Witam wszystkich mam taki problem Mini po odpaleniu lanie chodzi gdy się rozgrzaniu próba kolejnego odpalenia jest już ciężka albo w ogóle nie można odpalić świece robią się czarne.
Zakupiłem nowa cewkę i zapłon 59d i mam kolejny problem bo nie pamiętam podłączenia kabli . Czy ktoś prześlę może zdjęcie ablo schemat jak to prawidłowo podłączyć.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Schemat elektryczny
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Schemat elektryczny
W tym temacie opisałem połączenie kabli wysokiego napięcia
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?t ... 22#p123622, jest tam też ilustracja.
Jeżeli chodzi o stronę niskiego napięcia to cewka : plus przewód biały z różowym paskiem, minus biały z czarnym
aparat: biały z czarnym połączony z wychodzącym z wiązki o takim samym kolorze.
Przewód sygnałowy obrotomierza ( o ile jest zamontowany) połączony z zaciskiem minus cewki.
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?t ... 22#p123622, jest tam też ilustracja.
Jeżeli chodzi o stronę niskiego napięcia to cewka : plus przewód biały z różowym paskiem, minus biały z czarnym
aparat: biały z czarnym połączony z wychodzącym z wiązki o takim samym kolorze.
Przewód sygnałowy obrotomierza ( o ile jest zamontowany) połączony z zaciskiem minus cewki.
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 lut 2017, 14:15
- Posiadane auto: Austin Mini 1989
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Schemat elektryczny
Z aparatu zapłonowego d59 wychodzą 2 kable czerwony i czarny. A i mam pytanie jeszcze co do startera bo nie wiem jaki kabel przychodzi na tą małą wsówke ?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Schemat elektryczny
bo masz aparat z wkładką elektronik, jak kupiłeś nowy to powinieneś dostać schemat podłączenia w paczce
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Schemat elektryczny
Aparat 59D4 z modułem bezstykowym. Dwa przewody - czarny do cewki na minus (czyli łączysz go z wychodzącym z wiązki biało czarnym, tak jak w przypadku klasycznego aparatu stykowego). Czerwony to plus połączony z zaciskiem plus na cewce.Remik8801 pisze:Z aparatu zapłonowego d59 wychodzą 2 kable czerwony i czarny. A i mam pytanie jeszcze co do startera bo nie wiem jaki kabel przychodzi na tą małą wsówke ?
Ale, BARDZO WAŻNA UWAGA. Zmierz oporność uzwojenia pierwotnego cewki z jaką ma współpracować ten aparat. Cewka powinna mieć oporność powyżej 3,5 ohm. Podłączając cewkę o niższej oporności uszkodzisz bezpowrotnie moduł aparatu.
TO NIE WSZYSTKO, moduł w aparacie i cewka o oporności powyżej 3,5 ohm musi być zasilana pełnym napięciem 12 V. W związku z tym należy odłączyć zasilający dotychczas cewkę przewód oporowy ( biały z różowym paskiem) i zastąpić go nowym zwykłym przewodem instalacyjnym ( powinien być koloru białego w zgodzie z fabrycznym oznaczeniem przewodów), na odcinku od skrzynki bezpieczników do cewki.
Jeżeli chodzi o rozrusznik to przewód z szeroką wsuwką ma kolor czerwony a dodatkowy na małą wsuwkę jest w tym przypadku zbędny. W oryginale ma on za zadanie doprowadzić do cewki prąd z pominięciem przewodu oporowego tylko w chwili rozruchu. W układzie z modułem ten obwód jest zbędny.
Poniżej ilustracja- aparat 59D4 z modułem bezstykowym
- Załączniki
-
- 59d4 E.jpg (86.69 KiB) Przejrzano 288 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Schemat elektryczny
Tu masz ilustrację w jaki sposób zmierzyć oporność uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej.
- Załączniki
-
- 7682.jpg (103.56 KiB) Przejrzano 243 razy