Kółko kompresora -17% i co dalej
: 06 maja 2021, 13:08
Witam, posiadam MCS R53 poliftowego w którym zostało zmienione kółko kompresora. Autko ogólnie cierpi na niedobór mocy. Zamiast seryjnych 170 pokazało 159koni, po wymianie kółka zamiast 190-200 - 177KM. Więc gdzieś ucieka koło 20 koni. Cały czas szukam problemu wymieniłem na razie świece i przewody zapłonowe. Kompresja jest w porządku na poziomie 10,2. Wycieków też nie ma. Kompresor mnie zastanawia bo podobno jest w dobrym stanie, przy wymianie kółka wymieniłem pompę wody, jednak zamiast 1,1 bara pompuje 0,85 - czyli tyle ile seria. Obstawiam jeszcze zatkany katalizator, przepustnicę lub coś z układem paliwowym. W końcu dojdę do tego.
Moje pytanie jednak brzmi, co powinienem w następnej kolejności wymienić, żeby silnik miał tą pełną sprawność tak do uzyskania ok. 220KM
1- Intercooler - trzeba wymienić na wydajniejszy. Turbo Works albo FMIC zdadzą egzamin? Alta jest za droga
2- Wydech - Nie chcę zakładać Milteca, Ultera czy Supersprinta, myślałem o modzie One-Ball gdzie wyrzuca się sam tłumik, to mi wystarczy.
3- Świece - Powinno się wymienić na stopień zimniejsze czy nie, bo różne są opinie obecnie mam NGK BKR6EQUP, zimniejsze powinny być wtedy 7, czyli NGK BKR7EQUP?
4- Dolot - Dolot podobno seria wystarcza
5 - Wtryskiwacze - tutaj są największe rozbieżności, niektórzy doradzają wtryski większe typu 380-390cc, jeszcze inni zalecają 440, aż po 550 i 630cc. Co firma/osoba to inna opinia.
6 - Strojenie - to wiadomo oczywistość po zainstalowaniu wszystkich gratów
Dzięki za pomoc
Moje pytanie jednak brzmi, co powinienem w następnej kolejności wymienić, żeby silnik miał tą pełną sprawność tak do uzyskania ok. 220KM
1- Intercooler - trzeba wymienić na wydajniejszy. Turbo Works albo FMIC zdadzą egzamin? Alta jest za droga
2- Wydech - Nie chcę zakładać Milteca, Ultera czy Supersprinta, myślałem o modzie One-Ball gdzie wyrzuca się sam tłumik, to mi wystarczy.
3- Świece - Powinno się wymienić na stopień zimniejsze czy nie, bo różne są opinie obecnie mam NGK BKR6EQUP, zimniejsze powinny być wtedy 7, czyli NGK BKR7EQUP?
4- Dolot - Dolot podobno seria wystarcza
5 - Wtryskiwacze - tutaj są największe rozbieżności, niektórzy doradzają wtryski większe typu 380-390cc, jeszcze inni zalecają 440, aż po 550 i 630cc. Co firma/osoba to inna opinia.
6 - Strojenie - to wiadomo oczywistość po zainstalowaniu wszystkich gratów
Dzięki za pomoc