Strona 1 z 1
Informacje i opinie o silniku 2,0 diesel 143 km
: 04 sie 2019, 23:17
autor: artures
Witam! Przymierzam się do zakupu countrymana SD 2,0 diesel 143 km, mam kilka pytań odnoście tego silnika, szukam jakichś informacji w Googlach ale bardzo mało informacji i rozbieżne.
1. Jakie opinie zbiera ten silnik?
2. Czy jest drogi w eksploatacji?
3. Posiada łańcuch rozrządu czy pasek??
4. Czy jest to silnik od grupy PSA czy produkcja BMW / Mini??? Pozdrawiam
Re: Informacje i opinie o silniku 2,0 diesel 143 km
: 06 sie 2019, 22:07
autor: bejcman
Jakie oznaczenie silnika? N47D20AC?
Mam taki w BMW, generalnie spoko, da się tym jeździc w miarę żwawo, ale sportowych osiągów nie oczekuj.
Kupiłem BMW e91 z tym silnikiem 5 lat temu, z przebiegiem 90kkm, przy 70kkm, wymieniony rozrząd na gwarancji, od tamtej pory zrobił prawie 100kkm i nic się nie dzieje.
Słabym punktem jest rozrząd i jego umiejscowienie (z tyłu) co generuje koszta, w dodatku pompa CP4 z wadą konstrukcyjną. Sprawdź w jakimś serwisie Boscha czy w próbkach paliwa nie będzie opiłków, bo jak będą to i pompa i wtryski do wymiany.
Konstrukcja sama w sobie dość wdzięczna w eskploatacji, niskie spalanie i dość dobre osiągi, rozrząd na łańcuchu.
O ile mówimy o tej samej jednostce.
Pozdro
Re: Informacje i opinie o silniku 2,0 diesel 143 km
: 21 sie 2019, 15:12
autor: blink
Moje doświadczenie z silnikami diesla produkcji BMW w Mini jest specyficzne. Uważam że są do nich źle wpasowane. Mam BMW F20 (oprócz Mini oczywiście
) Mój przyjaciel ma Countrymana z takim samym silnikiem N47D16A. Przebieg taki sam. U mnie jest absolutna cisza, jakby silnika nie było, tam silnik ułożony poprzecznie powoduje nieprzyjemne wibracje na nadwoziu (zaznaczam, auto sprawne nawet po wymianie rozrządu łańcuchowego).
Moim skromnym zdaniem, najlepszym silnikiem w generacji Rxx jest diesel ale produkcji PSA (1.6 na pasku rozrządu). Silniki benzynowe to wszyscy sami wiecie ... kiła i mogiła