Sonda lambda i błąd P0053
: 24 maja 2022, 11:10
Witam wszystkich i proszę o poradę.
Od dość długiego czasu mam problem z błędem P0053 który dotyczy pierwszej sondy lambda (przed katem)
Dotyczy ponoć złej oporności grzałki w sondzie.
Błąd ten powoduje nierówną pracę a właściwie opóźnienia w przyspieszaniu. Są to dziwne historie (nie wiem jak to opisać)... z szarpaniem? odcinaniem paliwa? misfire? opóźnienie reakcji na gaz?
Wrażenie jest takie że auto chce przyspieszyć... ale nie może za bardzo bo ktoś delikatnie od czasu do czasu przytrzymuje.
To tak jakbyś chciał biec ale ktoś cię łapie za koszulkę serio nie wiem jak to opisać
Dodam tylko że dzieje się to podczas przyspieszania. Jak auto jest napędzone, problem znika, samochód zap...la jak wściekły.
Po skasowaniu błędu na chwile jest spokój po czym znów łapie błąd i historia się powtarza.
Sprawdzałem sondę i przewód od ECU i wszystko jest ok.
Porównywałem moją sondę i sondy od innych mini r53 (jeżdżących od kolegów z grub na FB) i wyniki były takie same, więc zakładam że to raczej nie jest wina sondy... Tylko jeśli nie sonda to co innego???
Ostatni gdzieś tam na zagranicznym forum wyczytałem że różnice w mieszance paliwowo-powietrznej dają inne napięcia i zmieniają oporność na grzałce. I to powoduje wyskakiwanie tego błędu P0053.
Czy ktoś z Was miał taki przypadek? A może ktoś zna rozwiązanie tego problemu?
Będę wdzięczny za pomoc i każdą wskazówkę.
Pozdrawiam
Od dość długiego czasu mam problem z błędem P0053 który dotyczy pierwszej sondy lambda (przed katem)
Dotyczy ponoć złej oporności grzałki w sondzie.
Błąd ten powoduje nierówną pracę a właściwie opóźnienia w przyspieszaniu. Są to dziwne historie (nie wiem jak to opisać)... z szarpaniem? odcinaniem paliwa? misfire? opóźnienie reakcji na gaz?
Wrażenie jest takie że auto chce przyspieszyć... ale nie może za bardzo bo ktoś delikatnie od czasu do czasu przytrzymuje.
To tak jakbyś chciał biec ale ktoś cię łapie za koszulkę serio nie wiem jak to opisać
Dodam tylko że dzieje się to podczas przyspieszania. Jak auto jest napędzone, problem znika, samochód zap...la jak wściekły.
Po skasowaniu błędu na chwile jest spokój po czym znów łapie błąd i historia się powtarza.
Sprawdzałem sondę i przewód od ECU i wszystko jest ok.
Porównywałem moją sondę i sondy od innych mini r53 (jeżdżących od kolegów z grub na FB) i wyniki były takie same, więc zakładam że to raczej nie jest wina sondy... Tylko jeśli nie sonda to co innego???
Ostatni gdzieś tam na zagranicznym forum wyczytałem że różnice w mieszance paliwowo-powietrznej dają inne napięcia i zmieniają oporność na grzałce. I to powoduje wyskakiwanie tego błędu P0053.
Czy ktoś z Was miał taki przypadek? A może ktoś zna rozwiązanie tego problemu?
Będę wdzięczny za pomoc i każdą wskazówkę.
Pozdrawiam