Strona 1 z 1
Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 13 kwie 2018, 16:05
autor: QATO
Hej
Zabiłem właśnie grzechotnika pod maską i czas pomyśleć z czym walczyć w dalszej kolejności.
Razem z wymianą kompresora wymieniłem kółko i z hamowałem na 190 kucy. Mało/dużo dla mnie w sam raz, przynajmniej na razie.
Wątek założyłem głównie po to żeby zebrać w jednym miejscu doświadczenia i konkrety odnośnie kolejnych kroków w polepszaniu fabrycznych osiągów.
O ile o podnoszeniu mocy, kółko/IC/OB/nawet wydech jest sporo postów, to zdecydowanie mniej znalazłem o zawiasach hamulcach usztywnieniu budy poprawie trakcji(i ile to możliwe
.
Dajcie znać co przetestowaliście w waszych autach i z jakim skutkiem, raz że sam mam teraz zamiar poprawić hamulce i zawiasy, dwa może da się z tego zrobić kompilację do uzupełnienia FAQ.
Na początek mam 3 konkretne pytania
- czy ktoś ma tego konkretnie Ultera
https://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated ... m/569/2775 - jak wrażenia, może video
- jeżeli nie U to co innego, ma dać oddychać Mini ale nie powodować u mnie bólu głowy przy 40to kilometrowych dojazdach do pracy, przelot, OB, catout raczej odpada.
- jakie hamulce, jakie problemy lub ich brak przy przekładaniu, co na przód a co na tył(może da się przód do tyłu), tylko nowe, ew. opcje ekonomiczne ?
Pomożecie ?
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 13 kwie 2018, 21:59
autor: GOLDI
pytanie jakie kolko zalozyles? to zalezy czy duzo czy malo
co do zawiasu to , dobra liniowa sprezyna nie obnizajaca za duzo, tylny stabilizator, przednie camber platy , troche poliurethanu i prowadzenia na plus
hamulce... opcji wiele, seryjny do codzienno uzytku a nawet do sporadycznego wypadu na trackdaye przezywaja, byle dobry klocek i tarcza, jak cos lepiej to przod z Ski r56 na tarczy 29x mm do tego dobry klocek, tarcza i masz zestaw co wychodzil fabrycznie z r53 jcw. jak chcesz lepiej to brembo z r56 works
popraw zawias, kup dobra opone, zadbaj o sprawnosc ukladu hamoclowego plus dobra tarcza i klocek i bedzie to w miare dobrze sie przemieszczac
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 14 kwie 2018, 11:19
autor: QATO
Hej
Kółko -15% więc w sumie zgodnie z oczekiwaniami, jednak chodziło mi bardziej o kto że na razie w moc nie będę bardziej inwestował, najpierw chcę poprawić hamulce i trakcje. Wydech po prostu i tak będzie niebawem do wymiany bo ktoś kiedyś przerysował jeden tłumik i zaczął rdzewieć.
- czy przód z r56 wchodzi w felgi 15'' , bo takie mam na zimę ?
- co na tył bo też chciał bym je powiększyć ?
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 14 kwie 2018, 23:14
autor: satyr88
Ja kilka dni temu wymieniłem fabryczny wydech na takiego Remusa:
http://allegro.pl/tlumik-remus-mini-coo ... ml#thumb/5
Dźwięk jest niemal identyczny do fabrycznego wydechu - jedynie na wyższych obrotach jest nieco głośniejszy, ale dźwięk jest przyjemny. Też rozważałem tego ultera, ale trzeba było na niego czekać kilka dni, a mi zależało na czasie.
Ps tego ultera na alle.. możesz kupić za 1399zł
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 15 kwie 2018, 00:36
autor: GOLDI
15% i 190hp
ja mam 10,5%-11% procent i dzisiaj hamowałem swojego bez nadmuchu na ic gdzie iat urosło i wygenerowało 201hp
moj znajmomy na 15% po "paru" modach wygenerował 272hp. coś tu nie gra w Twoim wyniku, szukaj nieszczelnosci.
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 15 kwie 2018, 20:58
autor: QATO
@Satyr - Remus, sądząc z Twojego opisu wydaje się być OK, spełnia moje założenia, poczekam może ktoś jeszcze da info o Ulterze i wtedy zdecyduję. Cenę z Alle ogarnąłem ale dzięki
@GOLDI - wiem że szału nie ma, ale stawiam na tym gruncie dopiero pierwsze kroki. Historia naszego MINI jest taka, że niedawno zabrałem go żonie bo chyba się już nim znudziła i zaczęła wspominać o ewentualnej wymianie, więc wymieniliśmy, ona jeździ moim samochodem a ja śmigam radośnie MINI. Jak pisałem miałem pod maską przez 1,5 roku grzechotnika(kompresor), teraz po wymianie kompa parę dodatkowych drobiazgów jest do ogarnięcia, tak że pewnie jakieś dodatkowe konie mogą się jeszcze pojawić. Hamowanie było niejako w komplecie z kółkiem.
Nie potrzebuję na razie więcej mocy, a że znam spory kawałek historii serwisowej malucha to wiem że niedługo będę musiał jakieś elementy wymieniać, dlaczego w takim razie nie zrobić tego lepiej niż w oryginale, ale nadal tak żeby mógł służyć jako cywilne auto, w końcu codziennie robię nim 80-100 km.
O mniej cywilnych modach też chętnie poczytam bo może kiedyś zostanie jako trzeci w rodzinie a wtedy .....
