Strona 1 z 2

Tuleje tloka

: 29 kwie 2020, 01:13
autor: Miki
Witam, silnik 1.3 spi czuc nierownosc tam gdzie pracowal tlok w tuleji jest szerzej ktos wie jaka srednica jest dopuszczalna ?

Re: Tuleje tloka

: 29 kwie 2020, 07:46
autor: hillman
Cylinder block
Bore diameter:
85H . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62.94 mm
99H . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64.59 mm
10H . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64.59 mm
12H and 12A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70.61 mm
Maximum cylinder bore oversize (after reboring):
85H and 99H . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . +1.02 mm
All other engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0.51 mm
Maximum cylinder bore/liner taper* . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.10 mm
Maximum cylinder bore/liner ovality* . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.10 mm
*These are suggested figures, typical for this type of engine - no exact values are stated by Rover.
Pistons
Piston-to-bore clearance:
85H:
Top of skirt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.066 to 0.81 mm
Bottom of skirt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.015 to 0.030 mm
99H and 10H:
Top of skirt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.060 to 0.085 mm
Bottom of skirt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.010 to 0.026 mm
12H:
Top of skirt:
1275 GT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.070 to 0.114 mm
Cooper S Mk III . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.063 to 0.072 mm
Bottom of skirt:
1275 GT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.031 to 0.056 mm
Cooper S Mk III . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.048 to 0.063 mm
12A:
Top of skirt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.074 to 0.114 mm
Bottom of skirt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.023 to 0.064 mm
Piston oversizes available:
85H and 99H . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0.254 mm, +0.508 mm, +0.762 mm, +1.02 mm
All other engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0.254 mm, +0.508 mm,

Re: Tuleje tloka

: 29 kwie 2020, 08:28
autor: Miki
Dziekuje, przekaze mechanikowi
Silnik ma 43000 km i czuc pod palcem lekki rant :( ktos rozwiercal na wiekszy? (wiem ze jest mala scianka ale kazde 0,1mm sa wazne zeby bylo idealnie) wiekszy tlok czy pierscienie?

Re: Tuleje tloka

: 29 kwie 2020, 17:46
autor: darekforest
Miki pisze:Dziekuje, przekaze mechanikowi
Silnik ma 43000 km i czuc pod palcem lekki rant :( ktos rozwiercal na wiekszy? (wiem ze jest mala scianka ale kazde 0,1mm sa wazne zeby bylo idealnie) wiekszy tlok czy pierscienie?
Moj Cooper SPi z 1275cc na 1312cc.

Re: Tuleje tloka

: 29 kwie 2020, 23:20
autor: Miki
Rozumiem ze rozwiercales zakladales pierscienie na ktorys szlif czy inne tloki?

Re: Tuleje tloka

: 01 maja 2020, 11:26
autor: flapjck1
wklada sie nadwymiarowe tloki a nie tylko pierscienie

jezeli masz wyczuwalny prog to jedyna SKUTECZNA naprawa to szlif na nadwymiar i wieksze tloki, kazda inna metoda to polsrodek o ograniczonej skutecznosci

jak masz 43 tys i prog to mozliwosci sa dwie - krzywe korby, ew przebieg to 143 tys lub nawet 243 tys :)

Re: Tuleje tloka

: 01 maja 2020, 19:08
autor: Miki
Witam znalazlem tez tuleje do wprasowania albo tloki wieksze na pojemnosc 1380cm3?
Jest cos pomiedzy 1275 a 1380?

https://www.minisport.com/87-526600-00- ... -dish.html

https://www.minisport.com/aeg428set-cyl ... 275cc.html

Re: Tuleje tloka

: 01 maja 2020, 19:39
autor: se7ven
Najpierw pomierz luzy. Nad wymiary są 3 nie licząc tych na 1380ccm (nie każdy szlifierz z tym sobie poradzi bo trzeba robić tzw. offset). Jakie masz Spi? - tłoki były różne, przy remoncie to akurat nie ma znaczenia.

Re: Tuleje tloka

: 02 maja 2020, 00:25
autor: Miki
żebym ja wiedział jakie spi z mini cooper British open 1995r. gdzie na bloku są numery ?

Re: Tuleje tloka

: 02 maja 2020, 08:44
autor: flapjck1
numery na tlokach a nie silnika

Re: Tuleje tloka

: 03 maja 2020, 13:31
autor: lilek
Miki pisze:żebym ja wiedział jakie spi z mini cooper British open 1995r. gdzie na bloku są numery ?
Jak Oryginalny British Open SPI to raczej nie Cooper, ale to sprawdzisz po nr silnika. Jak nie cooper to niedoprężony 1275. Tak czy inaczej oznaczenia masz na tłokach.
Numery silnika masz na płaskim poziomym polu bloku silnika po prawej stronie za alternatorem.

Re: Tuleje tloka

: 06 maja 2020, 22:02
autor: Miki
Witam, dziekuje za pomoc
A wiec tak numery:
Tlok 21963 P4 Z15
Nr z bloku 12A2EJ02 318179
Wiec co to jest? Na jaki wymiar mozna zrobic maxymalnie honowanie by nie przepalalo uszczelki, jaki wsadzic tlok. Prosze o pomoc :)

Re: Tuleje tloka

: 06 maja 2020, 22:29
autor: flapjck1
21963 to tłoki na wysoka kompresje
Nadwymiarow tego typu tłoka aktualnie chyba nie ma, jeśli są to są +0,20" +0,40" +0,60"

Musisz zrobić pomiary tulej i dopiero na tej podstawie podjąć decyzje co dalej

Re: Tuleje tloka

: 07 maja 2020, 01:14
autor: Miki
A jaki to silnik ile km? Bo to mini british open ale ma znaczki cooper na masce i pokrywie silnika, jest w skorach i drewnie...

To nie ma mozliwosci honowania i zamontowania tlokow wiekszych tlokow np 73, 5?

Re: Tuleje tloka

: 07 maja 2020, 14:29
autor: flapjck1
Teoretycznie 60 KM, ale to nieistotne