Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
: 04 gru 2017, 13:49
Witam,
od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mini Coopera 120KM R56. Niestety cały czas mam kilka problemów z silnikiem/przeniesieniem napędu. Mianowicie po zakupie silnik dość głośno pracował, było słychać grzechotanie, szumy, falowanie obrotów. Po przeczytaniu wielu tematów postanowiłem wymienić rozrząd. Mechanik stwierdził że nie jest jeszcze straszliwie słyszalny, ale po demontażu pokrywy okazało się że był już luz na łańcuchu.
Po wymianie rozrządu silnik pracuję ciszej, chociaż moim zdaniem dalej słychać delikatny klekot,świst. Po odpaleniu auta na zimnym silniku wydaje mi się że tylko podczas ruszania słychać jakieś stukanie, chrobotanie, auto przygasa przy ruszaniu. Zdarza się również że po odpaleniu pojawia się falowanie obrotów oraz sam wejdzie na jakąś sekundę na 2tys. obrotów. Jak się nagrzeje dźwięki znikają, albo przynajmniej cichną, ale zostaje problem z ruszaniem ( auto traci obroty, przygasa ) oraz szarpanie na niskich obrotach 1-2tys. Najbardziej odczuwalne jest to podczas zwalnianiu i ponownym dodawaniu gazu na 1, 2 biegu (np. w korku ) - autem potrafi nieźle szarpnąć. Zauważyłem że podczas przyspieszania przy obrotach ok 2,5tys. słychać takie dziwne ciche klekotanie ( tykanie ) które zawsze pojawia się przy tej samej prędkości obrotowej na każdym biegu ( między 2400-2600 ), nie wiem czy to normalny objaw. Dodam jeszcze że pedał sprzęgła jest dość twardy oraz wysoko bierze. Nie wiem jakie powinno być spalanie, ale u mnie wychodzi średnio 8l w cyklu mieszanym.
Podsumowując robione zostało:
- kpl. rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz i koło zębate wału )
- uszczelniacz wału i uszczelka pokrywy zaworów
- olej 5W30 z filtrem
- świece OE PSA ( po przejechaniu ok 500km od wymiany zostały sprawdzone - są dość mocno okopcone )
- napinacz napędu paska i pasek
- wyczyszczone elektrozawory vanos + adaptacja
- sprawdzony dolot pod kątem lewego powietrza
- na komputerze brak błędów ( nie wiem co by pokazało na fabrycznym w ASO )
Dziękuję z góry za odpowiedź.
PS: Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Białegostoku co ma pojęcie w temacie Mini, ewentualnie silników PSA
od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mini Coopera 120KM R56. Niestety cały czas mam kilka problemów z silnikiem/przeniesieniem napędu. Mianowicie po zakupie silnik dość głośno pracował, było słychać grzechotanie, szumy, falowanie obrotów. Po przeczytaniu wielu tematów postanowiłem wymienić rozrząd. Mechanik stwierdził że nie jest jeszcze straszliwie słyszalny, ale po demontażu pokrywy okazało się że był już luz na łańcuchu.
Po wymianie rozrządu silnik pracuję ciszej, chociaż moim zdaniem dalej słychać delikatny klekot,świst. Po odpaleniu auta na zimnym silniku wydaje mi się że tylko podczas ruszania słychać jakieś stukanie, chrobotanie, auto przygasa przy ruszaniu. Zdarza się również że po odpaleniu pojawia się falowanie obrotów oraz sam wejdzie na jakąś sekundę na 2tys. obrotów. Jak się nagrzeje dźwięki znikają, albo przynajmniej cichną, ale zostaje problem z ruszaniem ( auto traci obroty, przygasa ) oraz szarpanie na niskich obrotach 1-2tys. Najbardziej odczuwalne jest to podczas zwalnianiu i ponownym dodawaniu gazu na 1, 2 biegu (np. w korku ) - autem potrafi nieźle szarpnąć. Zauważyłem że podczas przyspieszania przy obrotach ok 2,5tys. słychać takie dziwne ciche klekotanie ( tykanie ) które zawsze pojawia się przy tej samej prędkości obrotowej na każdym biegu ( między 2400-2600 ), nie wiem czy to normalny objaw. Dodam jeszcze że pedał sprzęgła jest dość twardy oraz wysoko bierze. Nie wiem jakie powinno być spalanie, ale u mnie wychodzi średnio 8l w cyklu mieszanym.
Podsumowując robione zostało:
- kpl. rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz i koło zębate wału )
- uszczelniacz wału i uszczelka pokrywy zaworów
- olej 5W30 z filtrem
- świece OE PSA ( po przejechaniu ok 500km od wymiany zostały sprawdzone - są dość mocno okopcone )
- napinacz napędu paska i pasek
- wyczyszczone elektrozawory vanos + adaptacja
- sprawdzony dolot pod kątem lewego powietrza
- na komputerze brak błędów ( nie wiem co by pokazało na fabrycznym w ASO )
Dziękuję z góry za odpowiedź.
PS: Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Białegostoku co ma pojęcie w temacie Mini, ewentualnie silników PSA