Strzela w gaźniki

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Remik8801
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2017, 14:15
Posiadane auto: Austin Mini 1989
Lokalizacja: Bydgoszcz

Strzela w gaźniki

Post autor: Remik8801 »

Witam posiadam Mini z 89, z silnikiem 998 problem polega na tym że po dodaniu gazu czasem strzela w gaźniki, chyba zapłon źle ustawiony ale niestety nie wiem jak prawidłowo go ustawić.
Proszę o pomoc z góry dzieki
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: flapjck1 »

Może gaznik, moze zaplon, może paliwa malo?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: flapjck1 »

Moze swiece? Kurde przyczyn moze byc jeszcze wiecej :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Remik8801
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2017, 14:15
Posiadane auto: Austin Mini 1989
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: Remik8801 »

Gaźnik wymieniłem na nowy orginalny . Cudem udało mi się dostać . Świece i cały zapłon nowy przewody też
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: flapjck1 »

A igla w gazniku jaka?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Remik8801
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2017, 14:15
Posiadane auto: Austin Mini 1989
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: Remik8801 »

Kupiłem cały gaźnik kompletny od gościa który kiedyś kupił i nie zdarzył założyć wraz z zapasowym nie wiem czy dobrze się tak mówi ale nazywam to mostkiem.
A wracając do historii to kupiłem mój samochodzik z uszkodzoną skrzynia biegów ( automat) nie naprawiałem go bo znalazłem silnik z nawet małym przebiegiem i przełożyłem cały ze skrzynią ale podzespoły mam stare wymieniłem w aparacie zapłonowym wszystkie elementy i kupiłem ten gaźnik jak rozkręcam dopływ paliwa śruba pod gaźnikiem to jest lepiej ale jeszcze nie chodzi jak powinien.
QATO
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 06 lip 2016, 10:30
Posiadane auto: MCS CM
Lokalizacja: OZ

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: QATO »

Hej

Tomek, gdzie się podziała strona Marka? Tam był opis regulacji gaźnika i aparatu.
Po wymianie gaźnika sam to kiedyś robiłem wg. chyba jego instrukcji i ustawione było bardzo dobrze, potwierdzone zresztą niedługo później sprawdzeniem w warsztacie który tylko tym się zajmował.

Edit - strona jest w razie potrzeby dostępna przez archive.org ale wymaga chwili szukania bo było w międzyczasie parę zmian
https://web.archive.org/web/20180128172 ... r/nap1.htm
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: flapjck1 »

Markfive nie ma, onet przejal serwer republika i wywalil wsjo w kosmos...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
QATO
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 06 lip 2016, 10:30
Posiadane auto: MCS CM
Lokalizacja: OZ

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: QATO »

Może by w takim razie za zgodą Marka ściągnąć do jakiegoś archiwum albo wystawić gdzieś indziej.
Z pięknych czasów klasycznych pamiętam że to dla mnie prawie jak biblia było. Na pewno najwięcej info po polsku.
QATO
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 06 lip 2016, 10:30
Posiadane auto: MCS CM
Lokalizacja: OZ

Re: Strzela w gaźniki

Post autor: QATO »

Remik8801 pisze: chyba zapłon źle ustawiony ale niestety nie wiem jak prawidłowo go ustawić.
Proszę o pomoc z góry dzieki
Bez zgody Marka na razie wyciągnąłem dla Ciebie to co było na stronie + post Marka z odnośnikiem. Post jest co prawda o 1.3 ale i 1.0 powinno się udać.

http://mini.org.pl/viewtopic.php?f=1&t= ... wy#p117227

Pytanie: Jak w prosty sposób sprawdzić / poprawić ustawienie zapłonu w silniku gaźnikowym

Odpowiedź: Najprostszy niezbyt dokładny ale w miarę skuteczny sposób kontroli ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu


1. Zaznacz sobie np. pisakiem do płyt CD kreskę na podstawie aparatu względem bloku silnika po to, że jak Ci się aparat obróci lub sam go obrócisz będziesz mógł wrócić do pozycji jaka była.
2. Na nie pracującym silniku poluzuj śrubkę ( klucz płaski 11) dociskającą łapkę pod aparatem na tyle by można było z lekkim oporem obracać całym aparatem w lewo i w prawo.
3. Uruchom silnik z zapiętą rurką od podciśnienia do aparatu /gaźnika i obracaj powoli (1 - 3 mm po obwodzie podstawy) ostrożnie aparatem, najpierw w prawo (przyspieszasz zapłon). Jeżeli silnik będzie przyspieszał to znaczy, że kręcisz w dobrą stronę jeżeli będzie zwalniał kręć powoli w drugą stronę w lewo (opóźniasz zapłon).
4. Ustaw aparat w takiej pozycji w której silnik pracuje najszybciej i najrówniej.
5. W tej pozycji zmniejsz wolne obroty (kręcąc w lewo śrubkę przepustnicy), jeżeli zwiększyły się w nowej pozycji aparatu, do poziomu ok 1000 - 1100 obr/min
6. Cofnij w lewo aparat 1,5 mm na obwodzie podstawki i dokręć śrubkę łapki.
7. Teraz możesz zmniejszyć wolne obroty do ok 900 obr /min o ile same się nie zmniejszą po ostatnim ruchu.

Dokładne ustawienie zapłonu i sprawdzenie poprawności działania regulatorów odśrodkowego i podciśnieniowego wymaga większej wiedzy fachowej, praktyki i użycia w tym celu lampy stroboskopowej i zewnętrznego dokładnego obrotomierza.
Sposób opisany powyżej jest wystarczający do szybkiego sprawdzenia kąta wyprzedzenia gdy elementy układu zapłonowego pracują prawidłowo.
ODPOWIEDZ