Strona 1 z 1
R56 S - Nowe auto i nowe problemy
: 05 paź 2020, 08:18
autor: thcleniu
Witam,
Stałem się posiadaczem R56 z 2007r z silnikiem N14 i jak to przeważnie bywa chciałbym ogarnąć kilka problemów i datego też zwracam się z prośbą o pomoc.
1. Pradopodobnie na wskutek "delikatnego obtarcia" przestało działać wspomaganie. Komputer pokazuje błąd 610D a na dużej wtyczce od wspomagania jest ciągłe napięcie 12V ...nawet bez włożonego kluczyka. Są tam jeszcze dwie małe wtyczki ale nie wiem jak to powinno działać i co na nich sprawdzić. Generalnie jak nic nie wymyślę to chcę podmienić tylko tą część elektryczną. Jakieś rady co jeszcze mógłbym sprawdzić w tym temacie i jak sie do tego zabrać?
2. Pokrywa zaworów. Chciałem wczoraj wyciągnąć rure dolotową do turbiny bo też jest delikatnie uszkodzona i w tym celu musiałem odkręcić cybant na przewodzie z pokrywy - ten od odmy. Okazało się że pokrywka na tej pokrywie jest taka luźna i moim zdaniem oderwana. Co z tym zrobić? czy czegoś tutaj nie brakuje? mam plan aby to skleić i powinno śmigać
- pokrywa
- 1601877716930_2.jpg (98.26 KiB) Przejrzano 388 razy
3. wtyczka za generatorem dżwięku jest uszkodzona i nie trzyma sie najlepiej...zawracać sobie tym głowe? szczerze powiem...nie wiem do czego to służy i gdzie to "dalej idzie". Czy to powinno być szczelne na tej wtyczce?
- wtyczka
- 1601877716891_2.jpg (73.33 KiB) Przejrzano 388 razy
4. Webasto. mam pilota (ktory nie działą bo czekam na baterie) i naklejke że gdzieś jest webasto ale za cholere nie potrafię go zlokalizować...gdzie tego fizycznie szukać?
- webasto
- 1601877716845_2.jpg (77.61 KiB) Przejrzano 388 razy
5. Rura dolotowa od filtra do turbo. Tak jak wspominałem wcześniej jest delikatnie uszkodzona przy turbo i może zaciągać lewe powietrze. wymienić na taką samą czy może coś z Fmic lub coś podobnego? Chodzi mi tylko o to czy te oryginalne nie mają tego do siebie że często pękają i lepiej kupić coś elastyczniejszego?
Z góry dziękuję za pomoc
Re: R56 S - Nowe auto i nowe problemy
: 05 paź 2020, 19:07
autor: Gontiboy
W temacie 3
Generator dźwięku możesz wywalić od Fmic kup silikonowe rury z obejściem. Właśnie zrobiłem to u siebie i mam spokój.
W temacie 5
Nowa rura dolotu od OEM to koszt prawo 500 zł na Allegro (sick) najlepiej jakbyś zainstalował sobie inny dolot razem ze stożkowym filtrem powietrza. Na niemieckim amazon znajdziesz od AEM albo K&N. Podraza bo Aem kosztuje około 1,2k a K&N 1,6 k ale warto. Auto lepiej brzmi i dodasz trochę koni.
Jeśli nie chces tego robić to kup od Fmic silikony ale musisz pokombinować z docinaniem takiej samej nie dostaniesz miałem ten sam problem.
Zestaw od AEM jest razem z ta rura wiec miał byś wszytko.
Co do pokrywy zaworów... hmmm nie za bardzo rozumiem jak ta cześć może miec luz...
Re: R56 S - Nowe auto i nowe problemy
: 05 paź 2020, 19:11
autor: Gontiboy
Generalnie to jeszcze jedna rzecz. Ja wymieniłem na silikony wszystkie przewody wody i pompę wody na aluminiowa. Seryjna jest plastikowa i nie chcesz żeby się zapsula.
Ile masz najechane w aucie? N14 ma problem z nagarem. Wiec może warto wyczyścić silnik?
Re: R56 S - Nowe auto i nowe problemy
: 05 paź 2020, 20:40
autor: thcleniu
Jakie problemy sprawiał u Ciebie ten generator? Szukałem u fmic ale nie znalazłem..napisze do nich.
Dzięki za info o stożkach. Na razie ogarnę a później zacznę myśleć o czymś lepszym.
Co do pokrywy zaworów...pytałem o to bo nigdy nie widziałem innej...ona po prostu jest oderwana a rura od odmy była przykręcona cybantem pod tą pokrywa...ktoś nie wiedział i wyszarpal. Tam jest taki klej guma i po odpaleniu ta część jest zasysana i się to uszczelnia jako tako.
Gontiboy pisze:W temacie 3
Generator dźwięku możesz wywalić od Fmic kup silikonowe rury z obejściem. Właśnie zrobiłem to u siebie i mam spokój.
