Strona 1 z 1

POMOCY!!! R 50, R52, CZY R53

: 24 gru 2017, 20:27
autor: aniamini
WITAM, DRODZY UŻYTKOWNICY BARDZO PROSZĘ O POMOC W ROZPOZNANIU MOJEGO MODELU MINI... W DR MAM WPISANE MINI COOPER 2003 1,6 BENZYNA. MÓJ SAMOCHÓD ULEGŁ WYPADKOWI CHCIAŁABYM ZAMÓWIĆ CZEŚCI ALE NIE POTRAFIE OKRESLIC MODELU MOJEGO AUTA. STĄ D MOJE PYTANIE CZY OZNACZENIA R 50, 52 I 53 CZYMS SIĘ RÓŻNIĄ I CZY BEDA PASOWAŁY DO MODELU Z 2003 R. CHODZI MI O TYLNY ZDERZAK I TYLNA LEWĄ ĆWIARTKĘ. MAM RÓWNIEŻ PYTANIE CZY TE CZĘŚCI Z MINI ONE BEDĄ PASOWAŁY DO MINI COOPERA.BARDZO PROSZE O ODPOWIEDŹ. Z GÓRY DZIEKUJE

Re: POMOCY!!! R 50, R52, CZY R53

: 24 gru 2017, 21:16
autor: Zbigg
Podaj 7 ostatnich znaków VIN. BTW pisanie takimi wołami postrzegane jest w internetach jako przejaw braku kultury. Nic nie będzie lepiej ani szybciej jak będziesz KRZYCZAŁA.

Re: POMOCY!!! R 50, R52, CZY R53

: 25 gru 2017, 13:08
autor: aniamini
Bardzo przepraszam za te duże litery, tak naprawdę sama nie wiem jak to się stało, że tekst zapisał się dużymi. Nie mam intencji krzyczeć. Chciałam grzecznie zapytać i pomyślałam ze tu może ktoś udzieli mi pomocy.

Re: POMOCY!!! R 50, R52, CZY R53

: 25 gru 2017, 13:11
autor: aniamini
Jeśli chodzi o ostatnie 7 cyfr VIN to TH12873

Re: POMOCY!!! R 50, R52, CZY R53

: 25 gru 2017, 13:36
autor: Zbigg
Masz R50 przedliftowe.

Na tej stronie znajdziesz szczegóły nt. auta i jego wyposażenia.
Vehicle Identification Number WMWRC31050TH12873
Type RC31
Model Cooper - EUR
Development Code R50 (2)
Chassis COUPE
Steering LL
Doors 3
Engine W10
Displacement 1.60
Power 85
Drivetrain FRONT
Transmission MECH
Color Chili Red - 851
Upholstery Stoff Leder Kaleido/panther Schwarz - S5PN
Production Plant OXFORD
Production Date 2003-05-12
Exterieur
Interieur
360°
Standard Equipment
546 Revolution Counter Drehzahlmesser
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
Options
228 Sports Suspension Settings Plus Sportliche Fahrwerksabstimmung Plus
253 Leather Steering Wheel Cooper S Lederlenkrad Cooper S
325 Rear Spoiler Heckspoiler
346 Chrome-line Exterior Chrome Line Exterieur
368 Lt/aly Wheels/5-star Lm Raeder/5-stern
382 Roof And Mirror Caps In White Dach U. Spiegelkappen In Weiss
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
427 Interior Surface, Silver Interieur-oberflaeche Silber
428 Warning Triangle Warndreieck
441 Smokers Package Raucherpaket
450 Height Adjustment F Front Passenger Seat Beifahrersitz Hoehenverstellung
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
493 Storage Compartment Package Ablagenpaket
520 Foglights Nebelscheinwerfer
530 Air Conditioning Klimaanlage
564 Interior Light Package Innenlichtpaket
656 Radio Wave Radio Mini Mc
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
872 Chili Chili
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall
939 Consideration Of Price Dependency Beruecksichtigung Preisabhaengigk.
Tutaj możesz poszukać konkretnych części do auta po numerach producenta => http://www.realoem.com/bmw/select.do

Tutaj masz forumowe FAQ gdzie jest istotna dla Ciebie informacja, mianowicie części do przed- i poliftów się różnią, zatem zważaj przy zakupach.
3. O co chodzi z liftingami?

Lifing dotyczy wszystkich modeli MINI pierwszej generacji (oprócz Cabrio – wprowadzone w 2004 miało wszystkie cechy auta poliftingowego). Oficjalna data liftu to 06/2004. Zmieniło się całkiem dużo:
a) Cooper, One – na zewnątrz zmiany kosmetyczne – przedni, tylny zderzak, światła. W środku poprawiono jakość i spasowanie materiałów, zmieniono deskę rozdzielczą, radio (więcej o tym w punkcie 4.). Najważniejszą zmianą była chyba zamiana skrzyni produkcji Midland Gears (która nie ciszyła się zbytnim uznaniem, delikatnie mówiąc) na model Getrag'a – również pięciobiegowy, z nieco innymi przełożeniami.
b) Cooper S – z zewnątrz zmiana świateł... i to tyle. Ważniejsze są: zmienione przełożenia skrzyni biegów, nowa rewizja kompresora (model taki, jak w pakiecie JCW, Eaton M45 rev. 5. Uzyskano wyższą odporność na wysokie temperatury dzięki pokryciu rotorów warstwą teflonu), zmiany w ECU, wydechu. Moc wzrosła ze 163 KM do 170. Środek - podobnie jak w modelach One, Cooper. Dodano do opcji LSD (nie, nie "klubowy" Dietyloamid kwasu D-lizergowego, tylko Limited Slip Differential - tzw. szperę :grin: )

Ogólnie warto szukać modelu jak najmłodszego (poliftowego) – z czasem eliminowano pewne wady – padającą pompę wspomagania, problemy z uszczelkami drzwi (świszczenie, zalegająca woda), spasowanie elementów wnętrza, wycieki płynu chłodzącego, szybko zużywające się zawieszenie silnika (szczególnie model Cooper S). Lifting zmienił wiele drobnych, ale irytujących mankamentów. Dotyczy to w szczególności modeli Cooper i One, gdzie różnice są b. niewielkie, moc można bez problemu odblokować, a koszt zakupu Coopera zawsze będzie wyższy.