To taki mój pomysł na ten samochód.
No, chyba trochę się rozpisałem ale GOLDI dzięki za uwagi popatrzę też w kierunku szczelności.
Pisałeś o sprężynach i poliuretanach - jakieś konkretne masz u siebie lub testowałeś ?
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 19 kwie 2019, 14:44
autor: yaro29
GOLDI pisze:15% i 190hp
ja mam 10,5%-11% procent i dzisiaj hamowałem swojego bez nadmuchu na ic gdzie iat urosło i wygenerowało 201hp
moj znajmomy na 15% po "paru" modach wygenerował 272hp. coś tu nie gra w Twoim wyniku, szukaj nieszczelnosci.
Odgrzeję trochę kotleta, bo sam mam R53 z kilkoma modami w tym m.in. mniejsze kółko i na hamowni wychodzi mi równie tylko 192hp.
Pytanie gdzie twój znajomy robił mody osiągając taki wynik?
Swego czasu szukałem zakładów tuningujących, sporo obdzwoniłem i niestety nie było jakoś chętnych na mody R53.
Możesz kogoś właśnie specjalizującego się w kompresorach polecić? Najlepiej z centralnej Polski.
Pozdr
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 19 kwie 2019, 15:19
autor: r53dxb002
znajomy musiał mieć bardzo optymistyczną hamownię... 200+ na kółku 10% to jakiś cud musiał być (chyba, że znajomy zapomniał wspomnieć o wałkach, ICku i wtryskach 550ccm i poprawnym programie).
270 koni to tak trochę między bajki można włożyć w tym silniku bez naprawdę grubych modyfikacji... (grubych = big head, kręcenie do 8000RPM, duży kompresor, kucizna).
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 20 kwie 2019, 19:53
autor: Lewy0
r53dxb002 pisze: znajomy musiał mieć bardzo optymistyczną hamownię... 200+ na kółku 10% to jakiś cud musiał być (chyba, że znajomy zapomniał wspomnieć o wałkach, ICku i wtryskach 550ccm i poprawnym programie).
270 koni to tak trochę między bajki można włożyć w tym silniku bez naprawdę grubych modyfikacji... (grubych = big head, kręcenie do 8000RPM, duży kompresor, kucizna).
To mini było chyba na sprzedaż, jak ja szukałem (też miało 272KM więc raczej nie zbieg okoliczności) - opis z olx:
Mini Cooper S
STAGE 2
Modyfikacje:
- mniejsze kółko kompresora
- wtryski wydajniejsze bosch
- pompa paliwa AEROMOTIVE STEALTH 11142 340L/h 630cc
- powiększony intercooler
- obniżone i utwardzone zawieszenie
- regulowany stabilizator tył
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- lekkie felgi ATS DTM 18' + opony semi slick
- dodatkowe zegary(doładowanie i temp. płynu chlodzącego)
- ECU DET III podłączony w trybie FI
- przelotowy układ wydechowy z tłumikami z kwasówki
- instalacja gazowa KME gold + wtryski Hana blue
Także kolega trochę przesadził pisząc, że "lekkie" modyfikacje oprócz kółka :d
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 23 kwie 2019, 10:09
autor: yaro29
NO dobra a powracając do mojego pytania ...
Znamy, znacie kogoś kto może zrobić modyfikacje dla R53 z kompresorem?
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 23 kwie 2019, 17:12
autor: Borówa
Cześć. Świat Mini. Specjalizują się w Mini. Znają je od podszewki, przerobili wiele. Robią program i hamują auta. Ja robiłem u nich zepsutą przepustnicę i generalny przegląd. Jestem mega zadowolony.
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 29 kwie 2019, 23:37
autor: Rafik_pl
Tyle, że oni mi przepuścili przy zakupie kilka rzeczy, które potem wyszły drogo a za te pierdoły, które znaleźli skasowali naprawdę dużo.
Jak pytałem o wymianę kółka to krzyknęli na odczep 2k zł i zrezygnowałem z nich.
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 30 kwie 2019, 06:48
autor: r53dxb002
nie będę nikogo bronił, bo nie znam fabryki, ale 2k z częściami czy bez?
Może się nie zgadaliście co do detali...
"wymianę kółka" można zrobić za 2x tyle jeśli to ma być zgłową zrobione (kółko, pasek, napinacz, świece, cewka, przydałoby się przehamować i sprawdzić AFR, a na koniec może i program) - w końcu auto nie jest nowe i ma już kilkanaście wiosen - samo kółko narobi Ci tylko dodatkowych wydatków...
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 30 kwie 2019, 10:54
autor: Borówa
Może masz rację. Jak napisałem, byłem bardzo zadowolony z ich usług i ze szczegółowości raportu i sprawdzenia auta. Wiem, że jak przyjdzie czas na kolejne mody to oddam swoje auto w ich ręce bez obaw.
Re: Poprawianie fabryki - tuning mechaniczny
: 30 kwie 2019, 11:08
autor: Mr.Do
Za mojego miniaczka to bym się u nich nie wypłacił
Generalnie czasem warto zapłacić za konkretną usługę i mieć gwarancję. Biorąc pod uwagę slaby dostęp do podzespołów to 1000 zł to sama robocizna. Dobry mechanik musi zarabiać a na częściach też swoją marżę muszą doliczyć bo za darmo nikt nie będzie tracił czasu na zamawianie lub magazynowanie podzespołów.