Strona 1 z 1
Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 14:48
autor: zahara
Witam, od zawsze marzył mi się ten samochód, ten design jest po prostu bardzo ciekawy i charakterystyczny.
Z racji tego, że lubię czasem depnąć zdecydowałem się na kupno S.
Znalazłem ogłoszenie bardzo dobre i mam parę pytań.
Kupuję wersję 2004 rok 1.6 163 km za cenę 19 tyś.
1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu?
2. Czy przebieg 194 tyś to jest raczej duży przebieg dla tego samochodu, może być on troche wyżyłowany?
3. Jeśli zdecydowałbym się na to kupno na co należy zwrócić uwagę, wymiana rozrządu to obowiązek ale czy coś jeszcze?
4. Wasze opinie na temat tego modelu, czy faktycznie słuchać starszych osób nie wiedzący nic o mini, którzy gadają, że części bardzo drogie, droga ekspolatacja,itp.
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 15:35
autor: Danusia
Witam.
Ja mam autko z 2002 roku. Wiem że od 2004 miały inne skrzynie i trochę innych elementów. Ale....
Ja zwróciła bym uwagę na skrzynię biegów. Jeżeli zgrzyta przy redukcji, szumi podczas jazdy przy dodawaniu gazu, w ogóle słychać coś więcej niż silnik to dodatkowy koszt od 2500 pln.
Kluczyki: dorobienie każdego to koszt kilku stówek.
Pompa wspomagania... jak wyje to około 800- 1000pln
Maglownica czy nie stuka przy kręceniu kierownicą?? to też sporo kosztuje.
Zaglądaj z tyłu w bagażniku bo my jak szukaliśmy to w dwóch znaleźliśmy ślady gryzoni w tych klapkach po bokach.
Czy działają lusterka a szyby czy opadają i podnoszą się przy zamykaniu/otwieraniu - naprawa regulacja kilka stówek.
Czy działa elektryczna regulacja świateł. Jak ustawisz do góry to u mnie przy każdym włączeniu auta podskakują światła w górę, efekt jak w lampach wyładowczych. jak nie to wymiana lamp może samych silniczków, a może elektryka, Lampy to około 500 za tanie zamienniki.
Rozrząd chyba jest na łańcuchu.
Nie wiem jak tam kompresor, jego elementy/eksploatacja,
Czy wiatrak od klimy działa na wszystkich biegach??
Czy jest w bagażniku to co potrzeba, zestaw kluczy pompka lub koło zapasowe itp.. to też koszt kilkuset złotych.
Oprócz tego reszta stanu auta, stan ogumienie, amortyzatorów, wnętrza, czy kolory pasują do siebie, wydech, tylna wycieraczka, łożyska - dobre od 350 każde,
Jest co sprawdzać. Poczytaj często poruszane wątki na forum.
Przydała by się wizyta w serwisie.
TAK jest drogi w utrzymaniu jak kupisz grata, ciągłe naprawy itp. jak kupisz igłę albo doprowadzisz go do stanu używalności to go pokochasz.
Używane części można kupić taniej ale trzeba dobrze szukać. Ja oryginalne radio, antenę ze wzmacniaczem kupiłam za 150 czyli da się.
Pozdrawiam
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 15:59
autor: Barracuda
Ja czytałem i słyszałem taka opinię,że w pierwszych modelach BMW mini pompa powinna troszkę wyć tzn że pracuje. Ile w tym prawdy ?
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 16:09
autor: maniujr
za 19k bym szukał wersji po lifcie czyli po lipcu 2004... i najlepiej z forum, od osoby prywatnej, a nie od Mirka handlarza...
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 16:20
autor: zahara
Dzięki Danusia za odpowiedź, jeśli ktoś dalej ma jakieś odpowiedzi proszę pisać. Po lifcie czyli 170 konna wersja?
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 17:58
autor: Drail
Trochę prawdy jest, ja mam r56, kolega 53 z 2002 bodajże i wyje pompa. Od dwóch lat się nie nasila tylko ciagle tak samo. Wiec chyba jest ok
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 18:17
autor: Zbigg
Barracuda pisze:Ja czytałem i słyszałem taka opinię,że w pierwszych modelach BMW mini pompa powinna troszkę wyć tzn że pracuje. Ile w tym prawdy ?
Tyle samo co w stwierdzeniu stolarza co zrobił krzywy stół "drewno musi pracować".
Pierwsze modele Mini mają obecnie ~15 lat, więc tak, pompy w nich troszkę wyją jak są od nowości.
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 18:23
autor: Zbigg
zahara pisze:Po lifcie czyli 170 konna wersja?
Po lifcie, czyli przeczytaj
FAQ... temat zakupu bardzo często pojawia się na forum, przeczytaj pierwsze 2-3 strony działu "BMW ... I generacji" to znajdziesz wiele odpowiedzi.
To już wklejałem parę razy:
Benzynowe:
R4 1,6 (90-115 KM) One, Cooper
R4 1,6 z kompresorem (163-170 KM) Cooper S
Diesel:
R4 1,4 (75-90 KM) One D – brać 90KM
Słabe punkty:
- przednie zawieszenie (sworznie wahaczy oraz ich tuleje, czyli elementy metalowo-gumowe).
- wspomagania kierownicy (pompa) -> przyczyny takiego problemu należy szukać w zabrudzonym wentylatorze.
- sprzęgło, zwłaszcza w wersjach benzynowych.
- w Mini I zaczyna już być widać pierwsze ślady korozji na tylnej klapie i w okolicach spoilera.
- problemy z elektryką: niedziałający centralny zamek, nieregularnie chodzący zegarek, szwankujące czujniki ABS oraz migające kontrolki to normalność.
