Strona 1 z 34
Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 09 wrz 2006, 19:31
autor: Konrad K_2
zeby nie zakładac zbyt wielu tematów chce wszystko umiescic w jednym. Wraz z kolejnymi etapami pojawiaja sie nowe pytania wiec wszystkie bede tu wpisywał i pokazywał etapy prac - nic nie bedzie tajemnica , bo po co
wiec zaczne od pytań:
1. Chciałem najpierw dowiedziec sie jak najwiecej o silniku
http://img171.imageshack.us/img171/8971/dsc00008ax5.jpg
http://img235.imageshack.us/img235/6585/dsc00009eq5.jpg
2. coś wiecej o skrzyni biegów
http://img176.imageshack.us/img176/7320/dsc00010ep4.jpg
3. Do czego jest to coś w bebnach (zaspawane)
http://img71.imageshack.us/img71/2121/dsc00005hm8.jpg
4. Jak zdjąć wahacz?
http://img68.imageshack.us/img68/9139/dsc00006qw9.jpg
5.Opłaca sie zakładac chlodnice oleju?
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 09 wrz 2006, 22:34
autor: Saint
Ad 3 : To coś to regulator położenia szczęk hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Ad 4 : Tak jak na zdjęciu masz ramę już poza samochodem, to możesz zauważyć że od zewnętrzenj strony jest kątownik - umocowany on jest do ramy tylniej za pomoca 4 śrub - dwie dostępne od spodu ramy, a dwie od boku - tak jakbyś patrzył na wachacz w poziomie , od strony tyłu samochodu, to jedna sruba jest pod, a jedna nad wachaczem.Może się zdażyć tak, że są za warstwą błota,smaru czy innego syfu... To jest jedna strona; z drugiej oś wachacza jest po prostu skontrowana nakrętką - przykręcona do ramy. Jeżeli masz wachacz jeszcze w ramie, to sugerowałbym poluzowanie nakrętki na ośce wachacza - taj bardziej zewnętrznej, ze smarowniczką.
Mama nadziej że chociaż trochę pomogłem
Pozdrawiam, Saint
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 10 wrz 2006, 00:26
autor: Sadam
ad 4. na zdjęciu 2 z 4 śrub mocowania, które opisał Saint są już odkręcone. Jeszcze dwie "schowane" i potem nakrętka na końcu ośki. Jak nie schodzi to możliwe, że zapiekło się mocowanie, albo ktoś je farbą zamalował. Młoteczek powinien pomóc.
Śliczna rdza, skąd ja to znam
Co do silnika to pomóc może jeszcze fotka albo spisanie numeru z tabliczki tej na przodzie zaraz przy głowicy oraz podanie rocznika auta i tego co ma wpisane w dokumenty. Chociaż to też nie koniecznie. Bo jak w dokumentach jest 1000ccm i na bloku tabliczka rozpoczynająca się od 99 to na tej podstawie nic się nie wywnioskuje.
Pozdrawiam,
Adam
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 10 wrz 2006, 00:34
autor: flapjck1
po symbolach nic ci nie powiem
z ciekawostek jakie wypatrzylem to czy w bloku silnika jest kranik do spuszczania cieczy chlodzacej ??
daj fotki calosci skrzyni i silnika
skrzynie raczej wszystkie sa takie same, rozne moga miec dyfry, orginalnie na pokrywie dyfra powinna "podobno" byc naklejka z stopniem przelozenia, ale ja nigdy takiej nie widzialem
chlodnica oleju na pewno silnikowi nie zaszkodzi, zwlaszcza jakbys mial z termostatem, jak sie zamiezasz scigac troche ( chocby miedziana ) albo chociaz szybko jezdzic to tym bardziej nie zaszkodzisz silnikowi montujac ja ( jazda kilka -nascie minut z obrotami maxymalnymi powoduje dosc szybki wzrost temperatury oleju )
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 10 wrz 2006, 00:44
autor: Konrad K_2
ad1 silnik ciezko mi okresli bo mini jest 86/86 i wyjechalo z fabryki (po numerze
MG ROVER - 998cc, 2 door saloon, round nose, mayfair - ale silnik od niego ma wyjety a zamontowany jest inny podobno 1.3 ale chce sie upewnic.
