Strona 1 z 1

Ustawienie turbo

: 11 wrz 2017, 18:09
autor: lookee94
Hej! Pytanko, jak ustawić aktuator wastegate'a w r55 S '08r? Jak się okazało, za brak mocy i błędy winny był właśnie wastegate a raczej aktuator który był w piz** rozregulowany.... facepalm Już po pierwszym wstępnym przestawieniu auto ożyło i błędy znikły ale chciał bym to zrobić na gotowo tak jak powinno być. :P

Re: Ustawienie turbo

: 11 wrz 2017, 22:19
autor: STi77
Nie wiem jak ma być ustawiony ale wreszcie jakieś pozytywne wiadomości :D
PS. Zmień już może w opisie opcje "posiadane auto" na coś z TURBO ;)

Re: Ustawienie turbo

: 11 wrz 2017, 22:22
autor: lookee94
STi77 pisze:Nie wiem jak ma być ustawiony ale wreszcie jakieś pozytywne wiadomości :D
PS. Zmień już może w opisie opcje "posiadane auto" na coś z TURBO ;)
Haha :lol: no faktycznie, teraz już mogę. Miniak w końcu jakoś jedzie :P

Re: Ustawienie turbo

: 12 wrz 2017, 11:43
autor: Saguaro
haaa no to super :) bylismy blisko bo przecież wlasnie całe te wężyki od vacuum sterują tym westagetem czy jak mu tam :) jak naregulować nie wiem, może podjechać do turbomachera co ogarnia. Nie wiem czy ni będzie trzeba zrzucić kata żeby luknąć do środka przy ustawianiu czy działa jak trzeba :)

Re: Ustawienie turbo

: 12 wrz 2017, 11:47
autor: lookee94
Ściągałem downpipea i wyglądało wszystko ok poza tym, że się nie domykał ale to przez źle ustawiony aktuator. Teraz wydaje mi się, że jest tak jak powinno być ale chciałem to potwierdzić na 100% :wink:

Re: Ustawienie turbo

: 28 wrz 2017, 20:59
autor: treash
lookee94 a możesz dać jakieś foto jak ten "aktuator" wygląda ewentualnie podpowiedzieć jak to ustrojstwo regulowałeś. A warto to na nowe wymieniać???

Re: Ustawienie turbo

: 29 wrz 2017, 20:55
autor: lookee94
Aktuator jest pod osłoną termiczną turbo ale można go zobaczyć na prawo od tej osłony. (Taka metalowa puszka) Wchodzi do niego jeden wężyk od podciśnienia. Warto sprawdzić czy popychać chodzi bez oporu. (Około centymetra). U mnie, cała regulacja polegała na podkręceniu śruby na tym popychaczu. Niestety jest dosyć głęboko pod turbo przez co ciężko się do niego dostać i trzeba czekać aż turbo bedzie zimne. Za zwyczaj problem jest z wastegatem ale żeby to sprawdzić trzeba zdjąć downpipea. Ogolnie, zacznij od zdjęcia osłony z turbo. Jest na niej od cholery śrubek które przykrecali chyba koledzy z Azji :D ja poskładałem na 2 łatwo dostepne, zeby przy każdym ustawianiu sie nie męczyć :)
Powodzenia ;)