Eksploatacja. Silniki
Benzynowce w Mini nie sprawiają większych kłopotów. Jeśli słabną lub dławią się to zazwyczaj winę za to ponosi elektronikam układ zapłonowy (przebicia, konieczna wymiana przewodów wysokiego napięcia) albo zatkane sitko w zbiorniku paliwa. Bardzo istotne w przypadku silników benzynowych jest częste i regularne sprawdzanie poziomu oleju. Wskutek wycieków w okolicach miski olejowej środka smarnego ubywa i przy braku reakcji ze strony użytkownika silnik zaczyna pracować albo przy mnimalnym poziomie oleju, albo poniżej minimalnego poziomu. Stąd już krok do poważnych uszkodzeń i kosztownej wizyty w warsztacie. Turbodiesle są mało kłopotliwe i są uznawane za wyjątkowo niezawodne.
Eksploatacja. Przeniesienie napędu
Mini słynie z szybko zużywającego się sprzęgła i nietrwałych poduszek w punktach mocowania silnika. Jeśli te elementy nie zostaną wymienione na czas dochodzi do uszkodzeń skrzyni biegów.
Szczególnie podatna na awarie jest przekładnia Midland Gears, montowana w egzemplarzach z lat 2001-2004. Od 2004 r. zastąpiono ją solidniejszą skrzynią biegów firmy Getrag. Ten przykład pokazuje, jak ważna w przypadku Mini jest stała i fachowa opieka serwisowa, pozwalająca uniknąć kosztownych napraw.
Eksploatacja. Podwozie
- tuleje i sworznie wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych.
- pompa systemu wspomagania, a właściwie jej elektryczny sektor. Dochodzi w nim do zwarcia i pompa zaczyna pracować bez przerwy. Nie wytrzymuje tego i po pewnym czasie ulega awarii. Problemy z pompą sygnalizowane są zazwyczaj rozmaitymi dźwiękami, pojawiającymi się przy skręcaniu kół.
Instalacja elektryczna
Obwody elektryczne i elektroniczne w Mini lubią kaprysić, czego przykładem jest nie tylko pompa wspomagania w układzie kierowniczym czy przerywanie i słabnięcie silnika.
- bezzasadne włączanie się kontrolek na desce rozdzielczej
- niedomagania sterowników szyb w drzwiach
- wrażliwe na wstrząsy ksenonowe reflektory, a właściwie system odpowiadający za samopoziomowanie świateł.
Nadwozie
Fabryczne zabezpieczenie przed korozją nie budzi zastrzeżeń. Nawet w najstarszych egzemplarzach rdza nie stanowi problemu, co najwyżej zaczyna się dopiero pojawiać (najszybciej na tylnym pasie).
- notorycznie psujący się zamek pokrywy bagażnika
- zacinający się mechanizm składania oparć przednich foteli
standardowe ogumienie w rozmiarze 195/55 R16
Na co najczęściej narzekają użytkownicy pojazdu?
problemy z elektrycznie sterowanymi szybami, centralnym zamkiem czy systemem ABS.
cięgna w drzwiach.
tuleje, sworznie i łączniki stabilizatorów
dobrze zabezpieczony przed korozją, niewielkie ogniska rdzy można znaleźć na elementach układu wydechowego i śrubach podwozia
wycieki oleju z silnika
nieszczelności w układzie chłodzenia
termostaty, rozruszniki, cewki zapłonowe i czujniki silnika.
Benzynowe silniki mają problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz awaryjnym napinaczem łańcucha.
Turbodiesle nie są wolne od wad. Mankamentem jednostki 1.6 D jest przewód doprowadzający olej do turbosprężarki. Dość łatwo traci drożność – problemy ze smarowaniem prowadzą do uszkodzenia turbiny. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów, warto wymieniać olej najdalej co 15 tysięcy kilometrów. Niektórzy mechanicy twierdzą, że przewód powinien być profilaktycznie zastępowany nowym przy co drugim przeglądzie olejowym.
Polecane wersje silnikowe
Benzynowa 1.6
Wysokoprężna 1.6 D: Silniki 1.6, bez względu na wersję, zapewniają dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Wysokoprężne Coopery przyspieszają do "setki" w niecałe 10 sekund, co wystarcza, by cieszyć się jazdą. Duże pokłady momentu obrotowego w lekkim samochodzie zapewniają więcej niż dobrą elastyczność. Motor ma kilka przypadłości, ale wszystkie są znane mechanikom. Mogą zawieść koła pasowe, czujniki i zawory EGR. Istnieje jednak spora szansa, że przez pierwsze 200 tysięcy kilometrów silnik nie będzie wymagał większych inwestycji.
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 16 paź 2017, 18:50
autor: zahara
Dzięki wielkie za odpowiedź
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 17 paź 2017, 04:52
autor: Barracuda
Zbigg pisze:Barracuda pisze:Ja czytałem i słyszałem taka opinię,że w pierwszych modelach BMW mini pompa powinna troszkę wyć tzn że pracuje. Ile w tym prawdy ?
Tyle samo co w stwierdzeniu stolarza co zrobił krzywy stół "drewno musi pracować".
Pierwsze modele Mini mają obecnie ~15 lat, więc tak, pompy w nich troszkę wyją jak są od nowości.
Pierwsze modele MINI mają nie 15 A 16lat
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 17 paź 2017, 07:46
autor: Zbigg
Dlatego przed 15 jest "około".
Re: Kupno Mini Cooper S podstawowe pytania
: 17 paź 2017, 13:15
autor: JohnnyB
za nieco więcej jak 19 masz moje auto. Wersja poliftowa. Więcej info w dziale sprzedam.