Strona 1 z 1

Zakup Mini

: 27 sty 2018, 12:18
autor: mazda10000
Dzień dobry,
Panowie i Panie, ostatnio obejrzałem Mini One z 2005r, tak zupełnie przypadkiem ( obiecująca była treść ogłoszenia, itd.) i bardzo mi się spodobało, jedno z fajniejszych aut którymi jeździłem, auto było w fajnym stanie, ale... przez przyziemne sprawy, przeszło mi koło nosa i teraz pluję sobie w brodę.
Ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Jeżeli ktoś z Was tutaj ma Mini 1 gen.( celuję w One, lub Coopera ), nad którego sprzedażą się zastanawia, to jestem zainteresowany.
Druga sprawa, skoro już się zarejestrowałem to zapytam Was, gdzie szukać słabych punktów Mini? Czy są jakieś miejsca w których szczególnie koroduje? Czy łańcuchy rozrządu są "wieczne", czy wymagają wymiany co jakiś ( jaki? ) przebieg/czas, jak jest z wytrzymałością zespołu napędowego tego auta?
Pozdrawiam
Piotr

Re: Zakup Mini

: 27 sty 2018, 14:32
autor: Zbigg
Bardzom ciekaw co zwraca forumowa wyszukiwarka po wpisaniu hasła "zakup mini". :?: Możliwe odpowiedzi:

a. Nic. Bo nikt dotąd o to na forum nie pytał.
b. Dziesiątki, jeśli nie setki takich tematów.

Hmm. :mrgreen:
Benzynowe:
R4 1,6 (90-115 KM) One, Cooper
R4 1,6 z kompresorem (163-170 KM) Cooper S
Diesel:
R4 1,4 (75-90 KM) One D – brać 90KM

Słabe punkty:
- przednie zawieszenie (sworznie wahaczy oraz ich tuleje, czyli elementy metalowo-gumowe).
- wspomagania kierownicy (pompa) -> przyczyny takiego problemu należy szukać w zabrudzonym wentylatorze.
- sprzęgło, zwłaszcza w wersjach benzynowych.
- w Mini I zaczyna już być widać pierwsze ślady korozji na tylnej klapie i w okolicach spoilera.
- problemy z elektryką: niedziałający centralny zamek, nieregularnie chodzący zegarek, szwankujące czujniki ABS oraz migające kontrolki to normalność.

Eksploatacja. Silniki
Benzynowce w Mini nie sprawiają większych kłopotów. Jeśli słabną lub dławią się to zazwyczaj winę za to ponosi elektronikam układ zapłonowy (przebicia, konieczna wymiana przewodów wysokiego napięcia) albo zatkane sitko w zbiorniku paliwa. Bardzo istotne w przypadku silników benzynowych jest częste i regularne sprawdzanie poziomu oleju. Wskutek wycieków w okolicach miski olejowej środka smarnego ubywa i przy braku reakcji ze strony użytkownika silnik zaczyna pracować albo przy mnimalnym poziomie oleju, albo poniżej minimalnego poziomu. Stąd już krok do poważnych uszkodzeń i kosztownej wizyty w warsztacie. Turbodiesle są mało kłopotliwe i są uznawane za wyjątkowo niezawodne.
Eksploatacja. Przeniesienie napędu
Mini słynie z szybko zużywającego się sprzęgła i nietrwałych poduszek w punktach mocowania silnika. Jeśli te elementy nie zostaną wymienione na czas dochodzi do uszkodzeń skrzyni biegów.
Szczególnie podatna na awarie jest przekładnia Midland Gears, montowana w egzemplarzach z lat 2001-2004. Od 2004 r. zastąpiono ją solidniejszą skrzynią biegów firmy Getrag. Ten przykład pokazuje, jak ważna w przypadku Mini jest stała i fachowa opieka serwisowa, pozwalająca uniknąć kosztownych napraw.
Eksploatacja. Podwozie
- tuleje i sworznie wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych.
- pompa systemu wspomagania, a właściwie jej elektryczny sektor. Dochodzi w nim do zwarcia i pompa zaczyna pracować bez przerwy. Nie wytrzymuje tego i po pewnym czasie ulega awarii. Problemy z pompą sygnalizowane są zazwyczaj rozmaitymi dźwiękami, pojawiającymi się przy skręcaniu kół.

Instalacja elektryczna
Obwody elektryczne i elektroniczne w Mini lubią kaprysić, czego przykładem jest nie tylko pompa wspomagania w układzie kierowniczym czy przerywanie i słabnięcie silnika.
- bezzasadne włączanie się kontrolek na desce rozdzielczej
- niedomagania sterowników szyb w drzwiach
- wrażliwe na wstrząsy ksenonowe reflektory, a właściwie system odpowiadający za samopoziomowanie świateł.
Nadwozie
Fabryczne zabezpieczenie przed korozją nie budzi zastrzeżeń. Nawet w najstarszych egzemplarzach rdza nie stanowi problemu, co najwyżej zaczyna się dopiero pojawiać (najszybciej na tylnym pasie).
- notorycznie psujący się zamek pokrywy bagażnika
- zacinający się mechanizm składania oparć przednich foteli


standardowe ogumienie w rozmiarze 195/55 R16

Na co najczęściej narzekają użytkownicy pojazdu?
problemy z elektrycznie sterowanymi szybami, centralnym zamkiem czy systemem ABS.
cięgna w drzwiach.
tuleje, sworznie i łączniki stabilizatorów
dobrze zabezpieczony przed korozją, niewielkie ogniska rdzy można znaleźć na elementach układu wydechowego i śrubach podwozia
wycieki oleju z silnika
nieszczelności w układzie chłodzenia
termostaty, rozruszniki, cewki zapłonowe i czujniki silnika.
Benzynowe silniki mają problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz awaryjnym napinaczem łańcucha.

Turbodiesle nie są wolne od wad. Mankamentem jednostki 1.6 D jest przewód doprowadzający olej do turbosprężarki. Dość łatwo traci drożność – problemy ze smarowaniem prowadzą do uszkodzenia turbiny. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów, warto wymieniać olej najdalej co 15 tysięcy kilometrów. Niektórzy mechanicy twierdzą, że przewód powinien być profilaktycznie zastępowany nowym przy co drugim przeglądzie olejowym.
Polecane wersje silnikowe
Benzynowa 1.6
Wysokoprężna 1.6 D: Silniki 1.6, bez względu na wersję, zapewniają dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Wysokoprężne Coopery przyspieszają do "setki" w niecałe 10 sekund, co wystarcza, by cieszyć się jazdą. Duże pokłady momentu obrotowego w lekkim samochodzie zapewniają więcej niż dobrą elastyczność. Motor ma kilka przypadłości, ale wszystkie są znane mechanikom. Mogą zawieść koła pasowe, czujniki i zawory EGR. Istnieje jednak spora szansa, że przez pierwsze 200 tysięcy kilometrów silnik nie będzie wymagał większych inwestycji.

Re: Zakup Mini

: 27 sty 2018, 16:37
autor: mazda10000
Jak zakładałem temat szukajka nie działała i nie wiedziałem czy to permanentny stan. Dzięki za odpowiedź