Zmiana kółka kompresora R53
: 09 lis 2021, 22:16
Witam,
Przymierzam się do zmiany kółka kompresora i przeczytałem już mnóstwo tematów na forach zagranicznych. Głównie debata toczyła się wokół 15% i 17%. Jedni twierdzili, że do jazdy na co dzień 17% jest ok, jeżeli nie kręci się do czerwonego pola, inni zaś że zdecydowanie 15%, bo jest to kompromis pomiędzy osiągami, a żywotnością kompresora. Nie planuję zmieniać intercoolera. Kiedyś widziałem na forum zagranicznym jak ktoś robił dość dokładne testy różnych intercoolerów i ten seryjny dość dobrze wypadał na tle tych tuningowych. Co do intercoolera, to mam w planie zrobić tylko diverter, żeby lepiej łapał powietrze. Ktoś może dodać coś od siebie w kwestii doboru rozmiaru kółka kompresora? Wybrać 15%, czy może 17%? Na tor wybiorę się może raz w roku, a tak to tylko dynamiczna jazda po mieście i w trasie.
Przymierzam się do zmiany kółka kompresora i przeczytałem już mnóstwo tematów na forach zagranicznych. Głównie debata toczyła się wokół 15% i 17%. Jedni twierdzili, że do jazdy na co dzień 17% jest ok, jeżeli nie kręci się do czerwonego pola, inni zaś że zdecydowanie 15%, bo jest to kompromis pomiędzy osiągami, a żywotnością kompresora. Nie planuję zmieniać intercoolera. Kiedyś widziałem na forum zagranicznym jak ktoś robił dość dokładne testy różnych intercoolerów i ten seryjny dość dobrze wypadał na tle tych tuningowych. Co do intercoolera, to mam w planie zrobić tylko diverter, żeby lepiej łapał powietrze. Ktoś może dodać coś od siebie w kwestii doboru rozmiaru kółka kompresora? Wybrać 15%, czy może 17%? Na tor wybiorę się może raz w roku, a tak to tylko dynamiczna jazda po mieście i w trasie.