W temacie 5
Nowa rura dolotu od OEM to koszt prawo 500 zł na Allegro (sick) najlepiej jakbyś zainstalował sobie inny dolot razem ze stożkowym filtrem powietrza. Na niemieckim amazon znajdziesz od AEM albo K&N. Podraza bo Aem kosztuje około 1,2k a K&N 1,6 k ale warto. Auto lepiej brzmi i dodasz trochę koni.
Jeśli nie chces tego robić to kup od Fmic silikony ale musisz pokombinować z docinaniem takiej samej nie dostaniesz miałem ten sam problem.
Zestaw od AEM jest razem z ta rura wiec miał byś wszytko.
Co do pokrywy zaworów... hmmm nie za bardzo rozumiem jak ta cześć może miec luz...
Re: R56 S - Nowe auto i nowe problemy
: 05 paź 2020, 20:48
autor: thcleniu
Gontiboy pisze:Generalnie to jeszcze jedna rzecz. Ja wymieniłem na silikony wszystkie przewody wody i pompę wody na aluminiowa. Seryjna jest plastikowa i nie chcesz żeby się zapsula.
Ile masz najechane w aucie? N14 ma problem z nagarem. Wiec może warto wyczyścić silnik?
No to troche pozmieniałes ...zapamiętam to o pompie.
Przebiegu mam 150k i o nagarze słyszałem co nie co. Jak na razie nie generuje błędów ale trochę go szarpie na jałowym. Druga sprawa jest taka że nie wiem czy on nie jest trochę dlubniety bo jest niezły popkorn na przegazowkach...wszystkie seryjne Ski tak mają?
Muszę walczyć z tym wspomaganiem bo bez tego nie pojezdze
Re: R56 S - Nowe auto i nowe problemy
: 06 paź 2020, 00:31
autor: Gontiboy
Generator sprawiał problem taki ze był i było słychać głupi dźwięk w kabinie. Ja kupiłem dokładnie te
https://m.olx.pl/oferta/przewody-ukladu ... EkrqS.html
Zobacz tylko czy pasują do twojego maniaka bo ja mam auto 2010 roku na silniki n18 ale myśle ze dolotu mogą być podobne. Na YT znajdziesz masę filmów o tym. Nagar nie wygeneruje Ci błędów ale właśnie będzie nierówno pracował silnik lub jest to wina rozrządu. Lepiej to sprawdź. Główne wady n14 to nagar, pękający rozrząd i problem z kolektorem ssącym.
Ja kupiłem auto przy 160tys i teraz zmieniłem rozrząd. Napinacze siadały i zawor zmiennych faz rozrządu się zacinał.
Tak S czasami strzelają z rury... jak założysz stozek na dolocie to dopiero zacznie walić
Tu ze wspomaganiem nie pomogę... może to wina pompy wspomagania? Nie miałem tego problemu. Zawieszenie i układ kierowniczy mam narazie w porządku. Teraz skupiłem się na chłodzeniu i splotach powietrza.
Jak będziesz szukał części to zajrzyj na apke AUTODOC kupiłem tam sporo części. Np wiele tańszy kompletny rozrządu tylko strasznie długo idą części bo wystają je z Niemiec i nie wszytko jest na stanie magazynowym.
Jak naprawie jutro maskę (zacięła się) to celne ci fotkę co mam.
Re: R56 S - Nowe auto i nowe problemy
: 06 paź 2020, 20:48
autor: thcleniu
Gontiboy pisze:Nagar nie wygeneruje Ci błędów ale właśnie będzie nierówno pracował silnik lub jest to wina rozrządu. Lepiej to sprawdź. Główne wady n14 to nagar, pękający rozrząd i problem z kolektorem ssącym.
Ja kupiłem auto przy 160tys i teraz zmieniłem rozrząd. Napinacze siadały i zawor zmiennych faz rozrządu się zacinał.
Tak S czasami strzelają z rury... jak założysz stozek na dolocie to dopiero zacznie walić
Zanim zabiore sie za wymiane maglownicy to poogladam filmiki, sprawdze i wyczyszcze nagar. Co masz na myśli pisząc o kolektorze ssącym?...myślałem że to właśnie nagar w kolektorze jest problemem.
/edit: aaa juz wiem ze nagar na zaworach...a z kolektorem co sie dzieje?
Słyszałem też że w późniejszym czasie wymienili napinacz "na lepszy".
Objaw mam taki jakby był bład zapłonu ale cewki i świece są ok i nie ma błedów zapłonu. jedyne co znalazłem to że w czasie tego szarpnięcia zmienia się chyba kąt zapłonu...musze jutro bardziej pownikać.
Gontiboy pisze:
Jak będziesz szukał części to zajrzyj na apke AUTODOC kupiłem tam sporo części. Np wiele tańszy kompletny rozrządu tylko strasznie długo idą części bo wystają je z Niemiec i nie wszytko jest na stanie magazynowym.
Jak naprawie jutro maskę (zacięła się) to celne ci fotkę co mam.
kojarze tą appke...nawet coś już zamawiałem.
czekam na foto
dzięki