MINI R53 - przygotowanie auta do amatorskiego sportu
: 14 cze 2020, 10:48
Szanowni,
Mam Coopera S R53 z 2003 którego chciałbym przygotować aby pobawić się w amatorskie ściganie typu Drive Cup, Classic Auto Cup, Youngtimer party itp.
Ma ktoś z forumowiczów takie doświadczenia? Byłbym wdzięczny za pomoc, gdzie szukać części, koto zapytać o porady, gdzie ewentualnie zlecać modyfikacje. Jestem z Poznania.
Auto:
- nalot ok. 205k
- góra silnika 15k temu po remoncie, głowica, nowe panewki, pierścienie, uszczelnienie itp.
- śmiga dobrze, do sprawdzenia przekładnia kierownicza, przy skręcaniu lekko skrzypi
Budżet - na początek ok. 10k PLN + robota
Myślałem na początek o:
- zawieszeniu - sprężyny, amorki (mam do niego sportowe sprężyny obniżające o 3cm), może ktoś by polecił jakieś amortyzatory sprawdzone?
- hamulce - myślałem o jakimś porządnym zestawie na przód np. ten: https://tomson.com.pl/product-pol-4632- ... przod.html
zainspirował mnie ten gość: https://www.youtube.com/watch?v=kdzaaG_KkKg
problem w tym że w/w zestaw w PL niedostępny, może ktoś miałby inne sugestie żeby zakup ogarnąć w PL? sprawdzałem brembo w intercars ale nie a zestawów tylko trzeba sztukować
- opony - przymiarka do Toyo r888r (polecane przez znajomego)
- fotele kubełkowe + pasy --> sugestie mile widziane
- kierownica --> sugestie mile widziane
- na koniec wywalenie z auta niepotrzebnych gratów jak tylna kanapa, boczki drzwi i inne pierdoły z wnętrza
z silnikiem chciałem poczekać na rozwój wydarzeń. Ale może to zły kierunek ? wychodzę z założenia że lepiej dobrze hamować i jechać w zakrętach niż lepiej przyspieszać i potem wylądować w rowie..
z góry dzięki jeśli ktoś będzie chciał się podzielić radą
pozdrawiam
Mam Coopera S R53 z 2003 którego chciałbym przygotować aby pobawić się w amatorskie ściganie typu Drive Cup, Classic Auto Cup, Youngtimer party itp.
Ma ktoś z forumowiczów takie doświadczenia? Byłbym wdzięczny za pomoc, gdzie szukać części, koto zapytać o porady, gdzie ewentualnie zlecać modyfikacje. Jestem z Poznania.
Auto:
- nalot ok. 205k
- góra silnika 15k temu po remoncie, głowica, nowe panewki, pierścienie, uszczelnienie itp.
- śmiga dobrze, do sprawdzenia przekładnia kierownicza, przy skręcaniu lekko skrzypi
Budżet - na początek ok. 10k PLN + robota
Myślałem na początek o:
- zawieszeniu - sprężyny, amorki (mam do niego sportowe sprężyny obniżające o 3cm), może ktoś by polecił jakieś amortyzatory sprawdzone?
- hamulce - myślałem o jakimś porządnym zestawie na przód np. ten: https://tomson.com.pl/product-pol-4632- ... przod.html
zainspirował mnie ten gość: https://www.youtube.com/watch?v=kdzaaG_KkKg
problem w tym że w/w zestaw w PL niedostępny, może ktoś miałby inne sugestie żeby zakup ogarnąć w PL? sprawdzałem brembo w intercars ale nie a zestawów tylko trzeba sztukować
- opony - przymiarka do Toyo r888r (polecane przez znajomego)
- fotele kubełkowe + pasy --> sugestie mile widziane
- kierownica --> sugestie mile widziane
- na koniec wywalenie z auta niepotrzebnych gratów jak tylna kanapa, boczki drzwi i inne pierdoły z wnętrza
z silnikiem chciałem poczekać na rozwój wydarzeń. Ale może to zły kierunek ? wychodzę z założenia że lepiej dobrze hamować i jechać w zakrętach niż lepiej przyspieszać i potem wylądować w rowie..
z góry dzięki jeśli ktoś będzie chciał się podzielić radą
pozdrawiam