R55 - silnik N12B16 - nie pali na drugim cylindrze
: 26 wrz 2018, 03:04
Witam Wszystkich
Proszę Was o podpowiedzi i sugestie gdzie szukać problemu co może nim być?
Otóż tak jak w tytule silnik nie pracuje na drugim cylindrze.
Diagnostyka przez DELPHI wskazuje błędy:
2F25 - nieznany kod usterki
277D - spalanie w cylindrze No 2
- stały
Do tej pory sprawdzone cewki sa OK, wtryski równiez OK
Czy rozciąnieety łańcuch rozrządu może powodować prak pracy na 2 cylindrze? Faktem jest że slychć łańcuch - tak i sie wydaje, dzwięk "stukanie " dochodzi z góry spod pokrywy
Przeglądająć forum natknąłem się na takie stwierdzenie:
"Zacząłem dumać o tym dlaczego właśnie 1 cylinder. Sądzę, że to sprawa jednak luźnego łańcucha rozrządu, który powoduje znaczne drgania. Potem przenoszą się na wałek rozrządu i krzywki. Krzywki otwierają i zamykają zawory ssący i wydechowy. Jak zawory nie są właściwie domykane, to podczas pracy silnika brakuje kompresji. Brak kompresji powoduje złą pracę cylindra, który jest odłączany przez sterownik silnika aby go nie uszkodzić. Sterownik zapewne zlicza błędy i automatycznie odłącza 1 cylinder."
Proszę Was o podpowiedzi i sugestie gdzie szukać problemu co może nim być?
Otóż tak jak w tytule silnik nie pracuje na drugim cylindrze.
Diagnostyka przez DELPHI wskazuje błędy:
2F25 - nieznany kod usterki
277D - spalanie w cylindrze No 2
- stały
Do tej pory sprawdzone cewki sa OK, wtryski równiez OK
Czy rozciąnieety łańcuch rozrządu może powodować prak pracy na 2 cylindrze? Faktem jest że slychć łańcuch - tak i sie wydaje, dzwięk "stukanie " dochodzi z góry spod pokrywy
Przeglądająć forum natknąłem się na takie stwierdzenie:
"Zacząłem dumać o tym dlaczego właśnie 1 cylinder. Sądzę, że to sprawa jednak luźnego łańcucha rozrządu, który powoduje znaczne drgania. Potem przenoszą się na wałek rozrządu i krzywki. Krzywki otwierają i zamykają zawory ssący i wydechowy. Jak zawory nie są właściwie domykane, to podczas pracy silnika brakuje kompresji. Brak kompresji powoduje złą pracę cylindra, który jest odłączany przez sterownik silnika aby go nie uszkodzić. Sterownik zapewne zlicza błędy i automatycznie odłącza 1 cylinder."