DIY - wymiana uszczelki pokrywy zaworów N16 (1.6 VTI 122KM)
: 25 lis 2019, 18:58
Może komuś się przyda, także wrzucam parę fotek i informacji po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów:
- przed rozpoczęciem prac polecam poczytać manuale w internecie i pooglądać filmiki na YT. Jest sporo, także bez problemu można znaleźć. Przed rozpoczęciem pracy przygotować sobie wszystkie graty, klucze, nasadki, silikon, zmywacz, ścierki, etc.
- lepiej poczekać aż silnik wystygnie. Ciepły olej mocniej paruje także nie ma sensu na własne życzenie wąchać oparów.
- nie trzeba demontować całej obudowy filtra powietrza
- przy zdejmowaniu pokrywy trochę oleju może się rozlać. Dobrze mieć przygotowane czyste miejsce na odłożenie pokrywy i dalsze prace. Generalnie trzeba bardzo uważać na czystość żeby nie wprowadzić zanieczyszczeń do oleju
- uszczelka do mojego silnika N16 OEM MINI to 11 12 7 567 877. Ale idealnie pasuje uszczelka OEM PSA 0249F4
- kolejność dokręcania śrub jest istotna – wrzuciłem obrazek poniżej. Taka sama kolejność i moment jest w starszym niedoładowanym silniku N12. Silniki CooperS N14 mają nieco inną pokrywę i inną kolejność dokręcania śrub
- moment dokręcania pokrywy śrub to 10Nm. Klucz dynamometryczny wskazany. Korzystałem z Yato YT-07500
- roboty jest na ok 2 godziny. Najwięcej czasu zabrało mi czyszczenie miejsca styku uszczelki z głowicą i we wrąbku pokrywy
- przy okazji można sprawdzić stan oleju i wymienić filtr powietrza np. FILTRON AP 058/8
- przed rozpoczęciem prac polecam poczytać manuale w internecie i pooglądać filmiki na YT. Jest sporo, także bez problemu można znaleźć. Przed rozpoczęciem pracy przygotować sobie wszystkie graty, klucze, nasadki, silikon, zmywacz, ścierki, etc.
- lepiej poczekać aż silnik wystygnie. Ciepły olej mocniej paruje także nie ma sensu na własne życzenie wąchać oparów.
- nie trzeba demontować całej obudowy filtra powietrza
- przy zdejmowaniu pokrywy trochę oleju może się rozlać. Dobrze mieć przygotowane czyste miejsce na odłożenie pokrywy i dalsze prace. Generalnie trzeba bardzo uważać na czystość żeby nie wprowadzić zanieczyszczeń do oleju
- uszczelka do mojego silnika N16 OEM MINI to 11 12 7 567 877. Ale idealnie pasuje uszczelka OEM PSA 0249F4
- kolejność dokręcania śrub jest istotna – wrzuciłem obrazek poniżej. Taka sama kolejność i moment jest w starszym niedoładowanym silniku N12. Silniki CooperS N14 mają nieco inną pokrywę i inną kolejność dokręcania śrub
- moment dokręcania pokrywy śrub to 10Nm. Klucz dynamometryczny wskazany. Korzystałem z Yato YT-07500
- roboty jest na ok 2 godziny. Najwięcej czasu zabrało mi czyszczenie miejsca styku uszczelki z głowicą i we wrąbku pokrywy
- przy okazji można sprawdzić stan oleju i wymienić filtr powietrza np. FILTRON AP 058/8