Tak na bloku jest kranik do spuszczania cieczy chlodzącej
zdjęcie silnika mam aktualnie tylko takie...
http://img213.imageshack.us/img213/4408 ... allkj3.jpg
Kolejne pytanie przy po wyjeciu dyferencjalu dostane sie zeby wyłowić resztki pompy paliwowej?
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 10 wrz 2006, 01:35
autor: flapjck1
heh silnik ze zdjecia to na 90% 998ccm tylko pytanie czy to nie jest jeszcze silnik A ?? bo np aparat zaplonowy masz baaaardzo stary ( jakies lata 70-te max )
rozrusznik jest z automatem?? czy raczej ma solenoid gdzies na kablu pradowym?
ps: silniki "male" czyli od 850 ccm do 1100 maja z tylu bloku dwa okienka inspekcyjne do szklanek popychaczy zaworow, w silnikach 1275 tych okienek nie ma
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 10 wrz 2006, 17:20
autor: monsterk
silnik ten to 1,3 model A wnioskuje po numerze bloku, głowica jest napewno z 1,3
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 10 wrz 2006, 18:48
autor: flapjck1
a widzisz michal bardziej oblatany jestes
mi sie wydawalo ze to 998
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 11 wrz 2006, 23:06
autor: Konrad K_2
ramy jeszce nie rozebrałem ale kolejne pytanie z innej beczki
Felgi.
13 cali - 8 cali szerokości - 2 felgi o ET4 i dwie ET14 - wejdzie do mini i bedzie sie dało skrecac?
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 12 wrz 2006, 16:11
autor: Konrad K_2
Sadam pisze:ad 4. na zdjęciu 2 z 4 śrub mocowania, które opisał Saint są już odkręcone. Jeszcze dwie "schowane" i potem nakrętka na końcu ośki. Jak nie schodzi to możliwe, że zapiekło się mocowanie, albo ktoś je farbą zamalował. Młoteczek powinien pomóc.
Pozdrawiam,
Adam
EDIT
udało sie - 1 srubki nie zauwazyłem
rozebrane wszystko zostały tylko gruszki z tym czyms trojkątnym to jest tylko tak na wcisk?
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 12 wrz 2006, 20:30
autor: hulit
Witam!
Odnośnie felg 8/13" to poniżej fotki miniaka ktorego sfotografowalem w Anglii, to są najprawdopodobniej 8/13" Alleycat, et nieznane...(a ma ono przy takiej szerokości duze znaczenie,et4 czyli bliskie 0 oznacza ze miedzy osią felgi~mocowaniem,a jej zewnetrzna krawedzią przy tej szeroksci sa 4"=10cm
)jak widac ten mini skręca,ale trza bylo mocno wyciąć ranty i dac szerokie nadkola,co innego komfort jazdy,jak widac oponka na feldze jest rozlana(jeszcze zalezy jaka?),ale jezdzi sie napewno mega twardo i na polskie drogi nie polecam,ale ile juz o tym bylo...???!!!
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 12 wrz 2006, 20:45
autor: flapjck1
Konrad K_2 pisze:Sadam pisze: tylko gruszki z tym czyms trojkątnym to jest tylko tak na wcisk?
w tylnym wozku?? tak tylko na wcisk
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 12 wrz 2006, 21:12
autor: AleXander
ten Flame Red ma fajne oponki. Dunlopy SP Sport 9000 ... cena za sztuke najniższa jaką sie da znaleźć na felgę 13" to 325zł przy takich wymiarach: 195/45R13
Ja miałem takie w fordzie mondeo st200 na 16; felgach to powiem że jak sie przetarły i wyło trzeba kupowac nowe to ból jak nie wiem
Ale trzymały sie jak złoto.
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 12 wrz 2006, 23:33
autor: Saint
a wydawało mi się, że Beny miał skończyć z modyfikacjami na razie - ale maski dalej nie ma
Pozdrawiam, Saint
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
: 13 wrz 2006, 00:13
autor: Sadam
Saint pisze::shock: a wydawało mi się, że Beny miał skończyć z modyfikacjami na razie - ale maski dalej nie ma
Pozdrawiam, Saint
z toru nie wypadnie, ale do przosu przy takich walcach i tysiączce też się nie potoczy