Kilka pytań dot. R53
: 30 sie 2019, 12:41
Witajcie, jestem posiadaczem Cooper'a S z 2003 już od ponad roku. Mam kilka pytań:
1. Słyszy się wiele i czytałem na zagranicznych forach że W11 wytrzymuje ~300HP i jest mu z tym dobrze, jaka jest wasza opinia na ten temat? Czy ten silnik jest naprawdę tak wytrzymały?
2. Zastanawiam się nad montażem rolki 15%, słyszałem/czytałem o tym już trochę, ale nikt nigdzie nie pisze o wadach tylko zaletach, logiczne są wady takie jak większe zużycie silnika/kompresora ale czy coś jeszcze?
3.W ostatnim czasie bawiłem się trochę wpinając się w OBD, sprawdzając po jeździe temperaturę powietrza w dolocie, oscyluje w granicach ~70* (34* na "zewnątrz"). Jak to jest z mapami przy jakiej temp. włączają się zabezpieczenia silnika przed spalaniem stukowym itp?
4. Przeglądając TurboWorks znalazłem Intercooler https://turboworks.pl/product-pol-4783- ... 01-06.html Wiem że jest trochę opinii o tej firmie, pytanie jest proste jest sens zakupy tego IC w momencie instalacji rolki 15'stki, czy po prostu jest to podobny intercooler do oryginalnego i nie będzie sensu zmiany
5. Twarde sprzęgło i "łapie zaraz przy podłodze", wymieniłem: sprzęgło, dwumase zastanawiam się czy może to być pompka sprzęgła lub po prostu tak ma być?
6. Słyszałem dużo o tym że w przedliwfotwych R53 silniki wypluwają na hamowni ponad serię i tak się stało w moim przypadku, z rzeczy zrobionych jest tylko AirBox a dokładniej włożony do środka stożek K&N RU-3190. Czy taka moc jest normalna czy po prostu trafił się dość zdrowy silnik?
Dzięki za odpowiedzi, jeżeli jakiś temat już był poruszany to bardzo przepraszam
1. Słyszy się wiele i czytałem na zagranicznych forach że W11 wytrzymuje ~300HP i jest mu z tym dobrze, jaka jest wasza opinia na ten temat? Czy ten silnik jest naprawdę tak wytrzymały?
2. Zastanawiam się nad montażem rolki 15%, słyszałem/czytałem o tym już trochę, ale nikt nigdzie nie pisze o wadach tylko zaletach, logiczne są wady takie jak większe zużycie silnika/kompresora ale czy coś jeszcze?
3.W ostatnim czasie bawiłem się trochę wpinając się w OBD, sprawdzając po jeździe temperaturę powietrza w dolocie, oscyluje w granicach ~70* (34* na "zewnątrz"). Jak to jest z mapami przy jakiej temp. włączają się zabezpieczenia silnika przed spalaniem stukowym itp?
4. Przeglądając TurboWorks znalazłem Intercooler https://turboworks.pl/product-pol-4783- ... 01-06.html Wiem że jest trochę opinii o tej firmie, pytanie jest proste jest sens zakupy tego IC w momencie instalacji rolki 15'stki, czy po prostu jest to podobny intercooler do oryginalnego i nie będzie sensu zmiany
5. Twarde sprzęgło i "łapie zaraz przy podłodze", wymieniłem: sprzęgło, dwumase zastanawiam się czy może to być pompka sprzęgła lub po prostu tak ma być?
6. Słyszałem dużo o tym że w przedliwfotwych R53 silniki wypluwają na hamowni ponad serię i tak się stało w moim przypadku, z rzeczy zrobionych jest tylko AirBox a dokładniej włożony do środka stożek K&N RU-3190. Czy taka moc jest normalna czy po prostu trafił się dość zdrowy silnik?
Dzięki za odpowiedzi, jeżeli jakiś temat już był poruszany to bardzo przepraszam