Strona 1 z 34

Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 09 wrz 2006, 19:31
autor: Konrad K_2
zeby nie zakładac zbyt wielu tematów chce wszystko umiescic w jednym. Wraz z kolejnymi etapami pojawiaja sie nowe pytania wiec wszystkie bede tu wpisywał i pokazywał etapy prac - nic nie bedzie tajemnica , bo po co :-)

wiec zaczne od pytań:

1. Chciałem najpierw dowiedziec sie jak najwiecej o silniku
http://img171.imageshack.us/img171/8971/dsc00008ax5.jpg
http://img235.imageshack.us/img235/6585/dsc00009eq5.jpg
2. coś wiecej o skrzyni biegów
http://img176.imageshack.us/img176/7320/dsc00010ep4.jpg
3. Do czego jest to coś w bebnach (zaspawane)
http://img71.imageshack.us/img71/2121/dsc00005hm8.jpg
4. Jak zdjąć wahacz?
http://img68.imageshack.us/img68/9139/dsc00006qw9.jpg
5.Opłaca sie zakładac chlodnice oleju?

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 09 wrz 2006, 22:34
autor: Saint
Ad 3 : To coś to regulator położenia szczęk hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Ad 4 : Tak jak na zdjęciu masz ramę już poza samochodem, to możesz zauważyć że od zewnętrzenj strony jest kątownik - umocowany on jest do ramy tylniej za pomoca 4 śrub - dwie dostępne od spodu ramy, a dwie od boku - tak jakbyś patrzył na wachacz w poziomie , od strony tyłu samochodu, to jedna sruba jest pod, a jedna nad wachaczem.Może się zdażyć tak, że są za warstwą błota,smaru czy innego syfu... To jest jedna strona; z drugiej oś wachacza jest po prostu skontrowana nakrętką - przykręcona do ramy. Jeżeli masz wachacz jeszcze w ramie, to sugerowałbym poluzowanie nakrętki na ośce wachacza - taj bardziej zewnętrznej, ze smarowniczką.

Mama nadziej że chociaż trochę pomogłem
Pozdrawiam, Saint

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 10 wrz 2006, 00:26
autor: Sadam
ad 4. na zdjęciu 2 z 4 śrub mocowania, które opisał Saint są już odkręcone. Jeszcze dwie "schowane" i potem nakrętka na końcu ośki. Jak nie schodzi to możliwe, że zapiekło się mocowanie, albo ktoś je farbą zamalował. Młoteczek powinien pomóc.

Śliczna rdza, skąd ja to znam :lol:
Co do silnika to pomóc może jeszcze fotka albo spisanie numeru z tabliczki tej na przodzie zaraz przy głowicy oraz podanie rocznika auta i tego co ma wpisane w dokumenty. Chociaż to też nie koniecznie. Bo jak w dokumentach jest 1000ccm i na bloku tabliczka rozpoczynająca się od 99 to na tej podstawie nic się nie wywnioskuje.

Pozdrawiam,

Adam

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 10 wrz 2006, 00:34
autor: flapjck1
po symbolach nic ci nie powiem
z ciekawostek jakie wypatrzylem to czy w bloku silnika jest kranik do spuszczania cieczy chlodzacej ??
daj fotki calosci skrzyni i silnika
skrzynie raczej wszystkie sa takie same, rozne moga miec dyfry, orginalnie na pokrywie dyfra powinna "podobno" byc naklejka z stopniem przelozenia, ale ja nigdy takiej nie widzialem :mrgreen:

chlodnica oleju na pewno silnikowi nie zaszkodzi, zwlaszcza jakbys mial z termostatem, jak sie zamiezasz scigac troche ( chocby miedziana ) albo chociaz szybko jezdzic to tym bardziej nie zaszkodzisz silnikowi montujac ja ( jazda kilka -nascie minut z obrotami maxymalnymi powoduje dosc szybki wzrost temperatury oleju )

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 10 wrz 2006, 00:44
autor: Konrad K_2
ad1 silnik ciezko mi okresli bo mini jest 86/86 i wyjechalo z fabryki (po numerze
MG ROVER - 998cc, 2 door saloon, round nose, mayfair - ale silnik od niego ma wyjety a zamontowany jest inny podobno 1.3 ale chce sie upewnic.
Tak na bloku jest kranik do spuszczania cieczy chlodzącej
zdjęcie silnika mam aktualnie tylko takie... http://img213.imageshack.us/img213/4408 ... allkj3.jpg

Kolejne pytanie przy po wyjeciu dyferencjalu dostane sie zeby wyłowić resztki pompy paliwowej?

