Mini z 2008 - kilka pytań przed ewentualnym zakupem

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

RederOr
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2019, 13:50
Posiadane auto:
Lokalizacja: Glasgow

Mini z 2008 - kilka pytań przed ewentualnym zakupem

Post autor: RederOr »

Cześć,
Zainteresowałem się zakupem Mini (kuszą mnie względy estetyczne). Niestety nie za bardzo znam ten samochód i stąd mam kilka pytań:
1) Jak jest z rozrządem w 1.6 benzyna z 2008 roku ? Na jakimś forum z UK znalazłem info, że jest tam łańcuch - jaka jest żywotność tego układu. Z tego co znalazłem na forum to cześć użytkowników wymienia rozrząd.
2) Co to jest ten wykrzynik na liczniku ? Czy wiąże się z tylko jednym rodzajem ostrzeżenia/usterki czy może się pod tym kryć całe mnóstwo fatalnych w skutkach usterek ? (zdjęcie licznika załączone).
mini_licznik.jpg
mini_licznik.jpg (99.13 KiB) Przejrzano 697 razy
3) Jak wygląda sprawa zabezpieczenia anytkorozyjnego w Mini z 2008 ? Szkocja to bardzo mokry kraj i ludzie olewają jakieś dodatowe zabezpieczenia więc fabryczne jest decydujące.
Awatar użytkownika
Xeper
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 124
Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :)
Lokalizacja: WGM
Kontakt:

Re: Mini z 2008 - kilka pytań przed ewentualnym zakupem

Post autor: Xeper »

RederOr pisze:Cześć,
Zainteresowałem się zakupem Mini (kuszą mnie względy estetyczne). Niestety nie za bardzo znam ten samochód i stąd mam kilka pytań:
1) Jak jest z rozrządem w 1.6 benzyna z 2008 roku ? Na jakimś forum z UK znalazłem info, że jest tam łańcuch - jaka jest żywotność tego układu. Z tego co znalazłem na forum to cześć użytkowników wymienia rozrząd.
2) Co to jest ten wykrzynik na liczniku ? Czy wiąże się z tylko jednym rodzajem ostrzeżenia/usterki czy może się pod tym kryć całe mnóstwo fatalnych w skutkach usterek ? (zdjęcie licznika załączone).
mini_licznik.jpg
3) Jak wygląda sprawa zabezpieczenia anytkorozyjnego w Mini z 2008 ? Szkocja to bardzo mokry kraj i ludzie olewają jakieś dodatowe zabezpieczenia więc fabryczne jest decydujące.
Cześć RederOr,
Mini to tak naprawdę BMW. Silnik 1.6 to wspólne dzieło BMW i PSA pod nazwą PRINCE. Poszukaj w sieci info na temat tego silnika, bo jego największym problemem jest konstrukcja oraz niedbałość/niewiedza poprzedniego właściciela i serwisu (m.in. serwisy olejowe w trybie LongLife czy zbyt niski stan oleju degradujący rozrząd...)
1. Tak, jest łańcuch. Przy prawidłowej eksploatacji, przy tym przebiegu nie ma potrzeby go wymieniać, chyba że są jakieś objawy jego przedwczesnego zużycia. IMO najlepiej to zweryfikować z mechanikiem, bo wyłącznie wiedza internetowa może Cię wprowadzić w maliny.

2. Ten wykrzyknik może pojawiać się przy niegrożnych ostrzeżeniach typu: niezapięte pasy czy niski poziom paliwa. Przed fatalnymi usterkami najlepiej bronić się przez zeskanowanie auta przez OBD2 i soft czytający błędy BMW

3. Dobre pytanie... Jak auto nie miało napraw blacharsko-lakierniczych, to raczej nie powinno mieć dużych problemów z korozją. Fakt, że w Twojej okolicy raczej mokro/wilgotno, ale dużo zależy też czy auto garażowane, etc. Najlepiej auto na podnośnik, dokładnie obejrzeć z dołu i z góry i porównać z innymi. Bo zakładam, że masz jakiś wybór... :)
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
FilipZet
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2020, 19:50
Posiadane auto: Mini Cooper R55 S
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini z 2008 - kilka pytań przed ewentualnym zakupem

Post autor: FilipZet »

U mnie rozrząd słychać zacząłem przy 85.000 km
ODPOWIEDZ