Witam wszystkich forumowiczów.Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.Mini mam(moja żona ma)od dwóch miesięcy i na początku wszystko działało ok.po pewnym czasie przestała działać klima i przestał chodzić wentylator chłodnicy.Próbując ogarnąć samemu temat wymontowałem wentylator i zobaczyłem co nawywijał poprzedni właściciel.Otóż w wentylatorze całkowicie wymontowana była opornica ,a kable przy wtyczce poucinane i porobione także jakoś to działało na jednym biegu no ale sie posr...Kupiłem drugi wentylator i rezystor od fiata(rada z Waszego forum chyba )i będę próbował to ogarniać .W związku z tym mam kilka pytań
1.jak można spr.czy prawidłowo działa wentylator na 1 i 2 biegu ,czytałem że można coś zadziałać przy przekażniku ale nie wiem jak i co więc proszę o radę
2.czy wentylator jest jakoś połączony z klimą ( przestał działać wentylator nie chodzi klima u mnie)
3.co może być przyczyną wiecznie świecącej się kontrolki hamulca ręcznego(po podłączeniu do kompa wszystko oki)
4.gdzie znajdę w okolicach Łodzi lub Łowicza dobrego mechaniora ogarniającego całą ,,złożoność,, MIni
dzięki i przepraszam za długość ale to mój pierwszy raz
problem z wentylatorem chłodnicy
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: problem z wentylatorem chłodnicy
Ad1-2: Sprawdź bezpiecznik, bo jak ktoś "na krótko" zrobił drugi bieg zamiast 1 i 2 to 30A się nawet spali.
MINI ma jeden wiatrak, 1 bieg odpala się po osiągnięciu ponad 90stopni, drugi po ok 100 czy 105. Pierwszy bieg powinien też chodzić jak włączasz klimę.
Jeżeli wiatrak nie chodził, a klima tak, to cały czynnik poszedł w powietrze zaworem bezpieczeństwa, bo układ bez chłodzenia miał za wysokie ciśnienie.
Całe powyższe przerabiałem w swoim. Klimę nabij ponownie dopiero po ogarnięciu wiatraka.
Ad3: poziom płynu hamulcowego sprawdzałeś ? Wystarczy, że masz nieszczelność na którymś tłoczku, odpowietrzniku i płyn schodzi, a jak spadnie zbyt nisko to dojdą jeszcze lampki ABS/DSC. Kolejna autopsja, ale równie dobrze może być walnięty lub źle (nie) podłączony czujnik przy dźwigni ręcznego.
MINI ma jeden wiatrak, 1 bieg odpala się po osiągnięciu ponad 90stopni, drugi po ok 100 czy 105. Pierwszy bieg powinien też chodzić jak włączasz klimę.
Jeżeli wiatrak nie chodził, a klima tak, to cały czynnik poszedł w powietrze zaworem bezpieczeństwa, bo układ bez chłodzenia miał za wysokie ciśnienie.
Całe powyższe przerabiałem w swoim. Klimę nabij ponownie dopiero po ogarnięciu wiatraka.
Ad3: poziom płynu hamulcowego sprawdzałeś ? Wystarczy, że masz nieszczelność na którymś tłoczku, odpowietrzniku i płyn schodzi, a jak spadnie zbyt nisko to dojdą jeszcze lampki ABS/DSC. Kolejna autopsja, ale równie dobrze może być walnięty lub źle (nie) podłączony czujnik przy dźwigni ręcznego.
-
- Nowy
- Posty: 71
- Rejestracja: 02 sie 2015, 18:17
- Posiadane auto: Mini COOPER R50
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Re: problem z wentylatorem chłodnicy
tutaj masz wszystko wyjaśnione a rezystor jeżeli jest taki sam to OK a jeżeli nie to możesz być pewny że będzie wywalało błąd
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=16905
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=16905