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 10 wrz 2006, 01:35
autor: flapjck1
heh silnik ze zdjecia to na 90% 998ccm tylko pytanie czy to nie jest jeszcze silnik A ?? bo np aparat zaplonowy masz baaaardzo stary ( jakies lata 70-te max )

rozrusznik jest z automatem?? czy raczej ma solenoid gdzies na kablu pradowym?

ps: silniki "male" czyli od 850 ccm do 1100 maja z tylu bloku dwa okienka inspekcyjne do szklanek popychaczy zaworow, w silnikach 1275 tych okienek nie ma

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 10 wrz 2006, 17:20
autor: monsterk
silnik ten to 1,3 model A wnioskuje po numerze bloku, głowica jest napewno z 1,3

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 10 wrz 2006, 18:48
autor: flapjck1
a widzisz michal bardziej oblatany jestes :) mi sie wydawalo ze to 998

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 11 wrz 2006, 23:06
autor: Konrad K_2
ramy jeszce nie rozebrałem ale kolejne pytanie z innej beczki

Felgi.
13 cali - 8 cali szerokości - 2 felgi o ET4 i dwie ET14 - wejdzie do mini i bedzie sie dało skrecac?

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 12 wrz 2006, 16:11
autor: Konrad K_2
Sadam pisze:ad 4. na zdjęciu 2 z 4 śrub mocowania, które opisał Saint są już odkręcone. Jeszcze dwie "schowane" i potem nakrętka na końcu ośki. Jak nie schodzi to możliwe, że zapiekło się mocowanie, albo ktoś je farbą zamalował. Młoteczek powinien pomóc.


Pozdrawiam,

Adam


EDIT
udało sie - 1 srubki nie zauwazyłem
rozebrane wszystko zostały tylko gruszki z tym czyms trojkątnym to jest tylko tak na wcisk?

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 12 wrz 2006, 20:30
autor: hulit
Witam!

Odnośnie felg 8/13" to poniżej fotki miniaka ktorego sfotografowalem w Anglii, to są najprawdopodobniej 8/13" Alleycat, et nieznane...(a ma ono przy takiej szerokości duze znaczenie,et4 czyli bliskie 0 oznacza ze miedzy osią felgi~mocowaniem,a jej zewnetrzna krawedzią przy tej szeroksci sa 4"=10cm :mrgreen: )jak widac ten mini skręca,ale trza bylo mocno wyciąć ranty i dac szerokie nadkola,co innego komfort jazdy,jak widac oponka na feldze jest rozlana(jeszcze zalezy jaka?),ale jezdzi sie napewno mega twardo i na polskie drogi nie polecam,ale ile juz o tym bylo...???!!!

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 12 wrz 2006, 20:45
autor: flapjck1
Konrad K_2 pisze:
Sadam pisze: tylko gruszki z tym czyms trojkątnym to jest tylko tak na wcisk?


w tylnym wozku?? tak tylko na wcisk

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 12 wrz 2006, 21:12
autor: AleXander
ten Flame Red ma fajne oponki. Dunlopy SP Sport 9000 ... cena za sztuke najniższa jaką sie da znaleźć na felgę 13" to 325zł przy takich wymiarach: 195/45R13

Ja miałem takie w fordzie mondeo st200 na 16; felgach to powiem że jak sie przetarły i wyło trzeba kupowac nowe to ból jak nie wiem :D

Ale trzymały sie jak złoto.

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 12 wrz 2006, 23:33
autor: Saint
:shock: a wydawało mi się, że Beny miał skończyć z modyfikacjami na razie - ale maski dalej nie ma :lol: :wink:

Pozdrawiam, Saint

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 13 wrz 2006, 00:13
autor: Sadam
Saint pisze::shock: a wydawało mi się, że Beny miał skończyć z modyfikacjami na razie - ale maski dalej nie ma :lol: :wink:

Pozdrawiam, Saint


z toru nie wypadnie, ale do przosu przy takich walcach i tysiączce też się nie potoczy :lol: