Ubytek płynu chłodzenia, problem z ogrzewaniem
: 06 sty 2020, 20:03
Witam
Pacjent Mini 1.6 11.2006 (R56)
Wymieniona pompa wody, termostat, napinacz rozrządu.
Problem:
Wyrazny ubytek płynu chłodniczego.
W pierwszej chwili okazało się ze wadliwy jest odpowietrznik na termostacie i to z niego ciekł płyn - widoczyny wyciek pod autem oraz pozostałości na skrzyni.
Odpowietrznik zalozylem ze starego termostatu - slady wycieku zniknely.
Problem jednak wystepuje nadal ale w innej skali.
Do dolania ok 100ml na 100km, jednak nie tylko to jest obecnym problemem:
Zdarza się - brak regoly, lub nie wychwycona przeze mnie - ze auto slabo grzeje w kabinie.
(Opis sytuacji przy regulatorze temperatury nawiewu rozkręconym na max.)
1. W większości przypadków auto odpalone rano nawet po 10-15 minutach postoju nie nawiewa ciepłym powietrzem do kabiny.
2. Często przy spokojnej jeździe tj w zakresie jazdy do 60-70km/h lub powolnej jazdy w miescie auto nawiewa średnio cieplym powietrzem
Przy dynamicznej jeździe pow 90km/h w kabinie gorąco nie do wytrzymania - czyli poprawnie.
3. Zregóły po jednej jeździe jak w pk 2 i po dolaniu plynu spowrotem do poziomu max. nawiewa prawidłowym powietrzem niezależnie od dynamiki jazdy. Ubytek płynu na takim samym poziomie tj. ok 100ml / 100km.
Spostrzezenia:
1. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego mocne syczenie i powrot płynu do zbiorniczka az do "pełna".
Akcja wykonywana po postoju auta ok 15minut po jeździe.
2. Obecnie brak widocznego wycieku na zewnątrz zarówno w trakcje postoju auta do rana, jak i przy postoju z włączonym silnikiem.
3. Podczas jazdy zwłaszcza w sytuacji pk 3 przy chwilowym postoju (np. na światłach) delikatny zapach płynu chłodniczego w kabinie.
4. Mam wrazenie jakby zbiorniczek wyrównawczy "pocił się" na sklejeniu / złobieniu które znajduje się w połowie zbiorniczka.
Zamówiłem nowy zbiorniczek - będę szedł tym tropem w pierwszej kolejności.
5. Płyn w zbiorniczku oraz korek zbiorniczka bez zanieczyszczeń.
Może ktoś podpowie gdzie szukać problemu?
Pacjent Mini 1.6 11.2006 (R56)
Wymieniona pompa wody, termostat, napinacz rozrządu.
Problem:
Wyrazny ubytek płynu chłodniczego.
W pierwszej chwili okazało się ze wadliwy jest odpowietrznik na termostacie i to z niego ciekł płyn - widoczyny wyciek pod autem oraz pozostałości na skrzyni.
Odpowietrznik zalozylem ze starego termostatu - slady wycieku zniknely.
Problem jednak wystepuje nadal ale w innej skali.
Do dolania ok 100ml na 100km, jednak nie tylko to jest obecnym problemem:
Zdarza się - brak regoly, lub nie wychwycona przeze mnie - ze auto slabo grzeje w kabinie.
(Opis sytuacji przy regulatorze temperatury nawiewu rozkręconym na max.)
1. W większości przypadków auto odpalone rano nawet po 10-15 minutach postoju nie nawiewa ciepłym powietrzem do kabiny.
2. Często przy spokojnej jeździe tj w zakresie jazdy do 60-70km/h lub powolnej jazdy w miescie auto nawiewa średnio cieplym powietrzem
Przy dynamicznej jeździe pow 90km/h w kabinie gorąco nie do wytrzymania - czyli poprawnie.
3. Zregóły po jednej jeździe jak w pk 2 i po dolaniu plynu spowrotem do poziomu max. nawiewa prawidłowym powietrzem niezależnie od dynamiki jazdy. Ubytek płynu na takim samym poziomie tj. ok 100ml / 100km.
Spostrzezenia:
1. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego mocne syczenie i powrot płynu do zbiorniczka az do "pełna".
Akcja wykonywana po postoju auta ok 15minut po jeździe.
2. Obecnie brak widocznego wycieku na zewnątrz zarówno w trakcje postoju auta do rana, jak i przy postoju z włączonym silnikiem.
3. Podczas jazdy zwłaszcza w sytuacji pk 3 przy chwilowym postoju (np. na światłach) delikatny zapach płynu chłodniczego w kabinie.
4. Mam wrazenie jakby zbiorniczek wyrównawczy "pocił się" na sklejeniu / złobieniu które znajduje się w połowie zbiorniczka.
Zamówiłem nowy zbiorniczek - będę szedł tym tropem w pierwszej kolejności.
5. Płyn w zbiorniczku oraz korek zbiorniczka bez zanieczyszczeń.
Może ktoś podpowie gdzie szukać problemu?