Wymiana przewodu olejowego
: 14 lut 2018, 11:32
Witajcie, nie znalazłem na forum wątku poświeconego problemowi z wadliwym przewodem olejowym od sprężarki.
Jak wiemy przewód ten z biegiem czasu rozszczelnia się i powoduje ubytki oleju, wycieki a w najgorzym wypadku niedosmarowanie turbiny. Żeby sprawdzić czy przewód już nadaje się do wymiany należy poruszać nim przy mocowaniu do turbiny pociągając za rurkę. Jak jest luz to wiadomo co robić.
Na rynku jest kilku producentów tego przewodu, ja wybrałem Ajusa OP10207(ceny wahają się od ok.110- 250zl), można też w zagranicznych sklepach kupić przewód giętki (znacznie prostszy w montażu).
Jeżeli chodzi o sama wymianę jest ona właściwie bardzo prosta ale...dostęp do niektórych śrub jest bardzo ciężki i po moich doświadczeniach już wiem, że jeden komplet kluczy nie wystarcza. Będziemy potrzebować grzechotki, kluczy płaskich, kombinerek, kluczy nasadowych od 10" do 17" i dużo cierpliwości.
Wpierw demontujemy osłony termiczne, potem katalizator(wykręcamy czujnik- w moim przypadku strasznie jest zapieczony, nie udało mi sie wykręcić więc wpinamy z kostki.Również do niej dostęp nie jest łatwy), potem jeszcze jedna osłona termiczna przy silniku. Tu należy również odkręcić wspornik poprzeczny, który jest cholernie mocno dokręcony. Jeżeli to się uda, to widzimy koniec naszego przewodu olejowego.
Samo przełożenie przewodu też zajmie ok. 30 minut. Trzeba się natrudzić jak tak powyginany przewód doprowadzić do mocowań- jest to coś z pogranicza gry logicznej i kostki Rubika. Da się ale nie jest łatwo wbrew filmom z YT gdzie wygląda to bardzo łatwo. Na koniec wszystko składamy. Ciężki dostęp do kilu śrubek mocowania osłony termicznej mocno nadwyręży waszą cierpliwość. Mi cała operacja zajęła ok.8 godzin...
Poniżej wklejam linki do pomocnych tutoriali. W razie pytań chętnie pomogę.
Powodzenia!
https://www.youtube.com/watch?v=AmhHhSI4S90
https://www.youtube.com/watch?v=DW3b0M3QlzU
https://www.youtube.com/watch?v=4FTUqQN-WtI
https://www.youtube.com/watch?v=bwZev-O8Hhw
Jak wiemy przewód ten z biegiem czasu rozszczelnia się i powoduje ubytki oleju, wycieki a w najgorzym wypadku niedosmarowanie turbiny. Żeby sprawdzić czy przewód już nadaje się do wymiany należy poruszać nim przy mocowaniu do turbiny pociągając za rurkę. Jak jest luz to wiadomo co robić.
Na rynku jest kilku producentów tego przewodu, ja wybrałem Ajusa OP10207(ceny wahają się od ok.110- 250zl), można też w zagranicznych sklepach kupić przewód giętki (znacznie prostszy w montażu).
Jeżeli chodzi o sama wymianę jest ona właściwie bardzo prosta ale...dostęp do niektórych śrub jest bardzo ciężki i po moich doświadczeniach już wiem, że jeden komplet kluczy nie wystarcza. Będziemy potrzebować grzechotki, kluczy płaskich, kombinerek, kluczy nasadowych od 10" do 17" i dużo cierpliwości.
Wpierw demontujemy osłony termiczne, potem katalizator(wykręcamy czujnik- w moim przypadku strasznie jest zapieczony, nie udało mi sie wykręcić więc wpinamy z kostki.Również do niej dostęp nie jest łatwy), potem jeszcze jedna osłona termiczna przy silniku. Tu należy również odkręcić wspornik poprzeczny, który jest cholernie mocno dokręcony. Jeżeli to się uda, to widzimy koniec naszego przewodu olejowego.
Samo przełożenie przewodu też zajmie ok. 30 minut. Trzeba się natrudzić jak tak powyginany przewód doprowadzić do mocowań- jest to coś z pogranicza gry logicznej i kostki Rubika. Da się ale nie jest łatwo wbrew filmom z YT gdzie wygląda to bardzo łatwo. Na koniec wszystko składamy. Ciężki dostęp do kilu śrubek mocowania osłony termicznej mocno nadwyręży waszą cierpliwość. Mi cała operacja zajęła ok.8 godzin...
Poniżej wklejam linki do pomocnych tutoriali. W razie pytań chętnie pomogę.
Powodzenia!
https://www.youtube.com/watch?v=AmhHhSI4S90
https://www.youtube.com/watch?v=DW3b0M3QlzU
https://www.youtube.com/watch?v=4FTUqQN-WtI
https://www.youtube.com/watch?v=bwZev-O8Hhw