Strona 1 z 1

pomiar sprężania

: 23 lip 2018, 22:11
autor: clubman2007
Chciałem się dowiedzieć jakie sprężanie powinien mieć silnik R55 chodzi o silnik N12B16A ??

Na dniach przy aucie będą wymieniane uszczelniacze zaworów i być może okaże się ze jeszcze trzeba coś zrobić jeśli sprężanie będzie zbyt niskie.mierzyć na zimnym czy na ciepłym silniku?.Czytałem gdzieś na forach że trzeba wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa i mierzyć po kolei niby na zimnym... Ale chcę się upewnić
pozdrawiam

Re: pomiar sprężania

: 24 lip 2018, 08:14
autor: Pireus
Co takiego się dzieje w Twoim mini że będziesz wymieniać uszczelniacze?

Re: pomiar sprężania

: 24 lip 2018, 19:36
autor: se7ven
Mierzysz na zimnym silniku akumulator sprawny w 100%, wszystkie świece wykręcone, pomiar przy max. otwartej przepustnicy.

Re: pomiar sprężania

: 24 lip 2018, 22:37
autor: clubman2007
a więc moje mini lubi sobie puścić czasem niebieskiego dymka,przeważnie przy ruszaniu ze świateł,czasem z rana ale nie występuje to zawsze.po dłuższej przejażdżce puszcza częściej,wychodzi na to że jak olej się rozgrzeje to uszczelniacze puszczają.wymieniłem już membranę pokrywy zaworów bo tak mi doradzili ale nie pomogło.więc wolę najpierw sprawdzić sprężanie żeby później się nie okazało że pierścienie padły.oczywiście cała głowica przy okazji do regeneracji.Poza tym auto chodzi zupełnie normalnie tylko wkurza mnie te poddymianie jak z passata:XD
olej na jakim jeżdżę to Motul 8100 X-clean+ 5W30 C3

Re: pomiar sprężania

: 25 lip 2018, 09:54
autor: Pireus
Pierścienie w tym motorze to jakaś porażka. Poczytaj moje spostrzeżenia na temat tego silnika i problemów jakie w nim się pojawiają. Gniazda zaworowe i pierścienie to temat rzeka dla tej jednostki napędowej.

Re: pomiar sprężania

: 25 lip 2018, 16:30
autor: clubman2007
Pireus pisze:Pierścienie w tym motorze to jakaś porażka. Poczytaj moje spostrzeżenia na temat tego silnika i problemów jakie w nim się pojawiają. Gniazda zaworowe i pierścienie to temat rzeka dla tej jednostki napędowej.
słyszałem o tych pierścieniach,ale mam nadzieję że to tylko uszczelniacze.ogólnie przy zużytych pierścieniach kopcił by cały czas i pewnie były by inne objawy,np brak mocy lub nadmierne zużycie oleju,jak to niektórzy piszą że ten silnik im litr oleju na 1000km pali,u mnie od wymiany co prawda nie dawno jakieś 600km przejechałem i trzyma stan.a jak jest w twoim mini? jeśli można spytać dużo dolewasz np od wymiany do wymiany?

Re: pomiar sprężania

: 26 lip 2018, 13:17
autor: Pireus
Mini mojej żony bierze olej . Na 5w30 brał około 1 litr na 1500km . Teraz lejemy 5W50 i bierze mniej. O wadliwych pierścieniach w tym motorze słyszałem od mechanika który specjalizuje się w citroenach i peugeotach. Miał do czynienia z tą jednostką wiele razy i nie ma o niej niestety pochlebnej opinii.

Re: pomiar sprężania

: 26 lip 2018, 15:52
autor: clubman2007
Pireus pisze:Mini mojej żony bierze olej . Na 5w30 brał około 1 litr na 1500km . Teraz lejemy 5W50 i bierze mniej. O wadliwych pierścieniach w tym motorze słyszałem od mechanika który specjalizuje się w citroenach i peugeotach. Miał do czynienia z tą jednostką wiele razy i nie ma o niej niestety pochlebnej opinii.
to sporo tego oleju łykał jak tak.jaki ma przebieg miniacz?.mój ma 167tyś przebieg autentyczny auto ze Szwajcarii,fajne wozidło dla żony ale ten silnik to wiem że porażka.zastanawiałem się nawet nad jego kompletnym remontem w ,,świat mini" ciekawe ile by posłużył bezawaryjnie po takim zabiegu.Zmierzę to sprężanie i napiszę co i jak na razie czekam na przyrząd do pomiaru

Re: pomiar sprężania

: 26 lip 2018, 21:31
autor: Pireus
Żony jest krajowe i od pierwszej właścicielki. Przebieg to 115 tyś.