Strona 1 z 1

Kółko kompresora -17% i co dalej

: 06 maja 2021, 13:08
autor: Ravage
Witam, posiadam MCS R53 poliftowego w którym zostało zmienione kółko kompresora. Autko ogólnie cierpi na niedobór mocy. Zamiast seryjnych 170 pokazało 159koni, po wymianie kółka zamiast 190-200 - 177KM. Więc gdzieś ucieka koło 20 koni. Cały czas szukam problemu wymieniłem na razie świece i przewody zapłonowe. Kompresja jest w porządku na poziomie 10,2. Wycieków też nie ma. Kompresor mnie zastanawia bo podobno jest w dobrym stanie, przy wymianie kółka wymieniłem pompę wody, jednak zamiast 1,1 bara pompuje 0,85 - czyli tyle ile seria. Obstawiam jeszcze zatkany katalizator, przepustnicę lub coś z układem paliwowym. W końcu dojdę do tego.

Moje pytanie jednak brzmi, co powinienem w następnej kolejności wymienić, żeby silnik miał tą pełną sprawność tak do uzyskania ok. 220KM

1- Intercooler - trzeba wymienić na wydajniejszy. Turbo Works albo FMIC zdadzą egzamin? Alta jest za droga
2- Wydech - Nie chcę zakładać Milteca, Ultera czy Supersprinta, myślałem o modzie One-Ball gdzie wyrzuca się sam tłumik, to mi wystarczy.
3- Świece - Powinno się wymienić na stopień zimniejsze czy nie, bo różne są opinie obecnie mam NGK BKR6EQUP, zimniejsze powinny być wtedy 7, czyli NGK BKR7EQUP?
4- Dolot - Dolot podobno seria wystarcza
5 - Wtryskiwacze - tutaj są największe rozbieżności, niektórzy doradzają wtryski większe typu 380-390cc, jeszcze inni zalecają 440, aż po 550 i 630cc. Co firma/osoba to inna opinia.
6 - Strojenie - to wiadomo oczywistość po zainstalowaniu wszystkich gratów

Dzięki za pomoc :)

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 06 maja 2021, 13:13
autor: flapjck1
jesli masz za male cisnienie doladowania to musisz sie zajac kompresorem, prawdopodobnie jest juz zuzyty na rotorach

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 06 maja 2021, 13:54
autor: Ravage
Ciśnienie powinno się podnieść po samej zmianie kółka bez programu? W takim wypadku regeneracja kompresora?

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 06 maja 2021, 19:47
autor: flapjck1
raczej wymiana, nie bardzo widze regeneracje rotorow :D

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 06 maja 2021, 22:40
autor: Ravage
Nowych nie produkują, a nie wiem czy używany nie będzie miał tej samej przypadłości... A co z pozostałymi elementami, wtryski, świece itp?

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 07 maja 2021, 01:07
autor: galone
2- Wydech - ...może kat?

gdzie kupiłeś kółko?

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 07 maja 2021, 08:04
autor: Ravage
Może być zatkany kat, jak będę robił mod wydechu będę to sprawdzał dolot i wydech czy nic nie zatkane. Kółko robiłem w Świecie Mini

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 09 maja 2021, 19:38
autor: beamish
Rotory możesz oddać do teflonowania https://www.nelvi.pl/
Za ubytek ciśnienia może odpowiadać też zawór bypass 11617568423 (jakby co mam dobry używany tanio)
Świece stosowałem BKR7EIX-11, ponieważ BKR7EQUP dwukrotnie trafiłem wadliwe - wypadał zapłon...

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 09 maja 2021, 22:09
autor: flapjck1
beamish pisze:Rotory możesz oddać do teflonowania https://www.nelvi.pl/
Za ubytek ciśnienia może odpowiadać też zawór bypass 11617568423 (jakby co mam dobry używany tanio)
Świece stosowałem BKR7EIX-11, ponieważ BKR7EQUP dwukrotnie trafiłem wadliwe - wypadał zapłon...
regenerowales? albo znasz kogos kto to zrobil?

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 10 maja 2021, 08:41
autor: Ravage
A czy przypadkiem poliftowa wersja nie miała teflonowanych rotorów? To chyba była jedna zmian względem przedlifta.

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 10 maja 2021, 08:45
autor: beamish
Tak, fotka przed i po (Eaton M112).

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 10 maja 2021, 11:31
autor: flapjck1
ladnie

ile taka przyjemnosc kosztuje?
albo kosztowala?

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 10 maja 2021, 12:22
autor: beamish
W zeszłym roku 375 brutto z przesyłką. M45 powinien wyjść nieco taniej.

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

: 10 maja 2021, 12:55
autor: flapjck1
uuuu mega tanio :)