Strona 1 z 1

wyłączenie airbag pasażera R52

: 15 lis 2017, 23:21
autor: marcel_n
Witam wszystkich.
Zacznę od początku. Jakiś czas temu powiększyła się mi rodzina (kolejny raz :D ), a z uwagi na fakt iż dla mojej szanownej małżonki jej R52 jest niemalże członkiem rodziny, zmiana środka lokomocji nie wchodzi w grę - i tu zaczyna się problem - kolega Ivo ma już jakieś 8 miesięcy i trochę się mu podrosło. Tak więc przyszedł czas na zmianę nosidełka na fotelik. Niestety nietypowe (bardzo fajne) profilowanie foteli w tym samochodzie sprawia iż wybór fotelików pasujących do tegoż autka jest mocno ograniczony.
Wybór padł na maxi cosi opal.
Fotelik, jak to zawsze bywa, jest ogromny - więc najlepiej było by ulokować pasażera z przodu. I tu problem, pierwszy nabywca autka żony pożałował kilka euro więcej i nie zakupił opcji ręcznego wyłączania airbag'u pasażera.
Po godzinach spędzonych w sieci na poszukiwaniach jakiegoś sposobu na wyłączenie tego cholernego airbag'u poddałem się...
Telefony wykonywane do kilku serwisów (bez nazw, żeby nie było że reklama, czy anty-reklam) nie napawały optymizmem - w jednym się nie da wyłączyć airbag'u, w drugim natomiast może się da, ale nie ma pewności, potrzeba kilka godzin i jakieś 400 za wjazd i 800 za "robotę"...
Co tu dużo mówić, trochę się wqr..... i włączyło się standardowe (jak na polaka po kilku browarach) -"ja nie dam rady?" :twisted:

Komputer i kabel pod pachę i ogień do garażu.
Najpierw NCS, choć kolejność nie ma znaczenia... odczyt MRS4 i patrzę co my tu mamy...

AIRBAG_BEIFAHRER_1
aktiv
AIRBAG_BEIFAHRER_2
aktiv
BEIFAHRERBAG_STUFE2_1
aktiv
BEIFAHRERBAG_STUFE2_2
aktiv

zmieniamy na:

AIRBAG_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
AIRBAG_BEIFAHRER_2
nicht_aktiv
BEIFAHRERBAG_STUFE2_1
nicht_aktiv
BEIFAHRERBAG_STUFE2_2
nicht_aktiv


i dodatkowo dla poduchy bocznej...
SIDEBAG_RECHTS_1
aktiv
SIDEBAG_RECHTS_2
aktiv

zmieniamy na:
SIDEBAG_RECHTS_1
nicht_aktiv
SIDEBAG_RECHTS_2
nicht_aktiv

Zmiany zapisane do *.MAN - wybór zadania na zapis - execute - i chwila niepewności - ok, pykło, coding ended.

To teraz już tylko demontaż schowka (5 śrub), rozpiąć konektor, potem dawaj pod fotel, drugi konektor i już.
Gotowe. Oczywiście sugeruję odłączyć przed tą operacją akumulator (wg mnie nie powinno to mieć znaczenia przy odłączaniu poduszek, ale lepiej się przykro nie zaskoczyć :lol: :D ).

Po podłączeniu akumulatora efekt jak w linku https://youtu.be/iGCBXuNIvuU

Można też ograniczyć się wyłącznie do rozpięcia konektorów(bez użycia NCSa), ale w takim przypadku trzeba być gotowym na nieustannie świecącą kontrolkę airbag na desce. Poświęcając te dodatkowe 5 minut mamy pewność że przynajmniej wszelkie inne ewentualne niesprawności tego układu nie uciekną naszej uwadze.

Mam nadzieję że będzie to dla kogoś pomocne, pozdrawiam wszystkich i dobrej nocy :)