sprawdzałem zawór turbo i jest cały. Brakuje mocy przy wyższych obrotach a błąd wywala przy przyśpieszaniu. Ponoć błąd może wywalać od uszkodzonego czujnika ciśnienia tylko problem w tym, że są dwa.. dodam jeszcze, że przez OBD2 na telefonie pokazuje mi za zwyczaj 0,5 bar no chyba, że miniak ma lepszy dzień i faktycznie ciągnie w całym zakresie obrotów to wtedy dobija nawet do 0,9bar. Jakieś sugestie od czego zacząć?
już kiedyś wspominałem o wężykach podciśnienia. Do sprawdzenia jest ten przy pompie vacuum ale również dwa, która wchodzą do zbiorniczka próżniowego pod kolektorem. Po pierwsze primo, mogły się wypiąć i zluzować podczas zdejmowania kolektora. Po drugie primo, ich końcówki są gumowe, nieolejoodporne i zamieniają się w plastelinę. Jak jest ciepło mogą się zssuwać i przepuszczać, a wtedy nie wytwarza się podciśnienie i jak przekroczy wartość krytyczną wywala błąd. Polecam sprawdzić ten wężyk przy pompie vacuum czy nie schodzi z króćca luźno palcami, a następnie wejść pod autko, wsunąć rękę pod kolektor ( z latarą) i namierzyć taką plastikową puszkę, w którą wchodzą dwa wężyki. Sprawdzić czy również nie zsuwają się zbyt lekko palcami. Ja u siebie wymieniłem wszystkie te wężyki (same końcówki bo przewód jako taki jest metalowy) i autko już nigdy błędu nie pokazało, śmiga jak ta lala
Stawiam więc w ciemno na te trzy końcóweczki
p.s. dodam, że wymieniłem na wężyki w oplocie, olejoodporne i temperatury tam panujące już im nie straszne
Oto ta puszka pod kolektorem:
Re: R55 błąd 2885
: 24 lip 2017, 12:09
autor: lookee94
Dzięki za pomoc. Ten przy turbo już sprawdzałem i wydaje się być ok. Zobaczymy jak te za silnikiem ale na chwilę obecną nie mam jak się tam dostać a nie chce mi się rozpórki i airboxa wyciągać
Re: R55 błąd 2885
: 24 lip 2017, 16:35
autor: Saguaro
lookee94 pisze:Dzięki za pomoc. Ten przy turbo już sprawdzałem i wydaje się być ok. Zobaczymy jak te za silnikiem ale na chwilę obecną nie mam jak się tam dostać a nie chce mi się rozpórki i airboxa wyciągać
Wyciagniecie airboxa nic nie da bo bez zdjecia kolektora od gory nie ma szans tego dojrzec. Od dolu reka i okiem wysprawdzasz ale do wymiany wezykow zalecam zdjecie kolektora bo wtedy dokladnie ponasuwasz wszystko. Od dolu nie bardzo bedzie jak. Ja juz mam taka wprawe ze kolektor zrzucam z zamknietymo oczami hehhehe
Re: R55 błąd 2885
: 24 lip 2017, 16:57
autor: lookee94
Niebawem jadę na zmianę sprężyn tak że od razu zerknę na te wężyki
Re: R55 błąd 2885
: 24 lip 2017, 17:06
autor: QBallone
Miałem 3 dni temu ten sam problem. Rozwiązanie okazało się banalne : uszczelka przy dolocie do turbiny jest do w beznadziejnym stanie i kawałek gumy podczas montażu elementu zawinął się do środka ( dosłownie 0,5 cm ) i komputer wywalał tryb awaryjny i ograniczał moc ( tylko powyżej 5 tys obrotów ). Generalnie jak kolega pisał wyżej, prawdopodobnie trzeba szukać problemu na wężykach, uszczelkach
Re: R55 błąd 2885
: 24 lip 2017, 17:10
autor: Saguaro
lookee94 pisze:Niebawem jadę na zmianę sprężyn tak że od razu zerknę na te wężyki
zasadniczo chodzi o to, aby one się nie zssuwały tak lekko po przesunięciu palcem, powinny mocno siedzieć na króćcach, zarówno przy pompie jak i na zbiorniczku. Jak są takie plastelinowato miękkie odrazu wymieniaj bo nawet jak na zimno siedzą w miarę to po rozgrzaniu auta puszczają
Re: R55 błąd 2885
: 24 lip 2017, 17:22
autor: lookee94
Ten od frontu jak sprawdzałem to był twardy, zobaczymy jak z tyłu..
Re: R55 błąd 2885
: 27 lip 2017, 12:26
autor: lookee94
A pytanko jeszcze a propos czujnika cisnienia. Po zmianie na dobry od razu będzie poprawa czy trzeba pojeździć trochę żeby się ECU zaadaptował do nowych parametrów?
Re: R55 błąd 2885
: 27 lip 2017, 13:29
autor: Saguaro
lookee94 pisze:A pytanko jeszcze a propos czujnika cisnienia. Po zmianie na dobry od razu będzie poprawa czy trzeba pojeździć trochę żeby się ECU zaadaptował do nowych parametrów?
sądzę, że odrazu, mówisz o czujniku ciśnienia w kolektorze? jakby co to mam taki sprawny w bdb stanie na półce.
Re: R55 błąd 2885
: 27 lip 2017, 13:33
autor: lookee94
Właśnie miałem podmienić z countrymana do testów ale okazało się, że jest inna wtyczka. Ja chciałem zmienić ten u góry po lewej za ic co jest. Zacząłem od tego bo na wierzchu jest ale dokładnie który jest walnięty to nie wiem :/ nie bardzo mam pomysł jak to sprawdzić bez wydawania 230zl. Ile chcesz za ten co w kolektorze jest?
Re: R55 błąd 2885
: 27 lip 2017, 18:17
autor: Saguaro
Re: R55 błąd 2885
: 27 lip 2017, 20:27
autor: lookee94
Osobiście nie, ale znajomy co mi miniaka robi mówił że sprawdzał i było ok. W sumie to chyba bym wziął ale wyjeżdżam teraz na tydzień to bym to załatwił po powrocie