Strona 1 z 1

Zbyt niskie ciśnienie doładowania

: 17 gru 2021, 08:20
autor: Ravage
Hej, Mam Mini Coopera S 2006 rocznik

Po kupnie został zrobiony podstawowy serwis, wymiana oleju, filtrów rozrządu itp.

Pojechałem na pierwszą modyfikację zmianę kółka kompresora na -17% mniejsze.(Auto w serii 170KM, po zmianie powinno być okolice 190)

Po wymianie okazało się, że seria ma 159KM, po wymianie kółka 176KM dodatkowo auto zaczęło falować na obrotach i przerywać przy przyspieszaniu, również ciśnienie doładowania podobno było za niskie. Koło 0,8bara, powinno ładować 1,1.

No i przez dobre kilka miesięcy próbowałem znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy.

Zostały wymienione, przewody zapłonowe i świece, usunięty katalizator, zaworek ciśnienia Bypass Valve, przepustnica, zmieniony dolot na stożek, uszczelnienie bo podobno gdzieś syczało z silnika, nowa uszczelka pokrywy zaworów.

Kompresja silnika jest w normie wynosi 10,1-10,2 bara na każdym cylindrze (zakres to 9-13bar)

Pojechałem wczoraj na hamownie żeby zrobić strojenie po tych zmianach, no i wykazało 162KM i 0,6 bara. Powiem szczerze, że jestem załamany. Ale chociaż auto przestało przerywać i falować na obrotach.

Nie wiem co może być przyczyną, może zużyty kompresor, innej opcji nie widzę bo chyba wymieniłem większość części które mogłyby to powodować słabe doładowanie. Układ paliwowy myślę, że jest w normie.

Re: Zbyt niskie ciśnienie doładowania

: 17 gru 2021, 09:28
autor: Mr.Do
Oczywiście takie sprawy jak katalizator to masz sprawdzone. Po lifcie kompresor został wzmocniony, zawsze istnieje taka możliwość że coś było robione i ktoś zamontował pierwszy lepszy przedliftem lekko zużyty.

Re: Zbyt niskie ciśnienie doładowania

: 19 gru 2021, 06:51
autor: r53dxb002
Jeszcze pytanie gdzie konkretnie mierzysz doładowanie i czy czujesz, ze auto słabo jedzie... lekkie auto z małym silnikiem na kompresorze na hamowni może pokazywać zupełnie inne rezultaty w zależności od "doświadczenia" właściciela hamowni.

Druga sprawa czy wyeliminowałeś w 100% taką trywialny temat jak potencjalne nieszczelności w dolocie? Ciśnienie doładowania to parametr opisujący tak naprawdę ilośc powietrza między kompresorem a przepustnicą - jak masz za dużą przepustnicę, otwarty bypass valve, nieszczelność gdzieś - to nigdy nie osiągniesz wysokiego ciśnienia tak mierzonego, mimo że kompresor będzie dmuchał tak jak powinien...

Re: Zbyt niskie ciśnienie doładowania

: 20 gru 2021, 09:44
autor: Mr.Do
W sobotę poskładałem mój układ wydechowy z nowym katalizatorem. Nie poznaję samochodu, zupełnie inaczej reaguje na pedał gazu. Żałuję że nie zrobiłem testów przed i po. Nie spodziewałem się takiej różnicy. Niby stary kat jest czysty, nic w nim nie lata ale jednak coś było nie tak i sondy dawały złe odczyty. Była też nieszczelność zaraz za kolektorem co też pewno miało wpływ. To nie diagnoza Twojego przypadku ale u mnie to był powód słabszej mocy i większego spalania.

Re: Zbyt niskie ciśnienie doładowania

: 21 gru 2021, 08:35
autor: Ravage
Ogólnie chyba przed wymianą kompresora, musiałbym zrobić jakiś test szczelności dolotu i wydechu. Bo nie wierzę, że po tym wszystkim ubyło 0,2 bara 14koni i 40Nm. Jeżeli wszystko będzie szczelne no to pozostaje chyba tylko kompresor

Re: Zbyt niskie ciśnienie doładowania

: 21 gru 2021, 20:31
autor: flapjck1
pro forma - sprawdz stan kola pasowego, ja co prawda takie akcje mam w wyczynowym aucie ale czasami sie urywa i zawsze cos swiruje, a to ladowanie a to doladowanie :)